Consuminderen

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Consuminderen

Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

suzanne 1 schreef: en even voor de duidelijkheid  ::) ik was mij dus elke dag....alleen met water en wat zeep voor de oksels.....en 2x pwk onder de douche.  het is niet zo dat ik me nooit was  :P
Dat snap ik  ;)
Maar even heel aagje...waar was jij je haar dan mee?
Ik heb nog net geen rasta-krullen en moet er echt iets vettigs in smeren om niet gelectrocuteerd over te komen, als ik mijn haar met alleen water zou wassen gaat dat er never nooit niet uit denk ik  :D
K&D
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K&D »

Baking soda schijnt prima te werken, en evt. een scheutje azijn voor de glans. Of je smeert er een ei in als het wat eiwit nodig heeft. ;) (eigeel moet er dus in)

https://bakingsodanl.wordpress.com/no-p ... king-soda/
https://omaweetraad.nl/gezondheid/dof-haar
Laatst gewijzigd door K&D op vr 12 dec 2014, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
suzanne 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door suzanne 1 »

Martine-Tom schreef: Dat snap ik  ;)
Ik heb nog net geen rasta-krullen en moet er echt iets vettigs in smeren om niet gelectrocuteerd over te komen, als ik mijn haar met alleen water zou wassen gaat dat er never nooit niet uit denk ik  :D

Ik heb het een poosje met baking soda en azijn water gewassen.  alleen werd mn haar door de baking soda heel droog. nu was ik het met water en een scheutje azijn (gewoon witte azijn) en dat gaat prima. gewoon een normale haarbos zonder heel vet of droog te worden. En lekker schoon.
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Martine-Tom schreef: Dat snap ik  ;)
Ken je co-washing? Dan hoef je niet met vettigheid te smeren. Schijnt goed te werken voor krullen.  :)
Of anders googelen op 'the curly girl method'.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ik smeer graag een halve fles conditioner in mn haar. Anders kom ik er met de borstel niet doorheen en dat is best vervelend met een metertje haar.
Als de financiën er weer iets beter voorstaan (meneer roept ieder jaar dat hij de eindejaarsloterij gaat winnen), wil ik zoveel mogelijk overgaan op de no-perfume lijn van urtekram. Dat gebruiken we ook voor Veraatje en bevalt heel goed. Dan meur ik ook gewoon naar mezelf ipv unilever.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

-Annemarie- schreef: Ken je co-washing? Dan hoef je niet met vettigheid te smeren. Schijnt goed te werken voor krullen.  :)
Of anders googelen op 'the curly girl method'.
ik ga eens googlen  :)
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Heb maar weer een paar laarzen gekocht #verkeerdetopic  :biggrin2:
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Angelique schreef: Heb maar weer een paar laarzen gekocht #verkeerdetopic  :biggrin2:
Je had er gelukkig nog niet zoveel.  :biggrin2:
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Maxi's 3-tal schreef: Je had er gelukkig nog niet zoveel.  :biggrin2:
Verkeerde topics ja? Vertel  :biggrin2:
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Maxi's 3-tal schreef: Je had er gelukkig nog niet zoveel.  :biggrin2:
Dat bedoel ik  :biggrin2:
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Als het een beetje mee zit gaan wij morgen een andere auto kopen
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Angelique schreef: Heb maar weer een paar laarzen gekocht #verkeerdetopic  :biggrin2:
Maar daar doe jij toch wel weer 10 jaar mee  :biggrin2:

:circle:

Over douchen en ruiken: mensen ruiken vaak omdat ze synthetische niet ademende kleding dragen en daar dagenlang in rondlopen.
Met ademende katoenen kleding die ook regelmatig gewassen wordt, heb je minder last van lijflucht.

Vroeger hadden mensen geen douche...
Wij hadden er vroeger thuis wel een, maar dat was omdat het een nieuw huis was.
Douchen dat deed je 1x per week, de rest van de tijd aan de wastafel met een washandje, hoe haatte ik dat en nu nog trouwens.
Ik douche me dagelijks, heerlijk voor mijn spieren en voor mijn luchtwegen. Zeep gebruik ik daar niet bij, alleen maar Neutral shampoo.
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

Anne in Duitsland schreef: Als ik wist dat de overgangsperiode maar drie seconden duurt, zou ik wel proberen minder vaak te wassen, maar de ervaring leert mij dat het iets langer duurt. :-X
[/b]
Bij mij pas  ::)  10 jaar. Ben momenteel aan de acupunctuur om de klachten terug  te dringen.
En volgens de prikker  kun je daar verder je leven lang  last van blijven houden  :-X

Verder ben ik heel "primitief" opgegroeid. Met een waterput buiten op het erf, en  in een schuurtje ernaast  was  de plee. Krantje in  stukken  gesneden en die papiertjes op een vleeshaak geprikt. Dat was ons wc papier...  :o
"s zomers verging het van de vliegen, in de winter vroor de pies je ongeveer aan je kont vast  ;D ;D.
In bad:  1 x per week  in de teil, het water moest uit de put komen , en op de kachel verwarmd worden. Put was 18 meter diep. Dus het was al een hele klus om voldoende water  te hebben voor een gezin met 5 kids... Mag duidelijk zijn dat  we  nog niet eens allemaal  vers water in de teil hadden.
En  of ik er wat aan heb overgehouden....nee....  En ik  weet me ook echt wel te redden als  de waterdruk voor een paar uurtjes van de kraan is.
Wij beseffen met z'n allen  veel te weinig wat een luxe dat het is om een douche te hebben met warm en koud stromend water, hier naar behoeven gebruik van te kunnen maken, en vinden  het al snel een not-done om niet dagelijks onder de douche te gaan.
Ook op dit gebeid  zouden we echt wel wat kunnen consuminderen.
Laatst gewijzigd door nova op za 13 dec 2014, 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

Wij consumeren met een boodschappenlijst, Primarkt kennen we alleen van naam, bij de Action kopen we alleen wat we nodig hebben en daar goed en goedkoop is. Ons 'bussie' is 17 en zal best te veel het milieu vervuilen, maar een nieuwe is ook niet schoon -- die moet gemaakt worden van halffabricaten die overal vandaan moeten komen en waarvoor de grondstof ook gemaakt of gewonnen moet worden. Kleding kopen we nieuw, maar dus nooit bij een Primarkt oid en alleen als we iets nodig hebben. Schoenen idem. Douchen doen we kort, maar wel iedere dag. Af en toe steunen we de economie van de oosterburen omdat alcoholische dranken en drogisterijproducten daar stukken goedkoper zijn. Maar wij kopen dus alleen dingen als we die nodig hebben. Sinds wanneer heet dat consuminderen. ;)

:o Ik word soms alleen inhalig als er hier een vleeslijntje voorbij komt dat in de buurt is. :biggrin2:
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

nova schreef: Wij beseffen met z'n allen  veel te weinig wat een luxe dat het is om een douche te hebben met warm en koud stromend water, hier naar behoeven gebruik van te kunnen maken, en vinden  het al snel een not-done om niet dagelijks onder de douche te gaan.
Ook op dit gebeid  zouden we echt wel wat kunnen consuminderen.
Zo is het!
Voor mij is dagelijks kunnen douchen nog steeds een luxe, waar ik echt van geniet  :biggrin2:

Plaats reactie