waar halen jullie je vlees vandaan?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: waar halen jullie je vlees vandaan?

Mieke L.
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieke L. »

Kvv (smuldier/Rodi) koop ik in de supermarkt (soms ook afgeprijst vlees). Daarnaast bij de marktpoelier kippenpoten en andere kiponderdelen. Bij de visboer op de markt koop ik zalmkoppen, sardientjes en panharing.
En verder bestel ik regelmatig bij Herby konijnenkoppen, eend/parelhoen en haaskarkassen etc.
Laatst gewijzigd door Mieke L. op zo 25 mei 2008, 01:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Anthraciet
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anthraciet »

FoodForDogs
Herby
Pauline :D
Danielle :D
Supermarkt Duitsland (goedkope hele kippen/gans en kippenbouten)
Slachterij
Visboer Markt
Jover
Heel soms IC (als er iemand in de buurt komt die ook bij mij in de buurt komt ::))
claudiaB
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door claudiaB »

smuldier bij de Jumbo
Bibi in hoogvliet
geit/lam bij het IC
Konijn van Jover
vis op de markt
hert,ree,konijn,haas bij Herby
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

brie schreef: Ik woon in Almelo en zou best eens naar het slachthuis van bv Haaksbergen of Oldenzaal willen gaan..Alleen hoe pak je dat aan?
Ben er nog nooit geweest..Zijn ze er goed bekend met barfers?Op welke dagen kun je het beste gaan? Moet je er bepaalde connecties hebben voordat ze je wat verkopen? Zijn de prijzen die ze daar hanteren een beetje okee?
(maw, ben een beetje een schijtbak  ::))
Bij het slachthuis in Haaksbergen worden z.g. hondenworsten verkocht. Zijn worsten van gemalen kopvlees met hart, lever en long erdoor. Je kunt ze bellen en vragen of ze misschien wat runderstrotten en een pens voor je willen bewaren. Maar.... wees erop verdacht. De pens daar is echte megaviezegoregevulde pens. Meestal moet je wel een emmer meenemen, want er zit behoorlijk wat inhoud bij....

In Oldenzaal is het maar net wat er op voorraad is. Moet je gewoon een keer proberen.

Als je eenden- en/of kalkoennekken of kipkarkas wilt hebben, mag je het ook mij vragen! ;D ;D Kan ik je wel mee helpen.
brie
5-sterren
5-sterren

Bericht door brie »

Pauline schreef: Bij het slachthuis in Haaksbergen worden z.g. hondenworsten verkocht. Zijn worsten van gemalen kopvlees met hart, lever en long erdoor. Je kunt ze bellen en vragen of ze misschien wat runderstrotten en een pens voor je willen bewaren. Maar.... wees erop verdacht. De pens daar is echte megaviezegoregevulde pens. Meestal moet je wel een emmer meenemen, want er zit behoorlijk wat inhoud bij....

In Oldenzaal is het maar net wat er op voorraad is. Moet je gewoon een keer proberen.

Als je eenden- en/of kalkoennekken of kipkarkas wilt hebben, mag je het ook mij vragen! ;D ;D Kan ik je wel mee helpen.

Ik zal eens de stoute schoenen aantrekken  ;) wordt alleen niet zo happy van het megaviezegoregevulde pens verhaal..haha heb ze toch liever in kilo stukken
maarre, voor eendennekken en kipkarkassen ben ik altijd wel voor te porren..van kalkoenennekken lees ik hier en daar nogal eens enge verhalen, dus daar ben ik wat huiverig voor..
ik had al eens van sylvia gehoord dat ze via jou aan kipkarkassen kon komen (ik ken sylvia van hsv almelo, een poosje terug volgden we samen een cursus dogdance)
wat vraag je voor de nekken en karkassen?wellicht aantrekkelijk om ook eens je kanjers te komen bekijken  :)
Huskymeisje
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Huskymeisje »

naturedogstore
herby
poelier
visboer
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

het valt me op dat er tegenwoordig meer via leveranciers gekocht wordt dan dat men zelf op stap gaat voor de spulletjes. Blijkbaar is er toch markt voor dus (en het is gewoon verrekte makkelijk als je zelf niet stad en land hoeft af te rijden voor je spullen maar alles bij één leverancier kan bestellen en dan thuisbezorgd krijgt)

