1x per dag eten

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: 1x per dag eten

Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

dorinekok schreef: Mouss is ongeveer 35 tot 37 kilo (hij groeit nog) Maar is ook nog jong, net 1 jaar. Mijn andere honden krijgen 1 keer per dag. Dat is voor mij het probleem ook niet. Ik vind dat niet zielig. Maar die zijn ook maar 20 kilo en eten dus veel minder.  Maar ik vroeg me dus af of zo'n grote hoeveelheid voor een nog jonge hond niet te veel van het goede is.
Inmiddels, zo te lezen lijkt het dat ik rustig kan gaan afbouwen naar 1 keer per dag. Dat zou me ook veel beter uitkomen want ik blijf aan de gang met dat voeren...
Als mouss nog in de groei is zou ik hem voorlopig gewoon 2 keer per dag eten geven. Ik gaf mijn honden toen ze in de groei waren meerdere keren te eten per dag. Pas als ze uitgegroeid zijn krijgen ze 1 maaltijd.
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

Asani is 11 maanden en krijgt relatief weinig als ik de hoeveelheden zie die hier voorbij komen.
Maar hij ziet er goed uit niet te dik en niet te mager .
Hij heeft een tijd iets meer gekregen maar toen vond ik hem te "dik".

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
roefus

Bericht door roefus »

Ik geef 1 keer per dag en Roefus eet toch ook erg veel, als ik het zo vergelijk.
Hij weegt zo'n 43 kilo (althans vorig jaar, maar is elk jaar hetzelfde) en hij eet gewoon 1400 gram en daar komt dus de groente (pakweg 150 gram) bovenop.

En ik heb me ook wel geregeld afgevraagd of dit goed is.
Maar hij eet zoveel beter (en heeft deze hoeveelheid ook nodig) als dat ik 2 keer voer...want dan gaat hij selecteren enzo.
En volgens mij voelt hij zich goed, ik merk nooit iets van gasvorming ofzo.
Roef kan ik werkelijk alles voeren, ook geitenribben/vlees...nooit last van winderigheid of wat dan ook.

Dus ik denk dat hij zich goed voelt bij die ene maaltijd.
en nee, is zeker niet zielig...want nu kunnen we zat wandelen en doen, zonder nadenken of hij net gegeten heeft.
En ze krijgen best wel 's een tussendoortje, stuk gedroogde runderlong ofzo...en dat is best.
Ik vind het iig niet zielig, want beide honden zijn voldaan...
dorinekok

Bericht door dorinekok »

Laura2004 schreef: Als mouss nog in de groei is zou ik hem voorlopig gewoon 2 keer per dag eten geven. Ik gaf mijn honden toen ze in de groei waren meerdere keren te eten per dag. Pas als ze uitgegroeid zijn krijgen ze 1 maaltijd.
haha oké, nu ga ik weer twijfelen. Voorlopig laat ik het dan maar bij het oude. Ik heb geen idee wanneer hij uitgegroeid is. Dat is ook soort afhankelijk toch? Ingewikkeld hoor! Nou ja , ik blijf hem maar 2 keer per dag voeren tot ik het zat ben , of tot ik denk dat hij werkelijk uitgegroeid is.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

dorinekok schreef: haha oké, nu ga ik weer twijfelen. Voorlopig laat ik het dan maar bij het oude. Ik heb geen idee wanneer hij uitgegroeid is. Dat is ook soort afhankelijk toch? Ingewikkeld hoor! Nou ja , ik blijf hem maar 2 keer per dag voeren tot ik het zat ben , of tot ik denk dat hij werkelijk uitgegroeid is.
Volgens mij is Mouss een flinke jongen, dus ik denk dat hij niet meer zoveel de lengte in zal groeien, maar ik vermoed dat hij tot een jaar of 2 zal uitzwaren, dus de breedte in zal gaan, ik zou denk ik met anderhalf jaar naar 1 keer per dag gaan.
dorinekok

Bericht door dorinekok »

