pup met enorme groeiachterstand op kvv?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: pup met enorme groeiachterstand op kvv?

Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Weet je al iets meer Sonja? Of moet je nog naar de dierenarts?
nisha
2-sterren
2-sterren

Bericht door nisha »

Ze heeft weer een antibiotica spuit gekregen en heeft kennelhoest, nu dat weer, blijft al duren >:(
weegt 4.2 kilo, eet redelijk maar toch nog altijd niet zoals het hoort, gisteren denk maar 100 gram of zo, veel te weinig weer, en binnen 2 weken gaan ze op reis, vrees dat ze niet mee zal kunnen, heb al wel een vriendin die haar wil verzorgen, ik zie haar erg graag maar soms denk ik, had ik het maar nooit gedaan, niet zozeer om de kosten hoor, maar omdat eigenlijk dit pupje van mijn zoon en zijn vriendin is en ze niet voldoende haar de verzorging bieden die ze nodig heeft, mijn man zegt dan, laat ze het zelf oplossen, maar wat moet ik dan doen, pup maar laten lopen!, ze zijn erg veel weg, willen niet dat pup te veel hier zit, maar vanacht lag het in de tuin, hadden de deur van ons huis dichtgedaan en die van hen opgelaten, grens aan de tuin, dus pup kan niet weg, maar omdat ze niet binnenkon is ze waarschijnlijk in de tuin gaan liggen, in plaats van bij hen in huis, vanmorgen voelde koud aan, op zo'n momenten denk ik, geef ze vlug aan mij, ze slapen tot 10 uur en laten haar gewoon doen, vergeten te voeden of medicatie te geven, kan dit niet aanzien maar bijna alles komt op mij terecht en het is wel zwaar, 2 volwassen honden, een pup, huishouden en werken en dan zelf pas ontdekt te hebben dat ik een discus hernia heb en eigenlijk niet te veel mag doen.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Wat een vervelende toestanden dit :( Ongelooflijk toch, dat je zoon en zijn vriendin zo laks zijn in het verzorgen van dit beestje......

Ik hoop in ieder geval dat het beestje snel beter is en misschien is het beter als het hondje gewoon bij jullie blijft als jouw zoon en vriendin niet bereid zijn het pupje de nodige verzorging te bieden.....
Laatst gewijzigd door Laura2004 op ma 23 jun 2008, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

tijd voor een zeer pittig gesprek met je zoon, in de trant van: als dit zo doorgaat dan is je pup beter af bij iemand die er wél voor kan zorgen, en dat is dan ook wat er gaat gebeuren!

Ik heb mijn hond Sunday gekregen toen ik 17 was, maar vanaf dag 1 heb ik er de volle verantwoording voor genomen. Ik deed alles zelf, en bekostigde het met mijn krantenwijk. Iedere cent wat ik daarmee verdiende ging naar Sundya, en ik ben er nu trots op dat ik het destijds zo gedaan heb.
Jeannette b
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Jeannette b »

Sjonge.. je kunt je afvragen waaróm ze een pup hebben genomen? Zo'n beestje moet lekker warm in huis liggen 's nachts, hij is al zo ziek..
Aan de ene kant willen ze niet dat hij te veel bij jou is, en aan de andere kant laten ze hem wel zijn eigen boontjes doppen, terwijl het nog maar een puppekind is.
Ik snap je helemaal als je zegt dat je dit niet aan kunt zien, en het op zijn beloop laten is ook geen optie. En de pup voor jou rekening nemen is met jou hernia ook al niet fijn.
Misschien trap ik een open deur in, maar ze wijzen op hun verantwoordelijkheid, dat zou ik doen. Iets wat je vast al wel gedaan hebt, maar misschien hebben ze spijt van hun 'aankoop'? Komen ze er achter dat een pup niet vrijblijvend is?
Ik heb sterk het vermoeden dat jij degene bent die naar de pup omkijkt, en de rest neemt hem voor lief. Ben jij ook degene die met hem naar de da gaat?
En dan gaan ze op reis? Terwijl ze net een pup hebben? Die ook nog eens ziek is? En waar jou vriendin dan op mag gaan passen? Hebben ze zelf geen opvang geregeld? Of denken ze dat moeder wel op de pup zal passen?
Sorry, ik ben nu misschien wat vervelend aan het praten, maar ik persoonlijk vindt dit ECHT niet kunnen.
Toen Boomer ziek was, zijn we pas later op vakantie geweest. Je kunt een ander niet opschepen met een zieke hond. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Dit is geen aanval op jou hoor, ik vind dat je een ontzettend lief mens bent, dat je dit allemaal doet.  :-*
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Ik ben het helemaal met de anderen eens.
Je zal hun idd op hun verantwoordelijkheden moeten wijzen.
Ik vrees dat de pup er anders de dupe van wordt.  (eigenlijk is dat nu al zo)
Buiten laten slapen , dat kan toch echt niet met zo ziek diertje :( en dan ook nog eens op vakantie????

