HULP GEVRAAGD

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: HULP GEVRAAGD

tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

poohbeertje52 schreef: astrid dank je wel ik heb gister toevallig rodi geprobeerd en dat at ze wel maar hoeveel moet ze dan ongeveer hebben en is ahv beter als rodi compleet????
Rodi moet je best veel van geven en is duurder dan de smuldier kompleet.
Smuldier bezorgt ook aan huis.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

cathrien schreef: Ik zou zelf persoonlijk geen smuldier voeren maar dat is mijn mening. Je pup groeit tot de 9 maanden in de hoogte en daarna gaat ze uitzwaren.
Ik heb je ook een pbtje gestuurd. De pups die door mijn gefokt zijn krijgen van begin af aan carnibest.
De Carnibest is wel een stuk duurder en zeker niet de allerbeste,ieder kvv is nog altijd beter dan brokken  ;)
ilovegoldenretrievers
3-sterren
3-sterren

Bericht door ilovegoldenretrievers »

Met een wormenkuur zou ik altijd eerst voor 3 dagen ontlasting afnemen en een reageerbuisje doen. Dan kan je laten onderzoeken of je hond een soort worm in zijn of haar lichaam heeft. Dan kan je ook de juiste wormkuur nemen. Je hebt de giadia test en de wormentest. Samen zijn die rond de 40 euro.

Hoe ziet de ontlasting eruit over een week of langer een maand gezien.

Carnibest is idem een goed voer. Bandit ook. Als je dit een tijdje voert, kan je rustig beginnen met zelfsamenstellen. En daarna als je wilt volledig overgaan op zelfsamenstellen.

Bentie wilde ook geen brok meer eten met 8 maanden. Daarna een tijdje duck gevoerd. Daarna carnibest natuur en nu stel ik zelf samen.
Laatst gewijzigd door ilovegoldenretrievers op vr 30 mei 2008, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
poohbeertje52

Bericht door poohbeertje52 »

cathrien wij wonen in de provincie zeeland en dat merk carnibest is hier niet te koop weet iemand waar het wel te koop is  :( bijvoorbeeld in de buurt van bergen op zoom??????????????????????//
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

www.carnibest.nl

Hier staan de verkoopadressen,het wordt ook thuisbezorgt  ;)
poohbeertje52

;)dank je wel tieneke en zou ik naast carnibest of smuldier nog extra kalk en of vitaminen toe voegen vanwege haar groeiachterstand nu :-[
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

nee, niets aan toevoegen en vergeet niet dat ze niet gelijk de hoogte inschiet, Zou ik ook niet willen als ik de eigenaar zou zijn--krijg je alleen maar grotere problemen mee.
Dus denk ik dat je het idee moet laten varen dat je je hond zo snel mogelijk de hoogte in wilt zien gaan.
Mijninziens lijkt het me veel verstandiger om een gezonde en gelukkige hond te hebben ongeacht hoe groot ie zou zijn, daarbij 6mn is nog helemaal niets.
En net wat de voorgangers al hebben gezegd ga aan de kvv of barf, is helemaal niet duurder integendeel zelfs.
En dan nog het feit dat je hond het zeker te weten heerlijk zou vinden is het nogeens het beste wat je haar kunt geven.
Carnibest is prima maar wel erg prijzig, smuldier en kivo is goedkoper!
veel succes
ellen
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

Je hebt het over een groeiachterstand, maar is je pup ook veel te mager? Ik zie namelijk dat je het alleen maar over de hoogte hebt. ??? Mocht je hond een groeiachterstand hebben dan zou ze ook veel te mager moeten zijn, is dat ook het geval? Sommige honden groeien namelijk wat langzamer als de ander en hun uiteindelijke hoogte is genetisch bepaald, dus daar kun je met veel voeren niets aan veranderen behalve dan de speklaag die op z'n ribben ;).

Ik zou je hond zo snel mogelijk op een kvv zetten, het merk doet er niet zoveel toe, zolang je maar een complete versie geeft en je hond het graag eet. Kivo, smuldier en rodi zijn (dacht ik) de goedkopere merken.
Succes!
poohbeertje52

:-[ nou ellen ze heeft nu al een achterstand van zo,n 6centimeter , maar oke alle vervoeding is dus oke want ahv en rodi lust ze wel
poohbeertje52

:)nitus nee ze is niet mager,ze is nu 24 weken en ze komt ongeveer zo,n 6 centimeter in hoogte te kort en ze weegt 24,5kilo en het is dus een berner sennen teefje
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

ja, oke 6 centimeter, maar dat andere zoveel groter zijn hoeft zij dat toch nog niet te zijn.
En de ene hond gaat sneller de hoogte in dan de andere.
En nogmaals te snel groeien is niet goed hoor, dan loop je echt weer tegen andere problemen aan.
Mijn jongste is heel lang 'klein' gebleven, volgens andere dan he ;)
Heb er nooit geen probleem mee gehad, en nu is meneertje 16mn en net zo groot als zijn broers.
ellen
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

poohbeertje52 schreef: :)nitus nee ze is niet mager,ze is nu 24 weken en ze komt ongeveer zo,n 6 centimeter in hoogte te kort en ze weegt 24,5kilo en het is dus een berner sennen teefje
Hoezo 6 cm tekort? Ten opzichte van wat? Ze is toch nog lang niet volgroeid? Berners zijn volgens mij pas rond 1,5 jaar  in de hoogte uitgegroeid en 24,5 kilo op 24 weken is voor een groot ras heel netjes hoor, daar is helemaal niets mis mee.
Maar wat zegt je DA ervan dan? Vind ie ook dat ze een groeiachterstand heeft? Ik zou dat idee lekker uit m'n hoofd zetten, aan de kvv (of BARF) gaan en je hond voeren naar wat hij nodig heeft. Dus niet vol gaan proppen want daar groeit ze alleen maar in de breedte van en dat is denk ik het laatste wat je wilt.
Edelgrijsje
4-sterren
4-sterren

Bericht door Edelgrijsje »

poohbeertje52 schreef: cathrien wij wonen in de provincie zeeland en dat merk carnibest is hier niet te koop weet iemand waar het wel te koop is  :( bijvoorbeeld in de buurt van bergen op zoom??????????????????????//
Hier een adres voor Carnibest in Zeeland

Het telefoonnummer is 0113-567950 (Mobiel: 06-21558013).
Ze woont op Elenbaasstraat 11, 4458 AE 's Heer-Arendskerke.
poohbeertje52

:)nee nitus berner senners groeien in de hoogte tot 9maanden  :D
poohbeertje52

:)dank je wel edelgrijsje :D

Plaats reactie