Zie door de bomen het bos niet meer --> boel vragen
Moderator: eelke
Re: Zie door de bomen het bos niet meer --> boel vragen
Een stukje van de rol afsnijden als het een beetje ontdooit is en weer terug in de vriezer doen, dat zou ik doen 
[quote="Gijzer"]
Nou we gaan morgen over op kvv!
Nou vroeg ik me af hoe jullie dat doen met de porties. Met smuldier komt het goed uit (2x per dag 400 gram) maar KIVO zit in kilo verpakkingen. Ik vraag me af hoe ik dat moet doen... Want bevroren voedsel in proties maken lijkt me vrij lastig
Hoe doen jullie dit???
[/quote]
Hoi, welkom op BP.
Ik heb kleine hondjes dus voer kleine porties. Toch koop ik kilo's omdat dat voordeliger is.
Ik laat het vlees ontdooien (niet helemaal) dan maak ik dag porties en dat vries ik weer in.
Met vlees voor honden is dat geen probleem.
succes met voeren van vlees en ik hoop dat Gijzer het er goed op doet.
Nou we gaan morgen over op kvv!
Nou vroeg ik me af hoe jullie dat doen met de porties. Met smuldier komt het goed uit (2x per dag 400 gram) maar KIVO zit in kilo verpakkingen. Ik vraag me af hoe ik dat moet doen... Want bevroren voedsel in proties maken lijkt me vrij lastig
[/quote]
Hoi, welkom op BP.
Ik heb kleine hondjes dus voer kleine porties. Toch koop ik kilo's omdat dat voordeliger is.
Ik laat het vlees ontdooien (niet helemaal) dan maak ik dag porties en dat vries ik weer in.
Met vlees voor honden is dat geen probleem.
succes met voeren van vlees en ik hoop dat Gijzer het er goed op doet.
Gewoon een kg kivo laten ontdooien, wat je nodig heb eraf halen en de rest in de koelkast voor de volgende dag.
En zoals je het nu beschrijft hou je 200 gram over ,dat vul je weer aan met bv smuldier of een andere kvv.
Maar is 800 gram niet veel voor een lab.?
En zoals je het nu beschrijft hou je 200 gram over ,dat vul je weer aan met bv smuldier of een andere kvv.
Maar is 800 gram niet veel voor een lab.?
2 a 3 pocent van lichaamsgewicht toch?? hij weegt 36 kilo 360 * 2.5 = 900 gram..
En 800 gram is daar dus iets onder. Maar een tijd geleden is hij heel erg ziek geweest en afgevallen. Hij heeft het er nooit echt bij op gekregen. dus hij kan nog wel iets extra's gebruiken. Nu moet ik zeggen dat wij een hele grote lab hebben. Hij komt met zijn schouders boven elke lab hier in de buurt. en dat zijn er wel een aantal
Maar als ik zie dat het teveel is, ga ik wel weer minder geven.
Kun je ontdooit vlees wel goed een dag (of anderhalf) in de koeling bewaren??
En hoelang duurt het ontdooiene bij jullie ongeveer
? wou gister namelijk in de koelkast ontdooien, maar dat schiet echt niet op. dus heb gisteravond voor het slapen gaan maar op het aanrecht gelegd. maar dan ligt dat daar dus wel een hele nacht. of ik moet het gewoon een dag eerder in de koeling doen
kan natuurlijk ook 
En 800 gram is daar dus iets onder. Maar een tijd geleden is hij heel erg ziek geweest en afgevallen. Hij heeft het er nooit echt bij op gekregen. dus hij kan nog wel iets extra's gebruiken. Nu moet ik zeggen dat wij een hele grote lab hebben. Hij komt met zijn schouders boven elke lab hier in de buurt. en dat zijn er wel een aantal
Maar als ik zie dat het teveel is, ga ik wel weer minder geven.
Kun je ontdooit vlees wel goed een dag (of anderhalf) in de koeling bewaren??
En hoelang duurt het ontdooiene bij jullie ongeveer
Laatst gewijzigd door Gijzer op di 15 apr 2008, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
ik hou ontdooit vlees ook wel 2 dagen in de koelkast--geen probleem! Ik heb het in zo'n bak met deksel, dat ik het iig wel luchtdicht kan afsluiten.
Ik haal het vlees s'avonds uit de vriezer en zet dat dan in een bak in de koelkast, s'morgens haal ik het eruit, zet het op het aanrecht en dan is het s'middags ontdooit en mooi op kamertemp.
ellen
Ik haal het vlees s'avonds uit de vriezer en zet dat dan in een bak in de koelkast, s'morgens haal ik het eruit, zet het op het aanrecht en dan is het s'middags ontdooit en mooi op kamertemp.
ellen
Ik bewaar het ook in de koelkast in een luchtdichte koelkast doos.
Op de verpakking van CB en Bibi staat ook naar dat het ontdooit is nog 48 uur in de koelkst bewaard kan worden.
Op de verpakking van CB en Bibi staat ook naar dat het ontdooit is nog 48 uur in de koelkst bewaard kan worden.
Zo dat is idd een flinke jongen, dan heeft hij deze hoeveelheid wel nodig.
Maar zoals hierboven al is beschreven is dat toch goed tedoen met het ontdooien, ik haal het `s avonds uit de vriezer en laat het op het aanrecht ontdooien(dan is het zeker teweten ontdooit.), `s morgens zet ik het in de koelkast voor in de middag want dan krijgen ze hun "prak ".
Als ik naar het park ga dan haal ik het eruit om op temperatuur te laten komen, bij thuiskomst is het aanvallen maar !!!
En dan ben ik uiteraard niet met een kwartiertje weer terug
!
Als je bedenkt dat honden met half verrot vlees wat ze vinden of weer opgraven geen moeite hebben , dan is vlees in de koelkast wat een dagje langer erin heeft gestaan ook niet een groot probleem.
Maar zoals hierboven al is beschreven is dat toch goed tedoen met het ontdooien, ik haal het `s avonds uit de vriezer en laat het op het aanrecht ontdooien(dan is het zeker teweten ontdooit.), `s morgens zet ik het in de koelkast voor in de middag want dan krijgen ze hun "prak ".
Als ik naar het park ga dan haal ik het eruit om op temperatuur te laten komen, bij thuiskomst is het aanvallen maar !!!
En dan ben ik uiteraard niet met een kwartiertje weer terug
Als je bedenkt dat honden met half verrot vlees wat ze vinden of weer opgraven geen moeite hebben , dan is vlees in de koelkast wat een dagje langer erin heeft gestaan ook niet een groot probleem.
-
Anneke en Petal
- 2-sterren

Petal is maar een kleine hond die 2 ons vlees per dag eet. Toch koop ik de kiloverpakkingen van Bibi en Carnibest. Wij hebben zo'n speciaal mes met kartels. Je snijdt het zo door. Wij doen het in de helft en een stuk terug in de vriezer en de ander in een doos in de koelkast. Ze eet daar dus 2 1/2 dag van en dat is geen probleem.
nog even een vraagje... Nu wou ik kivo bestellen via internet, maar kan het alleen vinden via www.versvleesvoeding.nl. Iemand ervaring met deze site?? en weet iemand toevallig nog een andere site??
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
ik weet niet waar je woont, maar er zijn verschillende verkooppunten van de kivo in Nederland!
ellen
ellen