katten drinken niet naast kvv.

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: katten drinken niet naast kvv.

flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

Femke schreef: Ik las net in een boekje in de wachtkamer bij de DA dat een kat op brokken gemiddeld 7 keer zoveel drinkt als een kat op natvoer.... :o :o :o :o
(dat zo iemand die dat schrijft zich dan niet ff op z'n kop krabt zeg!)
'k vroeg een keer aan de locale pets-place eigenaar om wat voer voor onze muts om wat aan te komen (dikker te worden), dus de vraag aan hem was; blik/natvoer of toch brok? nou z'n antwoord was; brok natuurlijk! die zakjes en prutjes is alleen maar vocht!
Laatst gewijzigd door flin op do 10 apr 2008, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

Zit op zich ook wat in als je naar percentages kijkt: brokken hebben zo'n 8 á 10% vocht, kvv 60, blikvoer en zakjes enzo meestal 80%...
(Het is dus ook wel logisch dat een kat op brokken 7x zo veel drinkt...)

Maar persoonlijk ben ik van hoe meer vocht hoe beter, en heb ik liever dat ze dat op een normale manier via het voedsel binnen krijgen dan doordat ze extra zout in het voer doen (wat ze dus bij nier- en blaasgruis dieetbrokken doen...).
Als je de cb mengt met wat warm water bijvoorbeeld krijg je volgens mij als kat al meer dan genoeg water binnen!

Mijn katten drinken tegenwoordig trouwens het liefste buiten uit plassen, mijn ketel met regenwater, de sloot, de beek, .... dus binnen wordt er bij mij ook nauwelijks meer gedronken.
Groet,
Saille
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

Saille schreef: Zit op zich ook wat in als je naar percentages kijkt: brokken hebben zo'n 8 á 10% vocht, kvv 60, blikvoer en zakjes enzo meestal 80%...
(Het is dus ook wel logisch dat een kat op brokken 7x zo veel drinkt...)Maar persoonlijk ben ik van hoe meer vocht hoe beter, en heb ik liever dat ze dat op een normale manier via het voedsel binnen krijgen dan doordat ze extra zout in het voer doen (wat ze dus bij nier- en blaasgruis dieetbrokken doen...).
Als je de cb mengt met wat warm water bijvoorbeeld krijg je volgens mij als kat al meer dan genoeg water binnen!

Mijn katten drinken tegenwoordig trouwens het liefste buiten uit plassen, mijn ketel met regenwater, de sloot, de beek, .... dus binnen wordt er bij mij ook nauwelijks meer gedronken.Groet,Saille
ze zullen best meer drinken, op brokjes, maar ze krijgen nagenoeg weinig (niet genoeg) binnen,,,,denk ik...
en waarom zou je cb mengen met water als er niet extra 'doorgestroomd' hoeft te worden?
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

flin schreef: ze zullen best meer drinken, op brokjes, maar ze krijgen nagenoeg weinig (niet genoeg) binnen,,,,denk ik...
en waarom zou je cb mengen met water als er niet extra 'doorgestroomd' hoeft te worden?
Ik deed het altijd om het minder koud te maken als het net ontdooit was bijvoorbeeld, en ook een beetje om extra 'door te laten stromen' omdat ik persoonlijk liever heb dat mijn katten meer vocht binnen krijgen dan nodig is dan minder..

Plaats reactie