Voorheen was het meer slachthuizen afstruinen  ;D ;D ;D
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Femke schreef: het valt me op dat er tegenwoordig meer via leveranciers gekocht wordt dan dat men zelf op stap gaat voor de spulletjes. Blijkbaar is er toch markt voor dus (en het is gewoon verrekte makkelijk als je zelf niet stad en land hoeft af te rijden voor je spullen maar alles bij één leverancier kan bestellen en dan thuisbezorgd krijgt)

Voorheen was het meer slachthuizen afstruinen  ;D ;D ;D
Ben gewoon jaloers op al die superadressen in Ned,wat zijn jullie daar verwend zeg!Wordt ook nog tot aan de deur bezorgd.  ;)
Hier in Tsjechie moeten we toch een kleine 2,5 uur heen en weer kachelen voor bijv de supervuile verse pens en rundvlees,het andere adres voor de runderstrotten en hart ligt op een klein uurtje heen rijden en hierna weer terug....alleen het eerste adres heeft heerlijke verse vuile pens maar de andere slachthuis spoelt en kookt het half dus tsja wat moet je dan he?Hier is er gewoon heel erg weinig aanbod en de adressen die je hebt moet je zeker koesteren.  :)
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

Smuldier bij supermarkt en de rest bij Herby, Kippenslachterij en Lidl/Aldi als er een leuke aanbieding is.
Drijver
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Drijver »

- Tamme eenden, kippen, geiten, konijnen via via via en dan weer bij een boer.
- Kippen van verschillende vriendinnen.
- Rund, paard en schaap/lam (pens, organen, vlees, koppen, strotten, borstbeen etc.) bij het slachthuis.
- Vis op de markt, bij de Turkse super of via via.
- Kwartels en eitjes heb ik zelf.
- Tamme duiven via een duivenmelker.
- Ree, hazen, meerkoet, wilde duif, soms een gans via een jager.
- En wat ik dan nog tekort kom is dus niet veel, maar dat bestel ik dan bij Herby.

Hier wordt dus nog wel degelijk op pad gegaan en contacten gelegd.
Laatst gewijzigd door Drijver op zo 15 jun 2008, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
dorinekok

Bericht door dorinekok »

Drijver schreef: - Tamme eenden, kippen, geiten, konijnen via via via en dan weer bij een boer.
- Kippen van verschillende vriendinnen.
- Rund, paard en schaap/lam (pens, organen, vlees, koppen, strotten, borstbeen etc.) bij het slachthuis.
- Vis op de markt, bij de Turkse super of via via.
- Kwartels en eitjes heb ik zelf.
- Tamme duiven via een duivenmelker.
- Ree, hazen, meerkoet, wilde duif, soms een gans via een jager.
- En wat ik dan nog tekort kom is dus niet veel, maar dat bestel ik dan bij Herby.

Hier wordt dus nog wel degelijk op pad gegaan en contacten gelegd.
joepie! :D :D :D
Drijver
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Drijver »

dorinekok schreef: joepie! :D :D :D
Ja, jij bent er ook zo een. We zitten wel op hetzelfde nivo denk ik  :D :D
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

Rundvlees krijg ik gesponserd :D :D
Naanhof voor kalkoenvlees of kiporgaantjes
herby
Jover
Vis(koppen)  bewaard de visboer op de markt voor me
Gr
**Jillaroo**
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door **Jillaroo** »

Zalmkoppen/ruggen gratis bij de visboer
verder bestel ik bij herby en Lupa en IC samen met andere "barfbuddies"

maar als Drijver naar het slachthuis gaat wil ze ook vaak voor mij wat mee brengen. :-*

En natuurlijk uitwisseling via BP
annielaumen
5-sterren
5-sterren

Bericht door annielaumen »

zalmkoppen markt
SArdienes makro
lamskoppen en lamspens in Puth bij een slager
Kopvlees lever en nieren wieko in roermond
zwager werkt op het slachthuis strotten spiervlees kalfspoot enz
aanbiedingen in supermarkten