Pompoen voeren ?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Actieve kool & rijstwater

Silka
1-ster
1-ster

Re: Actieve kool & rijstwater

Bericht door Silka »

Lizzy schreef: Is de apotheek een soort dierenarts?
Ik vind het persoonlijk hoogst onverstandig om norit te geven. Stel dat het een bacteriele infectie is: dan wil je de bacterieen zo snel mogelijk het lijf uit hebben. En dus niet de diarree stoppen. 
mij werd verteld door de apotheker dat de actieve kool de bacteriën opslorpt en ze via de normale weg ontlast  ;)
Lizzy schreef: Dus wat ik doe als ze diarree hebben: ik kijk naar de algehele conditie van de hond. Is de hond levendig? Drinkt hij genoeg? Geen koorts? Niet ziek? Wel eetlust? Hoeft de hond niet over te geven? Als je al deze vragen kunt beantwoorden met JA, dan is er geen reden tot paniek. Dan geef ik zelf dus wel gewoon eten, en wel hun eten dat ze normaal ook krijgen. Ik geef wel probiotica en ook Okugest. Als ik 1 van deze vragen met NEE moet beantwoorden: dan ligt het eraan welke vraag ik met NEE moet beantwoorden. Als ze alle drie met NEE beantwoord moeten worden: dan zit ik bij de dierenarts. Als mijn hond niet genoeg drinkt, niet levendig is en zich ziek voelt: dan zit ik ook bij de DA. Als de hond wel drinkt, geen koort heeft maar geen eetlust heeft, dan kijk ik het een paar dagen aan. En ondertussen let je natuurlijk heel goed op dat je hond voldoende vocht binnen krijgt en niet uitdroogt. Desnoods (als de diarree water als water is en de hond drinkt niet veel) zet je hem in overleg met de DA op ORS. En als je het niet vertrouwt: ga je altijd naar de DA.
JA op alle vragen dus geen paniek
mag ik vragen wat je bedoeld met "ORS" ??
nu al bij al... na 1 dag actieve kool & rijstwater is de ontlasting al terug in orde  ;)
hier typt een gelukkig baasje
morgen staat gewoon terug kippenek op het menu
zal wel llukken zeker
Lizzy schreef: Algemene regel die ik hanteer: als mijn hond niet wil eten of eet met lange tanden: laat ik hem vasten. Gerust 24 tot 36 uur. Ik geef alleen lauw water met honing, verder niks. Als mijn hond hartstikke honger heeft: geef ik hem gewoon te eten. Ik geef dan alleen geen hard/groot botwerk, hooguit wat zachte kippen of eendennekjes. En niet te vet.
ok dus volgende keer dus honingwater ipv rijstwater

bedankt voor de tips iedereen  :groupwave2:
~Joke~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: Pompoen voeren ?

Bericht door ~Joke~ »

Silka schreef: ook als ze al 4 dagen diarree hebben ?
Ook. Afgelopen winter hebben we zo'n week gehad, konden het zelfs 's nachts niet ophouden  :-\ :-\. Ze waren wel hongerig, ik heb ze dus wel eten gegeven, zonder groente
Plaats reactie