MISSEN VAN BELANGRIJKE BOUWSTOFEN VOOR DE GROEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: MISSEN VAN BELANGRIJKE BOUWSTOFEN VOOR DE GROEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

maak je maar niet druk joh, zet misty lekker op de kvv en geef er ook wat barf bij.
Kan je op een gegeven moment kiezen voor barf of kvv, of natuurlijk tezamen.
Als je over een paar maanden tot een half jaar terug kijkt, dan zal je zien, hoe blij je bent dat je de stap naar vers heb gezet! ;)
Ik ga never nooit meer terug naar br*k en probeer een ieder die een wat problemen heeft op wat voor manier ook met hun hond(en)op vers te zetten, en 9 van de 10 keer verdwijnen hun 'problemen' als sneeuw voor de zon.
Ik ben zo blij dat ik dit forum heb ontdekt, zeker op dat mijn toendertijd probleem hondje(weirdo) er zo van is opgeknapt, je kan bijna zeggen dat hij pas goed is gaan(kunnen) leven sinds hij vers krijgt!!!!
En als je misty de complete versie van kvv geeft krijgt ze alles binnen wat ze nodig heeft.
En als je dat lekker gaat afwisselen met wat barf of af en toe een pensdag(!) komt alles goed :)
En ze hoeven/moeten echt niet iedere dag alles compleet binnen te krijgen, er zijn gerust honden die een paar weken(zeker tijdens de vakantie) een tijdje hetzelfde krijgen bv,kip, rund ed.
En die houden er niets van over.
trouwens hoe is de ontlasting van misty nu?
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

poohbeertje52 schreef: >:( jemig weer een die over hoofletters valt zal t wel gelijk veranderen pfffffffffffffffffffffffffffff :-[ :'( :'( :'(
Ik val er niet over, ik probeer je uit te leggen hoe en waarom...... en ook nog eens te helpen. Maar of ik daar nu nog veel zin in heb.... :-\
ilovegoldenretrievers
3-sterren
3-sterren

Bericht door ilovegoldenretrievers »

Ik snap je reactie wel. Je hoort het van de dierenarts, fokkers, dierenwinkels etc. Er is al zo lang brok gegeven, dat het in onze hersenen zitten dat dit goed is en het andere niet. Maar dat klopt juist net niet. Als je vraagt hoeveel vlees zit er in brok, bijna niks. Alleen maar supplementen en goedkope vulmiddelen zoals granen en het vlees dat ze gebruiken dat is slachtafval, dat wij ook niet zouden eten. Wat ze als vlees gebruiken zijn goedkope partijen vlees waar de stront van de overleden dieren nog tussenzit. Ze laten ons echt niet zien hoe ze de brok maken. En de groente en verse vlees op de verpakking, deze  zitten echt niet in de brok, dat is alleen om de baasjes lekker te maken, van o wat is het lekker.
poohbeertje52

Bericht door poohbeertje52 »

dank je rian betwijfel soms of je hier wel wat vragen mag als ik elke keer afgkraak wordt zodra ik iets vraag door sommige hier nu weer omdat ik per ongeluk hoofletters had gebruikt ik stond er niet bij stil en schreef mijn stukje en lees maar de eerste reacties :-[
poohbeertje52

;)ellen lief van je dat je daar naar vraagt haar ontlasting is nog steeds goed ze had dus een dag echte spuit diaree en na jou tip van stoppen met pens en okugest heb ik dat gelijk opgevolgd en sindsdien is t weer goed ben je dus onwijs dankbaar eerlijk waar :D
poohbeertje52

:P dan doe je dat toch niet pauline jij zou t wel moeten en mogen zeggen en ik zou braaf niks mogen zeggen sorry dat werkt niet zo >:(
poohbeertje52

;) dank je julia ja ik ga idd twijfelen als ik op de pakken van brokken lees wat er allemaal in zit maar zal wel domheid van mij zijn :D
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Pauline schreef: Ik val er niet over, ik probeer je uit te leggen hoe en waarom...... en ook nog eens te helpen. Maar of ik daar nu nog veel zin in heb.... :-\
Nou inderdaad, ga iets zinnigs doen, lekker aan de wandel met J&J b.v.
dorinekok

Bericht door dorinekok »

Heb je al wat materiaal van bekende barf goeroes gelezen? Die beschrijven ook allemaal wat er in brokken zit....brrr dan wil je niemand meer brok geven. Toen ik dat had gelezen was ik meteen overstag en wist dat ik het altijd beter zou doen op welke manier van natuurlijk voeren ook. Houd wel goed de percentages in acht, en dan kan het eigenlijk niet fout gaan.
Kan me trouwens voorstellen hoe je je voelt t.a.v. de reakties. Ik snap dat ze goed bedoeld zijn maar op mij komt het ook vaak behoorlijk vervelend over. Zo erg dat ik regelmatig heb overwogen om nergens meer op te reageren. Maar goed, inderdaad, geschreven woord komt vaak wat ongenuanceerd over en ik maak me er zelf misschien ook wel eens schuldig aan. Niks van aantrekken en gewoon door gaan. Ben benieuwd hoe het verder gaat met Misty.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