Ik vind  je trouwens toppie dat je dit er allemaal bij doet :)
Maar ergens zijn er natuurlijk wel grenzen...
En  als niets meer helpt..... misschien iemand zoeken die wél graag een pup in huis wil en er voor gaat zorgen!

Raap al je moed bij elkaar en ga er over praten!!
succes
nisha
2-sterren
2-sterren

Bericht door nisha »

Ik wil haar helemaal niet kwijt, al die moeite gedaan voor niets en ze is gewoon veel te lief, heb gepraat met hen en ik zal de verzorging op me nemen, mijn man stelde voor 1 dag minder te gaan werken, ook eigenlijk op aanraden van de dokter, dus dat was al besproken voordat ik vandaag met hen heb gepraat, de pup mag slapen waar ze liefst wil en is dat bij mij zal dat ook zo zijn, naar de hondenschool gaan en opvoeden willen ze zelf doen, alhoewel ik denk dat er ook niet veel van in huis zal komen, maar zal tussendoor wel wat dingen aanleren als ze volledig herstelt is.

Ze hebben beloofd meer moeite te doen, afwachten of dat nu wel gaat gebeuren.

Die reis dat ze woensdag gaan doen van 2 dagen was al gereserveert voor de pup hier was, en onze reis ook, we dachten dat een pup van 4 maanden normaal wel zonder problemen mee kon, de dierenarts heeft wel gezegt dat ze, als ze goed blijft eten en die kuch weg is ze zonder problemen meekan.

sonja
Barbara78
2-sterren
2-sterren

Bericht door Barbara78 »

Fijn dat er nu wat meer duidelijkheid komt over de verzorging van het pupje. Veel sterkte ermee...
Jeannette b
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Jeannette b »

Goed dat je het gesprek bent aangegaan, en een reisje voor 2 dagen is nog niet zo'n obstakel, ik kreeg het idee dat ze echt op reis gingen..
succes met de pup!!
Do

Bericht door Do »

ik hoop dat de pup niet mee gaat
mensen die niet in hun gewoon situatie voor een pup willen zorgen zullen ze dat helemaal niet doen op een vakantie
eigen belang staat voor namelijk >:(
tiny
5-sterren
5-sterren

Bericht door tiny »

Nee, ik hoop ook dat de pup bij jou mag blijven. Wat een onverantwoordelijk gedrag >:(
Ikke, ikke, ikke, en de pup mag stikken.
Misschien moet je hem even onze reacties laten weten. Zo ga je niet met een levend wezentje om. >:(
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

wat een onverantwoordelijk gedrag, mijn zoontjes van 9 en 13 jr zorgen nog beter voor de honden!
ellen
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Als het ee riesje vna twee dagen is, zie ik er ook geen bezwaar in om het af te zeggen als je hond ziek is...

Maar , fijn dat je met hun ben gaan praten en dat je voor de pup gaat zorgen.
Hoe is het nu met het pupseltje?
nisha
2-sterren
2-sterren

Bericht door nisha »

Het gaat heel goed nu, je ziet ze zo groeien en dikker worden, eet heel goed, en het wandelen aan de lijn lukt eindelijk wat beter nu, nog korte stukken, maar ze laat zich niet meer elke 3 meter neervallen maar wandelt goed toch 50 meter mee.

Ze voelt zich goed want begint allemaal kattekwaad uit te halen en te blaffen als ze haar zin niet krijgt, bv vanmorgen lag ik in bed, beide honden ernaast en maja wilde perse op bed en stond maar te blaffen om erop te mogen, omdat ik nog wat wilde slapen, het was 5 uur,  heb ik haar er maar opgezet want ze zweeg niet, kweet het, helemaal verkeerd, haha ;D maar daarna lag ze zo lekker te slapen en kwam 1 van mijn honden er nog bij liggen, was wel knus

sonja
Henk en Donja
4-sterren
4-sterren

Bericht door Henk en Donja »

Ik lees nu pas weer mee, lastig als het allemaal zo tegen zit, maar ik hoop dat er nu schot in komt.

Geniet van het pupsel en vergeet niet nog eens een foto te plaatsen he?!  ;)

We duimen met je mee,

Henk en Donja

Plaats reactie