Framboosblad bij loopsheid?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Framboosblad bij loopsheid?

marsieyenna
4-sterren
4-sterren

Bericht door marsieyenna »

Ik heb Xayenne tegen schijnzwangerschap Rubus ( frambozen ) tabletten van Spat gegeven.
Ze geven aan dat dat helpt tegen schijnzwangerschap, maar het wordt ook gebruikt na de bevalling en volgens mij rondom de dekking.
Ze zijn wel vrij prijzig en ik moest er ook erg veel geven.
De eerste keer hielpen ze wel tegen schijnzwangerschap, de tweede keer niet meer.
Ik ben nu eigenlijk wel nieuwsgierig of ik dan frambozenblad draggees naast Ablavetsem kan geven.

groetjes, Marijke
Magic
4-sterren
4-sterren

Bericht door Magic »

Ik vraag me af zou je het ook allebij kunnen gebruiken?
Dus de Framboosblad dragee's ter voorkoming van schijnzwangerschap en
Puur Utero na de loopsheid om de baarmoeder op te schonen?

Of is dat niet nodig en te veel van het goede bij een gezonde teef.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Volgens mij schuilt er geen enkel gevaar in het geven van framboosblad + alblavetsem. Ik denk dat als de hond geen last heeft van schijnzwangerschappen en ook nooit last heeft van afscheidingen: dat framboosblad + Puur Utero een beetje veel van het goede is ja. En niet echt noodzakelijk. Maar volgens Juliette de Bairacli Levy zou iedere loopse teef dus vrouwenkruiden moeten krijgen (framboosblad iof rozenbottel of kamille).
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik baal trouwens als een stekker. Linga was gisteren officieel niet meer loops (21ste dag) en sinds gisteren heeft ze dus van tijd tot tijd een druppel pus aan haar muts hangen. Ze krijgt nu vitamine C + Echinacea Extra Forte + Puur Utero en framboosbladthee. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe lang ik dit aan moet kijken/of ik het aan moet kijken.

Ze is verder normaal levendig, drinkt niet meer dan normaal (vrijwel niet), heeft geen koorts en heeft grote eetlust.

Pfft, ik krijg hier echt de stress van hoor, van dat baarmoederontstekinggedoe.

Kan een dierenarts aan de buitenkant voelen of er sprake is van een baarmoederontsteking? (je kunt wel zien, ik ben echt een leek op dit gebied).
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Lizzy schreef: Ik baal trouwens als een stekker. Linga was gisteren officieel niet meer loops (21ste dag) en sinds gisteren heeft ze dus van tijd tot tijd een druppel pus aan haar muts hangen. Ze krijgt nu vitamine C + Echinacea Extra Forte + Puur Utero en framboosbladthee. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe lang ik dit aan moet kijken/of ik het aan moet kijken.

Ze is verder normaal levendig, drinkt niet meer dan normaal (vrijwel niet), heeft geen koorts en heeft grote eetlust.

Kan een dierenarts aan de buitenkant voelen of er sprake is van een baarmoederontsteking? (je kunt wel zien, ik ben echt een leek op dit gebied).
Voelen is op dit moment wat lastig omdat de baarmoeder nog aktief is, maar met een kijkbuisje kunnen ze in de baarmoeder kijken.

Ik zou dit gerust nog even aankijken, als het nou hele slierten en veel klodders waren die eruit kwamen dan ging ik even stappen. Maar zo af en toe een drup pus wijst mij nog hoofdzakelijk in de richting van een vaginitus. Verder geef je ook rommelafdrijvende spullen, dus is het eigenlijk juist "mooi" dat het eruit komt.
Connys
2-sterren
2-sterren

Bericht door Connys »

