ander altenatief voor scalibor band?
Moderator: Lizzy
Re: ander altenatief voor scalibor band?
Wij hebben hier een hond met leishmaniose - die er gelukkkig (nog?) niet ziek van is, maar geloof me het is geen pretje.
De incubatietijd loopt van 3 maanden tot 7 jaar....
De incubatietijd loopt van 3 maanden tot 7 jaar....
Ter uwer informatie: mij is telefonisch verzekerd dat de preventic-B band ook tegen zandvliegjes werkt. Dat lijkt mij ook wel logisch. Insecten zijn insecten.
Bedankt voor het navragen!! Is deze band bij de meeste dierenartsen verkrijgbaar? En het is dus zeker dat het ook tegen de zandvliegjes beschermd die Leishmania overbrengen...Hitam schreef: Ter uwer informatie: mij is telefonisch verzekerd dat de preventic-B band ook tegen zandvliegjes werkt. Dat lijkt mij ook wel logisch. Insecten zijn insecten.
Als dat zo is dan zal ik dat doorgeven aan mijn dierenarts, zodat ze de klanten correct kunnen informeren, want nu wordt overal geschreven en gezegd dat de scalibor de enige band is die tegen Leishmania beschermd, zelfs in Spanje zeggen ze dat er geen ander middel tegen is.
Nee door een ander mugjeFemke schreef:
oh sorry, dan was ik abuis. Ik dacht dat de hartworm door zandvliegjes veroorzaakt werd![]()
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op wo 07 mei 2008, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
he verdorie!!Toby reageert niet goed op de scalibor band... 
het jeukt en irriteert hem en hij had vanochtend rode vlekjes op de plek waar de halsband zat..ik heb m dus afgehaald vanochtend en moet nu een ander alternatief bedenken..
op de site van milbemax las ik dat je ook voor de vakantie een tablet kan geven ivm besmetting van hartworm. maar goed, dan heb je nog niet het probleem van leishmania opgelost...
ik las al dat de preventic-B band.
Zou frontline ook werken?
het jeukt en irriteert hem en hij had vanochtend rode vlekjes op de plek waar de halsband zat..ik heb m dus afgehaald vanochtend en moet nu een ander alternatief bedenken..
op de site van milbemax las ik dat je ook voor de vakantie een tablet kan geven ivm besmetting van hartworm. maar goed, dan heb je nog niet het probleem van leishmania opgelost...
-
conleeuw
- 5-sterren

- Contacteer:
jammer dat het niet wil met de scalibor band, ik moet eerlijk zijn, als ik mijn hond niet de gewenste bescherming kon geven bleef ze thuis, ik zou de risico niet durven dat ze met een of andere enge ziekte thuis kwambrie schreef: he verdorie!!Toby reageert niet goed op de scalibor band...
Ik heb even gekeken op het internet naar de bijsluiter van de preventic-B en daar wordt niets gezegd over zandvliegjes, er staat alleen dat het beschermd tegen teken en vlooien, als het ook tegen zandvliegjes zou beschermen die Leishmania overbrengen dan zou het door de fabrikant toch ook in de bijsluiter gezet worden? Of zie ik dat verkeerd?
Laatst gewijzigd door Laura2004 op vr 09 mei 2008, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Als ze het in de bijsluiter zetten dan moet het daarvoor geregistreerd worden. Dat vergt onderzoek en dus geld. Daarom kiezen sommige fabrikanten ervoor het niet op de bijsluiter te zetten.
Toch zou ik bang zijn dat ze de werking niet goed hebben kunnen aantonen. Het is tenslotte voor een fabrikant zeer interessant (commercieel) om als indicatie bescherming tegen zandvliegen te hebben. Een groot deel van de banden wordt waarschijnlijk verkocht voor vakanties in zuidelijke landen.
-
Ellen Els en Nina
- 4-sterren

Voorgaande jaren zat Nina vaak onder de teken, soms wel 7 alleen op haar kop. Daarom heeft ze al eerder Scaliborband gehad. Gelukkig zonder problemen. Dit jaar nog weinig teken gezien,
dus de band nog niet om gedaan.
Maar volgende week moeten gaan ze weer om.
Voor Suzi de eerste keer. Hopelijk reageert zij er ook goed op.
We gaan de eerste week van juni naar Frankrijk. De band werkt pas na een week of twee optimaal. Ik ben geen voorstander van de band, maar hij werkt wel effectief. Tja, en voorkomen vind ik dan beter dan genezen. Maar na de vakantie gaan ze weer af.
Maar volgende week moeten gaan ze weer om.
Voor Suzi de eerste keer. Hopelijk reageert zij er ook goed op.
We gaan de eerste week van juni naar Frankrijk. De band werkt pas na een week of twee optimaal. Ik ben geen voorstander van de band, maar hij werkt wel effectief. Tja, en voorkomen vind ik dan beter dan genezen. Maar na de vakantie gaan ze weer af.