Houdbaarheid CB in de koelkast
Moderators: koekje, pearlsofpassion
-
Superrupsje
- 1-ster

Houdbaarheid CB in de koelkast
Xi raakte uitgekeken op de animonda carny en dit weekend hebben we haar natvoermaaltijd vervangen door een cb-maaltijd. Het ging er in als koek, ze had het nog sneller op dan Mu die al vrij snel eet (ze is 3.5 maand oud, Mu is bijna 10 maanden).
Maar we geven maar een maaltijd CB per dag, de rest is br*k en vers. Br*k wil ik van af maar eerst de zakken op maken. Maar met een worst van 250g doe ik nu 3 dagen, terwijl op het pak staat dat het maar 2 dagen houdbaar is in de koelkast. Zou dat erg veel kwaad kunnen om het een dag extra te houden?
Maar we geven maar een maaltijd CB per dag, de rest is br*k en vers. Br*k wil ik van af maar eerst de zakken op maken. Maar met een worst van 250g doe ik nu 3 dagen, terwijl op het pak staat dat het maar 2 dagen houdbaar is in de koelkast. Zou dat erg veel kwaad kunnen om het een dag extra te houden?
Re: Houdbaarheid CB in de koelkast
Nee hoor helemaal niet.
Van de wet moet er twee dagen opstaan maar je kan er wel wat langer meedoen hoor
Van de wet moet er twee dagen opstaan maar je kan er wel wat langer meedoen hoor
-
Superrupsje
- 1-ster

o gelukkig, ik vond het al zo kort.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Mijn collega had laatst per ongeluk de stekker uit de vriezer getrokken toen ze een weekendje weg ging. Toen ze thuis kwam, was alle carnibest ontdooid, heeft ze het allemaal weggegooid

Nou ik had het best nog wel durven voeren.......
Nou ik had het best nog wel durven voeren.......
-
mirdj
- 4-sterren

- Contacteer:
Hier staat het soms een dag of 4 in de koelkast, maar niet langer. Het komt wel eens voor dat de heren hun neus er voor optrekken en dan krijgen ze 's avonds een ander smaakje. Wat er over blijft van het andere portie geef ik dan een paar dagen later. Over het algemeen staat het hier maar een nacht in de koelkast, ik haal 's avonds het portie voor de volgende dag eruit.
Als het langer dan 2 dagen in de koelkast staat, hoeven die van mij het niet meer. Ze willen het wel graag vers.
De mijne trekken hen neus op als het langer dan 2d id koelkast staat 
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Hangt ervan af wat het is. Gemalen spul bederft sneller dan lappen, hier gaan de resten gemalen na een dag of 3 naar de honden. Lappen e.d. eten ze na een dag of 4 nog wel. Ik zet het ze gewoon voor en eten ze het niet dan gaat het naar de honden.
-
Superrupsje
- 1-ster

Ik zal het straks merken, dan krijgen ze 3-dagen oude cb. Goed te weten iig dat het geen kwaad kan, hooguit dat ze het zelf niet lekker meer vinden.
ik durf dat niet te lang te bewaren. Wij hebben een heeeeel oude koelkast die volgens mij niet meer zo goed werkt. Vooral als het warm is is vlees voor ons ook wel eens na een dag bedorven.
-
Superrupsje
- 1-ster

Nou, de 3 dagen oude CB ging er in als koek. Ik heb de kleine Xi nooit zo snel zien eten (ben ook niet echt blij met dat schrok gedrag, om te compenseren moest ze 's avonds heel hard haar best doen op een niet al te platgeslagen kippennekje).
barfonderdelen werkt goed tegen schrokop-gedrag. tenzij Xi eigenlijk ook Sien heet, en tampons en kippennekken zo naar binnen slurpt in 1 seconde.
-
Superrupsje
- 1-ster

Ja dat merkte ik bij Mu, die is ook veel minder gaan schrokken sinds hij vers krijgt.
Xi heeft nog hele kleine tandjes (en is volgens mij aan het wisselen waardoor er ook een aantal missen), gisteren heeft ze een half uur op haar nek zitten knagen. Tampons heb ik nog niet voorgeschoteld
Xi heeft nog hele kleine tandjes (en is volgens mij aan het wisselen waardoor er ook een aantal missen), gisteren heeft ze een half uur op haar nek zitten knagen. Tampons heb ik nog niet voorgeschoteld
De verkoopster van cb zei vanavond dat het 2 dagen houdbaar is in de koelkast. Ik ben blij om te lezen dat het wel tot 4 dagen nog kan.
Hier begin ik morgen met cb en in het begin zullen ze moeten wennen. Dan zal het langer dan 2 dagen in de koelkast liggen denk ik.
Hier begin ik morgen met cb en in het begin zullen ze moeten wennen. Dan zal het langer dan 2 dagen in de koelkast liggen denk ik.
is't miss slim om de cb voordat 't helemaal ontdooit is in porties te verdelen, en weer lekker snel terug in de vries te steken?Odilia schreef: De verkoopster van cb zei vanavond dat het 2 dagen houdbaar is in de koelkast. Ik ben blij om te lezen dat het wel tot 4 dagen nog kan.
dan kun je makkelijk met kleine hoeveelheden werken...om te wennen, en kleine porties zijn ook weer snel ontdooit....