Ik heb dus alleen Puur Utero gegeven na de worp van Evaron, omdat ze bleef vloeien en niet zo'n beetje ook. Antibiotica hielp voor geen meter. 10 dagen 2 x 20 druppels en na een week hield het al op. Mijn fokster had een teef van 3 die absoluut niet drachtig wilde worden, omdat haar hormonenstelsel helemaal in de war was, onregelmatig loops en lang navloeien ook met pus. Na 2 hele dure antibiotica kuren was het nog net zo erg. Zij heeft ook een kuur van 10 dagen gedaan en ook na een week hield het op, is normaal loops geworden en is nu drachtig. Misschien is het bij Linga nodig even de kuur Utero goed door te zetten en samen met de vit. c en frambozenbladthee.
Ik lees net wat Angelique zegt over de rotzooi die eruit komt, is alleen maar prima, wat erin zit moet er wel uit.
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

marsieyenna schreef: Ik heb Xayenne tegen schijnzwangerschap Rubus ( frambozen ) tabletten van Spat gegeven.
Ze geven aan dat dat helpt tegen schijnzwangerschap, maar het wordt ook gebruikt na de bevalling en volgens mij rondom de dekking.
Ze zijn wel vrij prijzig en ik moest er ook erg veel geven.
De eerste keer hielpen ze wel tegen schijnzwangerschap, de tweede keer niet meer.
Ik ben nu eigenlijk wel nieuwsgierig of ik dan frambozenblad draggees naast Ablavetsem kan geven.

groetjes, Marijke
Ook ik gaf na elke bevalling framboosbladdragee's.
Mij werd verteld, dat het bloedzuiverend is.
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Baarmoederontsteking meteen na de loopsheid is niet zo gevaarlijk als een pyometra die een aantal weken na de loopsheid optreed. Zeker als het er uit komt. Dus rustig doorgaan met de supplementen en houd haar eet- en drinkgedrag en temperatuur in de gaten.
Chezzies
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Chezzies »

Lizzy schreef: Ik baal trouwens als een stekker. Linga was gisteren officieel niet meer loops (21ste dag) en sinds gisteren heeft ze dus van tijd tot tijd een druppel pus aan haar muts hangen. Ze krijgt nu vitamine C + Echinacea Extra Forte + Puur Utero en framboosbladthee. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe lang ik dit aan moet kijken/of ik het aan moet kijken.

Teven kunnen ook langer loops zijn dan 21 dagen, mijn teefje is bijv pas dekrijp op 19 a 20ste dag :-)
Magic
4-sterren
4-sterren

Bericht door Magic »

Lizzy schreef: Volgens mij schuilt er geen enkel gevaar in het geven van framboosblad + alblavetsem. Ik denk dat als de hond geen last heeft van schijnzwangerschappen en ook nooit last heeft van afscheidingen: dat framboosblad + Puur Utero een beetje veel van het goede is ja. En niet echt noodzakelijk. Maar volgens Juliette de Bairacli Levy zou iedere loopse teef dus vrouwenkruiden moeten krijgen (framboosblad iof rozenbottel of kamille).

Ok dank Lizzy.
Nu had ze de vorige keer wel last van schijnzwangerschap, van daar mijn vraag ik heb inmiddels de Frambozenblad tabletten ontvangen.
Er staat op de verpakking dat je moet beginnen met geven op de 1 dag van de loopsheid
nu is ze al 14 dagen loops maar we beginnen toch.
Alleen de hoeveel  tabletten...Er staat op de verpakkking per 10 kilo twee tabletten ik vermoed dat Beauty zo'n 7 kilo is wat is nu beter te weinig geven of te veel ?

(Hoe gaat het nu met Linga,  Lizzy ?
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

Magic schreef: Ok dank Lizzy.
Nu had ze de vorige keer wel last van schijnzwangerschap, van daar mijn vraag ik heb inmiddels de Frambozenblad tabletten ontvangen.
Er staat op de verpakking dat je moet beginnen met geven op de 1 dag van de loopsheid
nu is ze al 14 dagen loops maar we beginnen toch.
Alleen de hoeveel  tabletten...Er staat op de verpakkking per 10 kilo twee tabletten ik vermoed dat Beauty zo'n 7 kilo is wat is nu beter te weinig geven of te veel ?

(Hoe gaat het nu met Linga,   Lizzy ?

kan je geen halve tablet geven? Als het per 10 kilo twee tabletten moet zijn, dan is het per 7,5 kilo anderhalve tablet.
Brecht
3-sterren
3-sterren

Bericht door Brecht »

hebben degene die framboosblad hebben gegeven nog veranderingen gemerkt? Anderz is nu loops en zit er aan te denken om de dragees te gaan halen...

Plaats reactie