Silica-grit vraagje...

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: Silica-grit vraagje...

Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Hier 3 bakken voor 5 katten en geen wildplassers, alleen een demente naast-de-bak-poeper maar dat los je met meer bakken ook niet op vrees ik. Ik schep ze elke dag goed uit en af en toe leeg ik ze helemaal en boen ze met chloor. Er zitten zaagselpellets in.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

hier 2 poepdozen op 2 katten, onder het mom van ieder zn eigen schijthuis. in de praktijk gebruiken ze er 1 om in te plassen en de andere om in te poepen, de welke wisselt nog wel eens. sien wil nog wel eens vaker in de plasdoos poepen en in de poepdoos plassen.
ik maak ze 1x per week schoon (stenen wegkiepen, bak soppen met vloeibare zeep en nieuwe stenen erin) en gebruik de allergoedkoopste stenen van de jumper. hier vooral geen klontvormend grit, vanwege sien dr pica.
JolandaB
4-sterren
4-sterren

Bericht door JolandaB »

Ik heb 1 XL bak van Europet en 2 coon kittens van nu 15 weken. De bak staat in de werkkamer in een hoek onder een bureau. Ik gebruik Litter Pearls en ben er zeer enthousiast over, iedere dag schep ik de drolletjes eruit en schep de bak (korrels) goed door. Na 13 dagen heb ik de hele bak verschoont omdat ik toen het idee had dat de korrels verzadigt raakten. Na die 13 dagen had ik nog steeds geen last van urine geur en zelfs mijn schoonmoeder met haar gevoelige neus rook geen kattepis.
ingeastrid
4-sterren
4-sterren

Bericht door ingeastrid »

Mijn zus heeft een kattebak met biokorrels, die worden 1 x in de week opgehaald en dan krijgen ze een schone bak aangeleverd...dat stinkt ook echt helemaal niet. Voor ons is dat alleen te duur omdat we er wel 3 nodig zouden hebben....maar dit is wel een fijne methode als je maar 1 of 2 katten hebt.
Inge
maddoc
5-sterren
5-sterren

Bericht door maddoc »

[quote="ingeastrid"]
Mijn zus heeft een kattebak met biokorrels, die worden 1 x in de week opgehaald en dan krijgen ze een schone bak aangeleverd...dat stinkt ook echt helemaal niet. Voor ons is dat alleen te duur omdat we er wel 3 nodig zouden hebben....maar dit is wel een fijne methode als je maar 1 of 2 katten hebt.
Inge
[/quote]

bedoel je de Kattengemak korrels? want daar heb ik de ervaring mee dat je snel een sterke ammoniaklucht krijgt (vlgns instructies gebruikt), zie andere topic kattenbakvulling.
Of zijn er nog andere van dat type? dan zou ik graag weten wat het precies is en waar je het kunt verkrijgen.
ingeastrid
4-sterren
4-sterren

Bericht door ingeastrid »

helaas...ik heb geen idee hoe het heet....maar in hun woonkamer stinkt het echt nooit..
Inge

Plaats reactie