prac-tic
Moderator: Lizzy
-
sem-agility
- 2-sterren

Re: prac-tic
dat spul heeft altijd een paar dagen de tijd nodig om goed in te trekken.
Prac-tic werkt wel tegen teken maar Stronghold niet
Prac-tic werkt wel tegen teken maar Stronghold niet
Ik zou zeker geen twee verschillende middelen vlak na elkaar erop doen!!!Hilmo schreef: Goed om dit te lezen.
Ik was gisteren bij de dierenarts en heb het oude anti vlooien spul meegenomen, Stronghold, werkt als enige tegen vlooien bij ons hondje.
Heb haar daar ook gisteren meteen mee 'ingesmeerd/ingespoten, of hoe je dat ook noemt.
Maar... Dit spul stelde ze mij ook voor. Ik zei nou ik wil het spul wat we normaal ook hebben. Maar ik was het afgelopen half jaar dus mooi vergeten dat dat NIET helpt tegen teken... En nu is ze naar de trimmer geweest, heeft ze twee rare bulten. Eentje zit duidelijk nog wat in (maar geen lijfje, dus ik verwacht dat ze het lijf eraf heeft geschoren!) en ons hondje heeft jeuk en ook daar want het is een beetje open en er zit een korst op, of het is een gedeelte van het lichaam.
Is het verstandig als ik morgen toch dat spul ga halen, en dan dat ook nog eens erop smeer? Dan heb ik twee middelen in één week tijd erop gesmeerd. Er zit nu zeker weten geen teek op haar (geen levende), kan ik dan misschien beter wachten totdat deze is uitgewerkt, dit middel en dan als nog het tekenmiddel eropdoen?
Edit: Morgen naar de dierenarts gaan wordt wel een beetje moeilijk. Denk dat ik het nog even uitstel totdat ik er weer in de buurt kom of dat het echt niet meer gaat. Ze loopt nooit echt onder bosjes.
Nee dat van twee middelen na elkaar aanbrengen, had ik gelezen. Dan maar een maandje wachten lijkt me. En dan om en om doen. Vlooien en teken zijn het belangrijkst en ik heb de ervaring dat het vaak langer werkt (vooral tegen teken) dan op de verpakking staat.
Dan schaf ik na een maandje dat prac-tic ook aan.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik heb juist de ervaring dat het veel minder lang werkt tegen teken als op de verpakking staat.Hilmo schreef: Nee dat van twee middelen na elkaar aanbrengen, had ik gelezen. Dan maar een maandje wachten lijkt me. En dan om en om doen. Vlooien en teken zijn het belangrijkst en ik heb de ervaring dat het vaak langer werkt (vooral tegen teken) dan op de verpakking staat.
Op de verpakking van PracTic staat dat het maximaal 4 weken tegen teken werkt en veel langer werkt het ook niet.
Hmm dat is dan wel vervelend. Want om nou heel geregeld in te smeren/spuiten met dat spul vind ik zelf ook niet erg zo fijn (en duur). Ik had met frontline dat dat dus ook maar 2 weken werkte ofzo, en daarna niet meer. Nou komt Tommy ook niet vaak meer onder bosjes enzo, dat scheelt denk ik al heel erg. Als dat wel zo was geweest, had ik denk ik dezelfde ervaring wel. Maar we zitten nu minstens een half jaar zonder anti teken spul en nu pas de eerste sporen van een teek gevonden.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Ik zou nooit 2 gifsoorten tegelijk gebruiken, tenzij ik heel erg zeker wist dat ze samen geen narigheid veroorzaken. Dus eerst de websites vand e fabrikanten raadplegen en evt. een mailtje sturen.
Je zou een zelf samengesteld middeltje van etherische olie kunnen proberen als hij toch niet zoveel risico op teken loopt. Dat werkt ook nog tegen vlooien. Een mengsel van water, scheutje appelazijn, tea tree, lavendel, citroen of geranium (geen citroengeranium, dat kan branden), ceder, eucalyptus en als je het kunt krijgen neem (ff verwarmen dan wordt het vloeibaar) kan redelijk effectief zijn. Het werkt ook tegen vliegen, dazen en muggen
Je zou een zelf samengesteld middeltje van etherische olie kunnen proberen als hij toch niet zoveel risico op teken loopt. Dat werkt ook nog tegen vlooien. Een mengsel van water, scheutje appelazijn, tea tree, lavendel, citroen of geranium (geen citroengeranium, dat kan branden), ceder, eucalyptus en als je het kunt krijgen neem (ff verwarmen dan wordt het vloeibaar) kan redelijk effectief zijn. Het werkt ook tegen vliegen, dazen en muggen
Oe, dat klinkt niet makkelijk om te maken
Ik heb daar totaal geen verstand van en heb geen idee waar ik dat allemaal moet krijgen en of dat prijzig is 
Laatst gewijzigd door Hilmo op vr 13 jun 2008, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Aanschaf van al die flesjes kost ff wat maar dan kun je ook heel veel smeersel maken, en het is geen gif.
Bij De Tuinen hebben ze heel veel etherische olie en ook via internet kun je het goed krijgen.
Bij De Tuinen hebben ze heel veel etherische olie en ook via internet kun je het goed krijgen.
Is er niet iets kant en klaars natuurlijks? 
Wij zijn hier inmiddels helemaal wanhopig van de hoeveelheid teken, dus ik moet er snel iets voor kopen.
Nu denk ik aan prac-tic of pulvex.
Ik hoor hier niemand meer over pulvex, behalve Erna in een oud topic over vlooienbestrijding.
Wat zal ik kiezen en waar koop ik het het snelste en goedkoopste?
Nu denk ik aan prac-tic of pulvex.
Ik hoor hier niemand meer over pulvex, behalve Erna in een oud topic over vlooienbestrijding.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Pulvex is als ik me niet vergis toch ook permethrin? Permethrin werkt prima tegen teken.
Klopt het is ook met permethrin.*Dorothea* schreef: Pulvex is als ik me niet vergis toch ook permethrin? Permethrin werkt prima tegen teken.
Is Prac-tic dat ook?
Waar kopen jullie dat spul, via je DA?
Ik gebruik nog steeds Pulvex voor de honden, ik ben er erg tevreden over. Ik betaal voor 6 pipetten 20 euro.AstridStraver schreef: Nu denk ik aan prac-tic of pulvex.
Ik heb het 2 jaar geleden door mijn DA laten bestellen, sindsdien verkopen ze het meer dan andere teken druppels.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Nee PracTic is pyriprole, een geheel nieuw middel.AstridStraver schreef: Klopt het is ook met permethrin.
Is Prac-tic dat ook?
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
heb hier nog 2 doosjes pulvex liggen, dus al je wilt.......AstridStraver schreef: Klopt het is ook met permethrin.
Is Prac-tic dat ook?
Waar kopen jullie dat spul, via je DA?
ellen