Sardellen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Sardellen

koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

dorinekok schreef: Ik heb de kippen trouwens ook een stuk kippennek gegeven en die ging ook zo slok slok naar binnen.  ;)
Kannibaal-kippen  :o
dorinekok

Bericht door dorinekok »

koekje schreef: Kannibaal-kippen  :o
Ik reed eens over een vrij drukke weg, langs een boerderij. De kippenren was naast de weg maar kennelijk zat er ergens een gat. Dus kip de weg op... je raadt het al: auto komt voorbij en kip dood. Oh denkt kip 2 daar ligt een lekker hapje en begint in haar collega te pikken... volgende auto komt.... etc etc. Het gebeurde voor mijn neus.  :-\

in elk geval kan het kippen niet veel schelen wie ze opeten. Nou ja, als het dood en onherkenbaar is tenminste.
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Ze vermoorden ook muizen. Ik heb een keer een muisje gevonden in de voerbak van het paard en wilde hem redden. Daarbij viel hij per ongeluk in het kippenhok.  De kippen hebben hem helemaal uit elkaar getrokken en opgegeten. En het was gebeurd voor ik het door had. Arme muisje.
Dat was op de manege.
Wij stonden echt verbouwereerd te kijken terwijl een van de jongens opmerkte: Nou zeg, ik vind die kippen best racistisch.........

Ik heb altijd gedacht dat sardellen Belgisch was voor sardientjes
Drijver
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Drijver »

Hier eten ze ook echt alles. De kippen kunnen niet los voordat de honden hebben gegeten. Anders wordt het vlees door de kippen uit de hondenbekken getrokken.
Als ik een bloempot verschuif komen ze met zijn allen aanrennen om de wurmpjes op te vreten.
En inderdaad, een muis die voorbij rent is ten dode opgeschreven.
Kannibalen zijn het...
Drijver
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Drijver »

pike schreef: In de herkansing vanmiddag gingen ze er weer allemaal in  :D

Oh, gelukkig. Dan geef ik het hier ook nog goede kans.
dorinekok

Bericht door dorinekok »

Drijver schreef: Hier eten ze ook echt alles. De kippen kunnen niet los voordat de honden hebben gegeten. Anders wordt het vlees door de kippen uit de hondenbekken getrokken.
Als ik een bloempot verschuif komen ze met zijn allen aanrennen om de wurmpjes op te vreten.
En inderdaad, een muis die voorbij rent is ten dode opgeschreven.
Kannibalen zijn het...
gisteren stond ik met blote voeten (in slippers) in de ren: mijn tenen waren echt een doelwit en ik heb echt wat pikken moeten verdragen.
Het zijn menseneters.... :D
Minna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Minna »

:( Ja ja, ik wist het, ik ben niet voor niks bang voor kippen. (en andere vogels)
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Hahaha die gekke kippen  :D, nooit geweten dat ze ook muizen vingen  :o  of soortgenoten aten  :-X
Ik zou alleen niet te vaak kip aan kippen voeren. Soorten die met regelmaat hun eigen soortgenoten eten worden op den duur ziek en gaan vroegtijdig dood (geldt ook voor mensen). Heb ik in elk geval geleerd.
Hitam schreef: Ik heb altijd gedacht dat sardellen Belgisch was voor sardientjes
;D lijkt me heel logisch gedacht  :D
Drijver
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Drijver »

dorinekok schreef: gisteren stond ik met blote voeten (in slippers) in de ren: mijn tenen waren echt een doelwit en ik heb echt wat pikken moeten verdragen.
De film "The Birds" is dus geen fantasie maar realiteit... :-\
Chaos
3-sterren
3-sterren

Bericht door Chaos »

dorinekok schreef:
Staan ze toch boven ons in de voedselketen  :o
dorinekok

Bericht door dorinekok »

pike schreef: Hahaha die gekke kippen  :D, nooit geweten dat ze ook muizen vingen  :o  of soortgenoten aten  :-X
Ik zou alleen niet te vaak kip aan kippen voeren. Soorten die met regelmaat hun eigen soortgenoten eten worden op den duur ziek en gaan vroegtijdig dood (geldt ook voor mensen). Heb ik in elk geval geleerd.
oef dat wist ik niet. Ik vrees trouwens dat mijn kippen zo wie zo niet lang leven. Het zijn echte legkippen die om die reden gefokt worden. De oudste die we tot nu toe gehad hebben werd 3 jaar. De meesten 2. En dat was nog uit mijn prebarf periode toen de vriezers niet vollagen met soortgenoten.
oh ja het ging over vis... sorry
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

pike schreef: In de herkansing vanmiddag gingen ze er weer allemaal in  :D

:D ben benieuwd of je kippen ze ze lusten, misschien zien ze het wel als dikke vette wurmpies!
(Als je eitjes maar niet naar vis gaan smaken  ::))
uh, nou, da's hartstikke hip tegenwoordig;
eieren met extra omega 3, (en ja, daar betaal je dik voor...)
kipjes, extra omega 3... 's ècht de trent van nu!

uh, eitjes/kipjes met vissmaak laat 'k aan me voorbij gaan, mag dat?
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

flin schreef: uh, nou, da's hartstikke hip tegenwoordig;
eieren met extra omega 3, (en ja, daar betaal je dik voor...)
kipjes, extra omega 3... 's ècht de trent van nu!

uh, eitjes/kipjes met vissmaak laat 'k aan me voorbij gaan, mag dat?
Hier ligt ook omega 3 kip in de supermarkt. En die kost ook extra duur! Ik laat ze mooi voorbij gaan, koop liever een lekker visje. En die kippen hebben echt niet van die lekkere sardellen gehad, maar ongetwijfeld meel van visafval.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

dorinekok schreef: oef dat wist ik niet. Ik vrees trouwens dat mijn kippen zo wie zo niet lang leven. Het zijn echte legkippen die om die reden gefokt worden. De oudste die we tot nu toe gehad hebben werd 3 jaar. De meesten 2. En dat was nog uit mijn prebarf periode toen de vriezers niet vollagen met soortgenoten.
oh ja het ging over vis... sorry
Bij mensen heb je Kuru, een overdraagbare ziekte veroorzaakt door prionen. Kwam vroeger voor bij kannibalen op Borneo, tot dat het kannibalisme verboden werd. Verwant aan BSE bij koeien, Scrapie bij schapen/geiten. Ik heb gelezen dat er ook iets dergelijks optreedt in zalmkwekerijen waar de vis gevoerd wordt met het afval dat bij de zalmverwerking overblijft.
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

pike schreef: Hier ligt ook omega 3 kip in de supermarkt. En die kost ook extra duur! Ik laat ze mooi voorbij gaan, koop liever een lekker visje. En die kippen hebben echt niet van die lekkere sardellen gehad, maar ongetwijfeld meel van visafval.
hah,
'ze' zijn bezig met mega-alg-productie (omega-3 leverancier voor vis) naast de mega-varkensstallen, om de varkens (en koeien en kipjes) te voorzien van voldoende omega 3...en om de alg te voeren (ja, je raadt 't al) gaan 'ze' de mest van de varkens etc.,, weer voeren aan de algen....
't heeft weer wèl als voordeel dat de zeeën niet leeggevist hoeven te worden....

Plaats reactie