tobben met tandsteen en tandvleesonsteking

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: tobben met tandsteen en tandvleesonsteking

tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Lizzy schreef: Dat is mijn ervaring ook, dat honden en katten dol zijn op algen. Hier worden ze echt helemaal wild van chlorella en spirulina-pillen en zien dat gewoon als een snoepje ;D

Ben benieuwd of het bij de Nollenbakkers ook werkt.
Vinden ze ook geweldig lekker de chlorella,wat vinden ze nu niet lekker  ::)
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

bura schreef: bij Bura verwijder ik tandsteen zelf, jarenlang (met die tand "knife"), er zijn dus altijd kleine hoevelheiden, het is niet zo moeilijk, maar jij moet wel heel vorzichtig zijn, tourlijk, en hond moet je vertrouwen..
Dat deed ik ook om de paar maanden maar bij de hoektanden zat er buiten de aanslag ook beginnend licht ontstoken tandvlees dus hopelijk is dit eerdaags 2 vliegen in 1 klap.
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

tieneke schreef: Dat deed ik ook om de paar maanden maar bij de hoektanden zat er buiten de aanslag ook beginnend licht ontstoken tandvlees dus hopelijk is dit eerdaags 2 vliegen in 1 klap.

licht onstoken tandvlees stip ik altijd aan met een beetje waterstofperoxide op een watje. Dan trekt het meestal wel weg  ;)
Breezer
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Breezer »

Ik ben nu ruim een week bezig met Breezer. En ik moet zeggen de meur wordt al ietsje minder. En voorheen bleef er nog wel eens vlees zitten tussen z'n hoektanden, maar ook dat is al een stuk minder. Ben benieuwd wanneer ik een beetje kan gaan krabben.
geer
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door geer »

Mijn opdehoekse dierenwinkel verkoopt heel toevallig Plaque Off. Ik denk dat ik het nu zo'n twee weken geef en ik heb zeker het gevoel dat ik resultaat zie. Haar tanden zijn schoner en de aanslag die erop zit is makkelijker weg te poetsen.
nikèdog2000
5-sterren
5-sterren

Bericht door nikèdog2000 »

ik heb gisteren bij 1 van mijn hondjes 3 kiezen en 2 tanden moeten laten trekken
hij had van naturen al een slecht gebit
met 2 jaar trok ik met de flos spelen er al 2 uit
Breezer
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Breezer »

Vandaag zijn we 2 weken bezig. Ik ga zo maar eens met m'n krabbertje aan de slag als meneer in diepe slaap is. Ben benieuwd. De geur is in ieder geval tot een minimum beperkt en ook z'n tandvlees ziet er een stuk beter uit.
Losy
1-ster
1-ster

Bericht door Losy »

Het product is ook te verkrijgen in Belgie  onder de naam : "  Orozyme Bucco-Fresh " ( Ascophylleum nodosum) .Te koop bij  de dierenarts of  apotheek.

http://www.orozyme.info/
Laatst gewijzigd door Losy op zo 23 mar 2008, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
evds
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door evds »

Dwan heeft vandaag toch een gebitsreiniging etc. moeten ondergaan. Hij is vanmorgen behandeld en ligt nog steeds helemaal versuft te slapen, arme drommel. Het was nodig, heel erg nodig zelfs. Foto's van voor en na de behandeling volgen.

Nu proberen bij te houden me poetsen en spoelen en prozym plaque off en ....???????
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

evds schreef: Dwan heeft vandaag toch een gebitsreiniging etc. moeten ondergaan. Hij is vanmorgen behandeld en ligt nog steeds helemaal versuft te slapen, arme drommel. Het was nodig, heel erg nodig zelfs. Foto's van voor en na de behandeling volgen.

Nu proberen bij te houden me poetsen en spoelen en prozym plaque off en ....???????
Arme Dwan!
Vleesbot, poetsen en mogelijk die plaque off, meer kun je niet doen denk ik.
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

evds schreef: Dwan heeft vandaag toch een gebitsreiniging etc. moeten ondergaan. Hij is vanmorgen behandeld en ligt nog steeds helemaal versuft te slapen, arme drommel. Het was nodig, heel erg nodig zelfs. Foto's van voor en na de behandeling volgen.

Jammer dat het bij Dwan niet afdoende was om een reiniging te voorkomen. Bij Loebas heeft het echt enorm geholpen....het is ongelofelijk hoe zijn gebit vooruit gegaan is. Het heeft wel een maand of 2 geduurd voordat ik echt resultaat begon te zien.

Ik hoop dat het Dwan wel kan helpen om voor voorkomen dat het weer zo slecht wordt  :-* :-*
evds
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door evds »

Ik had inderdaad gehoopt dat de prozym plaque off voldoende zou zijn. Het werkt wel, er was verbetering maar niet afdoend. De DA had ook nog zelden zo erge paradontitis gezien bij zo een jonge hond en al helemaal verbluffend omdat hij Barft!!

Hij is nog steeds onder zeil af en toe gaan de oogjes open maar lopen gaat eigenlijk nog niet. Heeft iemand verstand van die dormine. Hij is om 12.00 onder zeil gegaan.
geer
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door geer »

Nou, hier ook een update. Hoewel ik aanvankelijk redelijk positief was, moet ik daar toch een beetje op terugkomen. Sophie's gebit blijft een vieze bedoening, ook met dat goedje. Ik ga na onze vakantie haar gebit laten opfrissen en de kies met gat laten trekken...
evds
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door evds »

Dwan is weer "bij" en ligt nu in zijn kennel voor de nacht, ben benieuwd of hij nog "slaap" heeft hihi.

Toen ie een beetje bijkwam heb ik hem laten eten(smuldier, beetje zacht) en dat heeft hem goed gedaan. Morgen zijn bekkie nog maar eens goed bekijken en foto's  maken.
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Ja, ben benieuwd Erica. Hopelijk lukt het nu toch met evt middeltjes etc om het schoon te houden.
Wie weet, wordt het nu toch nog een echte botteneter  ;)

Plaats reactie