dorinekok schreef: Heb je al wat materiaal van bekende barf goeroes gelezen? Die beschrijven ook allemaal wat er in brokken zit....brrr dan wil je niemand meer brok geven. Toen ik dat had gelezen was ik meteen overstag en wist dat ik het altijd beter zou doen op welke manier van natuurlijk voeren ook. Houd wel goed de percentages in acht, en dan kan het eigenlijk niet fout gaan.
Kan me trouwens voorstellen hoe je je voelt t.a.v. de reakties. Ik snap dat ze goed bedoeld zijn maar op mij komt het ook vaak behoorlijk vervelend over. Zo erg dat ik regelmatig heb overwogen om nergens meer op te reageren. Maar goed, inderdaad, geschreven woord komt vaak wat ongenuanceerd over en ik maak me er zelf misschien ook wel eens schuldig aan. Niks van aantrekken en gewoon door gaan. Ben benieuwd hoe het verder gaat met Misty.
Het is inherent aan een forum dat er wel eens dingen worden geschreven die niet lekker in je pulletje vallen. Maar om daar nou steeds gaan zitten piepen en te klagen dat het net lijkt alsof je hier geen vragen kunt stellen... (er zijn ook nog maar 18.000 vragen gesteld hier), dat vind ik eerlijk gezegd ook behoorlijk vervelend over komen. En ik zou dan ook graag willen dat we vanaf hier alleen inhoudelijk op deze discussie in gaan namelijk "missen van belangrijke bouwstoffen voor de groei". Alle andere berichten ga ik vanaf nu verwijderen.
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

Lizzy schreef: En ik zou dan ook graag willen dat we vanaf hier alleen inhoudelijk op deze discussie in gaan namelijk "missen van belangrijke bouwstoffen voor de groei". Alle andere berichten ga ik vanaf nu verwijderen.
das een goeie, doen  ;)
Gr
poohbeertje52

;) ;)nk je wel dorine ja met misty gaat het goed prima zelfs ze vindt de kvv in elk geval erg lekker en ze eet er goed van ze was van de penscompleet helaas aan de spuit diaree maar o,a ellen hier heeft mij toen aangeraden om geen pens even meer te geven en okugest te geven en dat heb ik toen met een gedaan en gelijk de volgende dag al was de diaree weer over dus ja met misty gaat het goed zal eens proberen om foto van haar hierte zetten kun je zien hoe ze er uit ziet  ;) :)
Jeannette b
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Jeannette b »

Hé Poohbeertje,
Ik ben ook nog maar sinds kort op dit forum, maar kan je wel zeggen dat barf voor mij ( lees Jake) een goed dieet is. Hij doet het er geweldig op, en groeit werkelijk als kool.  :D
Even om iets duidelijk te maken: Mensen van bijvoorbeeld Honig merken, zouden je het liefst volledig Honig willen laten eten, dat is goed voor hun omzet. Natúúrlijk is hun product het beste en het gezondste!! Maar jij eet vast wel eens iets van de slager met een lekker kropje sla erbij en lekker gebakken aardappeltjes... Dat heeft Honig niet, dus hebben zij daar geen voordeel bij. In sla zit vitamines, in aardappeltjes andere bouwstoffen en in je stukje karbonade weer andere voedingsmiddelen. Jij haalt daar uit wat je nodig hebt aan voedingsmiddelen. De volgende dag eet je iets anders... Jij bent vast ook niet groot geworden op elke dag hetzelfde volledige eten. Je hond haalt uit barf ook zijn nodige voedingsmiddelen. De ene keer krijgt ie kip, dan weer rund, dan weer vis, noem maar op. Daar zitten voor de hond de nodige bouwstoffen in, en je vult dat aan met een groentmixje, eitje, fruitmixje etc. Het jammere voor de fabrikanten van brokken is, dat zij geen voordeel halen uit jou zelf samengestelde maaltijdje van vers vlees, etc. Het is zelfs zo, dat als jij elke dag volledig zou eten, altijd dezelfde voeding binnen zou krijgen, (wat héél veel honden dagelijks overkomt) dat je ingewanden 'lui' worden. Je darmen (en ook die van je hond) hebben prikkels nodig om goed te kunnen functioneren. Het gaat soms niet eens zozeer om de voedingsmiddelen, maar vaak ook om de structuur van je voeding.
Je zou het zo moeten zien: jij stelt voor jezelf je eigen maaltijden samen, ja? Dat zelfde kun je ook doen voor je hond. Heb vertrouwen in jezelf, wissel lekker af, en ja, iedereen doet wel eens iets niet goed. Ik heb dus pas geleden pens en runderlever in één maaltijd gegeven, dat was goed voor een dagje spuit-poep. Stel gewoon je vragen, dat doe ik ook. Ik leer er veel van!! ;)
En een fotootje van je Bernertje zou ik wel leuk vinden  :D
poohbeertje52

;)dank je wel jeanette zal mijn best doen voor foto er op te zetten eerst uitvogelen hoe het moet  :D ja je hebt gelijk wij mensen eten ook niet elke dag het zelfde ik zal mijn best doen voor misty het is een echt super lieve doerak ze haalt de gekste streken uit . bedankt voor je lieve goede raad. ;) en knuf voor jake
Jeannette b
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Jeannette b »

Dat je doerak gekke streken uithaald, is een teken van gezondheid!! Een zieke hond is vaak een zielig hoopje.. ;) En oh ja, wees niet bang voor de groei: beter een kleinere super gezonde dondersteen, dan een grotere met zijn gezondheid sukkelende hond!! En geef jou hond ook maar een lekkere knuffel!!

Plaats reactie