NoRo schreef:
Hier nog een poezenmoeder die je kunt tegen komen op jacht in het Amsterdamse. Mijn eerste kippennekken heb ik bij een poelier op de Dappermarkt gehaald. Later eens op de Albert Cuijp gesnuffeld en daar voor een prikkie soepvlees (kip) ingeslagen. Maar... de eerste zak soepvlees die ik van daar heb aangebroken vinden ze helemaal niet lekker ??? Er zit ook veel geligs aan het vlees, vet ofzo (? ik heb niet veel verstand van vlees, beetje mutsig op dit gebied, het is dat mijn katten vleeseters zijn 8)). Nou ben ik koppig aan het doorzetten, maar de poezen weigeren net zo koppig... Zou er dan toch iets mis mee zijn?
Bij de Zoo-natuurlijk koop ik de 1 kg worsten van CB. Ben er ook eens voor bij de Jumper geweest, maar die had ze alleen van 500 gram. Op een een of andere manier had ik wel het idee dat de Jumperverkoper mij een beetje raar aankeek toen ik vroeg naar vers vlees, maar dat lag waarschijnlijk aan mijn beginnersuitleg haha. Toen ik er was had hij voor katten alleen CB, kuikens (die ik heb laten liggen omdat ik ze te duur vond, wat is de normale prijs?) en wat orgaanvlees. Dus heel fijn als hij ook ander spul gaat verkopen, want hij zit hier lekker dichtbij!
Oh ja, ik heb bij de Zoo-natuurlijk toen ik mij wat had ingelezen en mijn eeste CB-rol ging halen om muizen gevraagd. Maar naast dat ik ze veeeels te duur vond, was dat toen nog een stap te ver. Ze haalde muizen van verschillende leeftijden uit de vriezer. Oef, impressive!
Hebben jullie verder nog adresjes voor betaalbaar vlees? Liefst eens iets anders dan kip. Nu kijk ik in de AH altijd even of er een leuke aanbieding is voor rundergehakt of -soepvlees. Of ze krijgen af en toe een stukje vis. Maar een stukje konijn of iets zou ook wel leuk zijn voor de afwisseling.
Ik koop ook cb en kuikens bij de jumper. de kuikentjes zijn daar iets van 1,75 de kilo. een beetje prijzig, maar niet té. ik koop ze daar ook omdat het zo dichtbij is, en ze altijd wel op voorraad zijn. jumper heeft ook kipnekken (vaak biologisch) en lams- en runderhart. en ook vieze dingen als pens, maar dat eten ze hier niet. ook al zijn ze bij de jumper niet zo into barfen, cb vinden zowel de eigenaar als de grote zoon goed voer. en ze kunnen ook kilorollen voor je bestellen. jumper bezorgt ook, voor een bedrag van 2 euro. ik laat altijd mn kattenstenen thuis brengen.
ik woon aan de dappermarkt, en daar haal ik het meeste van mn katteneten. kiponderdelen haal ik bij de poelier die tegenover de viskramen staat (viskramen staat voor het kruidvat) of bij c1000-java als daar een aanbieding is, kippenmaagjes haal ik daar soms ook, en smuldier. vissen (sardienen en horstmakrelen en soms een zalmkarkas) bij de viskramen voor het kruidvat.
bij genco in de 1e van swindenstraat (2 deuren verder dan de AH) haal ik vaak orgaan; lamshart en lamsnier. voor een kilo lamshart en een pond lamsnier ben ik rond de 3 euro kwijt.
achter de poelier waar ik soms kiponderdelen haal, zit ook een islamitische slagerij, wel met een kleiner assortiment. daar haal ik soms ook kipvleugels ofzo.
bij de AH haal ik heel soms runderhart, of een tartaartje voor Ot.
mijn dealers en wat ik er haal:
Jumper: cb, kuikentjes ( en soms een blikje khvrij natvoer voor sien voor in de voorraadkast)
poelier op de markt: kipnekken- en vleugels
viskraam: sardien, horstmakreel, zalmkarkas
islamitische slager: kipvleugels
c1000 java: kipvleugels, kipmaagjes, soms rund
AH: soms runderhart en tartaar en soms een kalkoen- of kipfilet
Genco: lamshart en -nier
Herby: eendenonderdelen en ander gevogelte en orgaan en rundspiervlees
prooidier.nl: gerbils en muis en rat en kwartel en duif en kipnekken (dat haalt mn moeder in breda)
op de albert cuijp zit een kwarteleverancier, en Zoo Natuurlijk heeft redelijk wat barfspul in huis. ik ben bij beiden nog niet geweest, want ik vind het zo ver weg

vooral Zoo Natuurlijk, want dan moet ik overstappen met de tram. En ik ben een stuk minder bekend in dat deel van a'dam, en dan heb ik een risico op verdwalen als ik in mn eentje ben. komt erbij dat ik een volledig barfmenu hier naast de deur kan halen.