Laura2004 schreef: Volgens mij is Mouss een flinke jongen, dus ik denk dat hij niet meer zoveel de lengte in zal groeien, maar ik vermoed dat hij tot een jaar of 2 zal uitzwaren, dus de breedte in zal gaan, ik zou denk ik met anderhalf jaar naar 1 keer per dag gaan.
oké, dat is een goed plan. Ik vond tot zijn tweede ook al lang om 2 keer per dag te voeren. Nog een half jaartje volhouden dus.
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

Je moet zelf beslissen maar Asani met 11 maanden staat ook op 1x per dag en de ridgeback is toch ook geen kleine jongen.
Ik denk dat Asani toch wel zo'n beetje zijn hoogte heeft gehaald misschien dat er nog een cm bijkomt.
Fynn onze reu van 2,5 zie ik nog steeds veranderen.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
dorinekok

Bericht door dorinekok »

ik kan natuurlijk wel eens een keer 1 maaltijd voeren en zien hoe hij er op reageert. Vaak gaan ze hier namelijk enorm spelen na het eten. Of ik kan voor bedtijd gaan voeren.... burp... slapen...zzzzz... :)
audier

Bericht door audier »

dorinekok schreef: ik kan natuurlijk wel eens een keer 1 maaltijd voeren en zien hoe hij er op reageert. Vaak gaan ze hier namelijk enorm spelen na het eten. Of ik kan voor bedtijd gaan voeren.... burp... slapen...zzzzz... :)
Hier geef ik ze ook s inderdaad s avonds om een uur of 10 na de laatste wandeling...daarna moeten ze rustig blijven....meestal doen ze dat uit zichzelf ook al wel en gaan ze lekker slapen...buik vol..tukkie doen :)
Ik vond het zelf ook zo lastig 2 keer voeren...dit is echt stukken makkelijker..maar goed je moet zelf doen wat je het best lijkt natuurlijk
~Joke~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~Joke~ »

Ze staan hier sinds oktober 2007 op 1 maaltijd per dag en het bevalt me prima. De jaren ervoor had ik een paar mislukte pogingen gedaanen nu ging het in 1 keer goed. Twee hebben twee weken om hun ontbijt gezeurd en daarna was het klaar  ;)
Antonia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Antonia »

Ook hier wordt er één keer dag gegeten door de volwassen en gezonde honden, en voor mijn ras zijn dat forse maaltijden. Honden in de groei heb ik op dit moment niet, maar die hebben behoefte aan meer maaltijden per dag. Ook een mindere gezondheid kan voor mij aanleiding zijn om vaker per dag te voeren.
avadena
1-ster
1-ster

Bericht door avadena »

Hier krijgen ze wel 2x per dag, maar het ontbijt stelt echter weinig voor. Ik geef ze ca. 50 gram van de dagelijkse portie (400 gram) .  De rest krijgen ze 's middags na de grote wandeling.
*Nicole*
3-sterren
3-sterren

Bericht door *Nicole* »

ik voer ongeveer 2 keer per dag. Vaak eet dibbes zijn ontbijt pas bij zijn avond eten. geef ik hem smorgen een uur of 9 geen eten dan krijgt hij last van braken, (gal spugen).
3 dagen geleden was dibbes niet lekker. vast dag ingelast en volgende dag minder gegeven en hij was er zo weer boven op
dogsunlimited
5-sterren
5-sterren

Bericht door dogsunlimited »

De honden krijgen hier al ruim 2 jaar 1x per dag te eten op verschillende tijden. Als 'tussendoortje' wat geitenkarnemelk of fruit. Het bevalt ze erg goed, geen last van nuchtere magen. In het begin wel gehad, maar dan gaf ik yoghurt met honing 's ochtends.
dorinekok

Bericht door dorinekok »

gisteren dus gewoon 1 maaltijd gedaan en dat ging eigenlijk heel goed.
Vandaag probeer ik het weer. Bevalt het dan laat  ik het zo, zie ik problemen, dan ga ik weer naar 2 keer per dag.

Plaats reactie