Medicijnen ipv steriliseren tijdens loopsheid. Babs is gesteriliseerd gister!

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Re: Medicijnen ipv steriliseren tijdens loopsheid

*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

Jet en Babs schreef: Vandaag is Babs gesteriliseerd. Ze bleek zelfs schijnwanger te zijn ivm een opgezette tepels. Dus ze is in januari loops geweest, had er een maand aan vast nog last van en nu april is ze schijnzwanger en over 2 maanden wordt ze weer loops....
Dus ik ben blij dat ik het heb doorgezet, ze wordt zo lang door haar hormonen beheerst.
Nu is ze heel zielig....
Hopenlijk is ze morgen weer een beetje opgeknapt.
Ik dacht dat teefjes niet gesteriliseerd mochten worden tijdens de schijnzwangerschap ivm te snelle schommeling van de hormonen daardoor?
Boefies
4-sterren
4-sterren

Bericht door Boefies »

*Natasja* schreef: Ik dacht dat teefjes niet gesteriliseerd mochten worden tijdens de schijnzwangerschap ivm te snelle schommeling van de hormonen daardoor?
Tja, dat weet ik ook eigenlijk niet ???. Ik heb de volste vertrouwen in de kliniek in Naaldwijk. Ik wist niet dat ze schijnzwanger was. De dierenarts merkte het gister op tijdens het vooronderzoek.
Haar schijnzwangerschap verklaart wel een hele boel.
Ze heeft nu ook een kuur tegen de schijnzwangerschap meegekregen.
Ik ben heel benieuwd in welk opzicht ze veranderd...

Het is altijd een beetje een drama queen, dus vandaag is ze nog "lui". Ze heeft vandaag wel weer gegeten en gedronken. Uitgaan wil ze alleen als ze het zelf wil.
de Meiden
5-sterren
5-sterren

Re: Medicijnen ipv steriliseren tijdens loopsheid. Babs is gesteriliseerd gister!

Bericht door de Meiden »

Ik heb ook weleens gehoord, dat als een teefje tijdens schijnzwangerschap wordt gecastereerd, ze in haar verdere leven heel erg aantrekkelijk blijft ruiken voor andere honden.
Boefies
4-sterren
4-sterren

Re: Medicijnen ipv steriliseren tijdens loopsheid. Babs is gesteriliseerd gister!

Bericht door Boefies »

de Meiden schreef: Ik heb ook weleens gehoord, dat als een teefje tijdens schijnzwangerschap wordt gecastereerd, ze in haar verdere leven heel erg aantrekkelijk blijft ruiken voor andere honden.
:-\ Een van de voordelen vond ik dat ze geen last meer had van peiepende reuen... Is dat niet een fabeltje?
de Meiden
5-sterren
5-sterren

Bericht door de Meiden »

Het is te hopen van wel, maar ik heb dit al verschillende keren gehoord de afgelopen jaren, omdat ikzelf ook teefjes heb komt het onderwerp loopsheid e.d weleens te praat met andere eigenaren, zodoende.......
Red_Hunter
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Red_Hunter »

Casteren moet wel precies tussen twee loopsheden in, dus als je hond schijnzwanger wordt, is dat al vaak dezelfde tijd als je hond om de 6 maanden loops wordt.
Ik denk dat je daar dan niet omheen komt.

Groetjes Trudie
Boefies
4-sterren
4-sterren

Bericht door Boefies »

Red_Hunter schreef: Casteren moet wel precies tussen twee loopsheden in, dus als je hond schijnzwanger wordt, is dat al vaak dezelfde tijd als je hond om de 6 maanden loops wordt.
Ik denk dat je daar dan niet omheen komt.

Groetjes Trudie
Inderdaad, want ze was januari loops, het is nu 2 maanden later april en over 2 maanden juni moet ze weer loops worden...

Maar dominante of agressieve reuen zijn toch liever en toleranter tegen teefje die "lekker" ruiken? Dus misschien is het eigenlijk wel een voordeel..

Maar wij zaten te denken... en ik ben reuzen benieuwd hoe Babs gaat veranderen. Ze is nu 1,5 jaar. Sinds ze een 1/2 jaar is heeft ze die allergie, waardoor ze ook ook niet wilde eten en minder actief was. Nu hebben we dat onder controle sinds een half jaar. Maar sinds januari is ze zo met haar hormonen bezig, januari loops, februari nog last van hormomen (o.a fel doen tegen andere honden) nu is het april en is ze schijnzwanger waardoor ze ook zo zit te mutsen....
Dus ik ben benieuwd of ze misschien juist actiever wordt omdat de allergie en daarna de hormonen haar juist minder actief maakte...
Boefies
4-sterren
4-sterren

Bericht door Boefies »

Het is nu 2 weken gelden, maar ik merk dat Babs veel energieker is dan daarvoor! Ze huppelt aan de lijn, speelt met de lijn. En als ze los is rent en crosst ze veel meer! Heerlij kom naar te kijken! ;D
Die hormonen en allergie maakte haar naar mijn idee veel slomer. Ze kan nu weer lekker een jonge hond zijn! :)
de Meiden
5-sterren
5-sterren

Bericht door de Meiden »

Dat is toch hardstikke fijn dat het zo goed gaat, heb je een goede beslissing genomen.
Er zijn nu eenmaal teefjes die behoorlijk gebukt gaan onder de loopsheid en alles wat erbij komt.

Plaats reactie