Rakker diarree en overgeven en niet (goed) kunnen lopen - de 1e echte keutel!!!

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Rakker diarree en overgeven en niet (goed) kunnen lopen - WEER THUIS!!!!

Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Kuszco schreef: Hoi Dian,die salmonella kunnen ze toch in de ontlasting zien? Ik wist eigenlijk niet dat honden gevoelig waren voor salmonella.
Wel andere bacterien in vlees. Weer wat bijgeleerd.
De kuur AB vind ik ook kort. Maar dat zal ook wel afhankelijk zijn van de soort en de dosering, en hij heeft het natuurlijk via injectie en infuus gehad.
Wat betreft dat honden zich beter voordoen dan ze zich voelen,dat zegt mijn DA ook altijd. En ik denk dat dat ook klopt.
Honden verbloemen als ze zich ziek voelen,je merkt het dus eigenlijk pas als ze echt goed ziek zijn. Maar als je je hond goed kent zie je ook wel de kleine dingetjes vind ik.
De manier van kijken b.v. ook al rennen ze nog zo hard. Echt voor de gek kunnen ze ons toch niet houden.
En dat is maar goed ook.
Geniet er maar van. Fijne dag nog.Knuffel voor Rakker.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
de ontlasting is uiteindelijk niet opgestuurd. Er zijn een aantal bacteriën die de veroorzaker kunnen zijn, waaronder salmonella en corona. Er bestaat een grote kans dat je er nooit achter komt waardoor het nu precies is gekomen.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Dian schreef: de ontlasting is uiteindelijk niet opgestuurd. Er zijn een aantal bacteriën die de veroorzaker kunnen zijn, waaronder salmonella en corona. Er bestaat een grote kans dat je er nooit achter komt waardoor het nu precies is gekomen.
een salmonella infectie aantonen is niet eenvoudig, aangezien gezonde dieren ook salmonella in de ontlasting kunnen hebben.
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

Jeetje Dian ik ben op vakantie geweest en lees dit nu pas.... Jullie hebben wat meegemaakt saampjes zeg!
Fijn dat Rakkie weer thuis is.... :-* :-* :-* :-*
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Gisteren had hij geen ontlasting. Vanochtend heeft hij 1 keer gepoept, maar wel heel dun. Er zat gelukkig geen slijm en bloed bij. Ik had gehoopt dat het nu toch al wat vastere ontlasting zou zijn :-\
Kuszco
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kuszco »

Hoi Dian, het is op zich al heel wat dat er geen slijm en bloed meer bij zit.
De vaste ontlasting komt toch wel snel denk ik.
Ik denk dat de darmen een flinke opsodemieter hebben gehad,en dan wel de tijd nodig hebben om te herstellen.
Verder alles weer oke met Rakker? Is hij weer vrolijk en hongerig?
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

verder gaat alles goed met hem. Ik moet hem echt nog een beetje remmen, want als hij zich te druk maakt heeft hij snel last van diarree en dat moeten we nu niet hebben. Vandaag krijgt hij voor het eerst weer z'n normale hoeveelheid voer (ietsjes meer) 200 gr, maar als ik hem een kilo voor zou zetten, verdween het ook denk ik ;)
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Hoe is het vandaag gegaan met Rakker, Dian?
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Gisterenmorgen had hij weer slappe ontlasting, begint wel iets meer de vorm van een keutel te krijgen. Verder krijgt hij nog steeds kipfilet met bouillon. Vanaf vandaag geef ik een beetje carnibest erbij om te kijken hoe hij het daar op doet. Vanochtend heeft hij nog niet gekeuteld. Hij is heel levendig en speels en vindt het maar niets dat hij nog geen lekkere tussendoortjes krijgt als een stukje gedroogde kipfilet. Hij moet eerst weer normale ontlasting hebben voor ik daar aan begin.
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Fijn dat Rakker zich in ieder geval goed voelt, hopelijk is de ontlasting ook gauw weer wat compacter. :-*
roefus

Bericht door roefus »

Het gaat iig de goeie kant op  :D
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

't schiet ook echt op zo :( Rakker had net weer diarree :-\ Niet dat hij er nodig uit moest ofzo, we hadden al een half uur gelopen en toen ging hij eindelijk zitten. Je hoorde gewoon flups en daar racede het weer heen. Hij heeft vanavond carnibest op, maar of het daar nu van komt? Geloof ik eigenlijk niet, maar ja :-\. Zou dat toch nocht te "zwaar" zijn in dit stadium? Nog alleen op kip houden?
geer
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door geer »

Ik zou hem toch weer even terugzetten op kip, of iets lichtsverteerbaars. Dat met een goede probiotica, tot het weer helemaal goed gaat en ook een tijdje goed gaat...en dan weer langzaam de Carnibest introduceren. Of de Carnibest even koken, en dat eerst mengen met de kip.
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: Rakker diarree en overgeven en niet (goed) kunnen lopen - 't blijft race

Bericht door EllenL »

Ik sluit me daarbij aan: probiotica om de darmflora weer op te bouwen en voorlopig nog licht verteerbaar eten, en pas weer carnibest gaan geven als de ontlasting wat beter wordt. Wat je zou kunnen doen is wat lijnzaad door het eten mengen (1 theelepel per dag ofzo), dat vormt een soort beschermlaagje, zodat het darmslijmvlies weer wat beter kan herstellen! En als je bang bent dat Rakker te weinig energie binnenkrijgt, omdat hij toch al behoorlijk afgevallen is, kan je ook een beetje lijnzaadolie door het voer mengen. Daar zit ook omega 3 in, werkt o.a. onstekingsremmend! (en doet daarnaast veel goede dingen in tegenstelling tot veel reguliere onstekingsremmers ;) )
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

Dian schreef: Gisterenmorgen had hij weer slappe ontlasting, begint wel iets meer de vorm van een keutel te krijgen. Verder krijgt hij nog steeds kipfilet met bouillon. Vanaf vandaag geef ik een beetje carnibest erbij om te kijken hoe hij het daar op doet. Vanochtend heeft hij nog niet gekeuteld. Hij is heel levendig en speels en vindt het maar niets dat hij nog geen lekkere tussendoortjes krijgt als een stukje gedroogde kipfilet. Hij moet eerst weer normale ontlasting hebben voor ik daar aan begin.
Wanneer je alleen kipfilet geeft,dan zit daar geen calciumbron bij...
probeer 'n klein beetje gemalen eierenschaal erbij te geven,misschien word de onlasting dan wat vaster.

Nu ik ook weer effe de gekookte kip aan Tor geef, kook ik de hele kip en maal alles in de vleesmolen , ook de botten erdoor gemalen!
Ik geef ook beetje gekookte rijst erbij, in ieder geval voor 'n paar dagen, totdat alles weer normaal werkt.

Hoop dat Rakker weer vlug opknapt!
roefus

Bericht door roefus »

Hoi Dian,

hoe gaat het nu met die stinkerd?
Ikzelf zou gewoon wat kip geven, eventueel wat rundvlees...en als je het hebt wat eierschaalpoeder.
(maar qua calcium zou ik me om 'n paar weken nog niet direct druk maken).
En ik zou geen enkele olie toevoegen...want olie laxeert...dus lijkt me weinig winst.
Dan gaf ik eerder een kippennekje...sla het plat...en kijk 's hoe dat gaat.

Hoe ging het vandaag?

Plaats reactie