Tante en mazzel gaan waarschijnlijk verhuizen naar deventer!!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Mazzel Update

Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Mowgli schreef:Kan het niet zijn dat de dames ondertussen te oud zijn om op een verantwoordelijke manier voor katten te kunnen zorgen, dit niet merken of niet willen weten waardoor Mazzel uiteindelijk flink verwaarloosd raakte?

Tante is 79,bijna,buurvrouw ex mantelzorg,knallende ruzie,iets ouder dan ik ben,ergens in de 50, ik 50 ;) . Dus bij buurvrouw lijkt het mij niet dat het in de leeftijd zit.
frodo quin schreef:Dat ken ik, ik loop daar ook vaak tegen aan. Imo moet je niet voor elke prul naar de da hoor, maar als er iets mis is ga je toch. De definitie van goed voor je dier zorgen is blijkbaar zeer subjectief. Zo gaat mijn moeder niet naar de da, tenzij een dier aan het sterven is of helemaal niet meer kan bewegen van de pijn; Ze ziet hen wel graag hoor, niet op de manier dat ik mijn jongens graag zie, maar ze zijn zeker niet onbelangrijk voor haar. Anderen vinden dan dat mijn katten het heel slecht hebben bij mij omdat ze niet vrij naar buiten mogen of ik geen brok voer of niet jaarlijks inent en niet 4 keer per jaar ontworm.

Zou je tante niet te overhalen zijn om Mazzel bij jou te laten? Misschien ziet ze de problemen gewoon niet en kan ze dus niet meer zelfstandig voor hem zorgen. Ze zou dan bij hem op bezoek kunnen komen. Anders zou je ook voor een verzorginstelling dichtbij kunnen kiezen waar je het allemaal heel nauw kunt opvolgen.
:(

Hier herken ik wel wat in,na een gesprek met mijn tante haar vriendin uit Miami! Mijn tante is van de generatie, dieren genezen van zichzelf wel :-\ ,of ze moeten idd op sterven liggen,maar schudden met het koppie of een slechte vacht of wat dan ook,nee daar ga je niet mee naar een DA.dat gaat vanzelf over!!

Deventer en omstreken om mijn tante hier in een aanleun of verzorgingsthehuis te krijgen gaat op korte termijn niet lukken! Heb haar nu wel zover,ondanks dat ze uit Heerlen/limburg weg wil,toch dat ze naar een aanleunwoning in Heerlen vanuit het revalidatiecentrum wil! Dus dat ga ik bij het eerste RVG( revalidatie voortgang gesprek) aangeven! Vanuit daar is dat veel makkelijker te regelen dan wanneer ik het moet doen! Ze wil naar huis,maar dat is een gewone met een vreselijke trap naar boven,eengezinswoning! Aanleunwoning,daar mag Mazzel ook bij!
Ze blijft er vanuit gaan dat Mazzel gewoon bij haar terugkomt,ik kan/mag nog niet zeggen dat ik daar over twijfel :-\ ,wel zeg ik haar dat Mazzel terug komt wanneer zij weer echt goed kan lopen! Tja ik moet wat :( pff het is lastig!!
Anneloog
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anneloog »

Ten eerste mijn complimenten hoe jij en je man Mazzel hebben opgevangen en je hem verzorgd ondanks je eigen allergie.
Is het nu bekent bij je tante dat Mazzel best ziek was/is?
Zo nee dan zou ik dit zeker haar aangeven en dit zonder schuld uit te spreken maar gewoon status doorgeven van Mazzel is oud en heeft enorme oor ontstekkingen waardoor hij doof leek en moeilijk liep etc en een rote tand en dat behandelen we nu en het gaat goed maar het heeft tijd en directe verzorging nodig.
Van daar uit kan je dan straks als je tante weer in haar eigen woning of een aanleun woning woont verder gaan tav verzorging voor Mazzel.
Juist omdat je aangeeft dat je tante zo enorm houd van Mazzel denk ik dat je daarin ook eerlijk moet zijn naar haar want juist door haar houden van kan ze dan beter een goed beeld krijgen van wat nodig is en wat misschien wenselijk is.
Ik zeg niet dat het niet mogelijk is dat ze straks niet met jouw hulp voor mazzel kan zorgen. maar wees nu al duidelijk een eerlijk. Ondanks dat je tante oud is en ook veel te kampen heeft daarmee en zelf nu nog aan het herstellen is en aan het revalideren kan je dat misschien haar duidelijk maken aan de hand van haar eigen situatie.
Ze zijn beiden oud met wat problemen en dat heeft tijd nodig en gaat niet vanzelf.
Voor nu sterkte met zowel Mazzel ( al is dit ook enorm genieten volgens mij want die knapt op met de dag ) als je tante.
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Ik wil met een beslissing mijn allergie er buiten houden! Bij mij staat Mazzel nu voorop!

Anneloog, ja het is nu bekend bij mijn tante wat hij allemaal mankeert,sterker nog,ze was bang dat het bloedonderzoek uit zou wijzen dat hij het aan zijn nieren zou hebben!! Mazzel wordt de 21ste geopereerd,maar ik heb tegen haar gezegd dat hij de 22ste wordt geholpen,dit omdat ik haar 'genezing' niet in de weg wil staan,want ze staat de dag van operatie stijf van de zenuwen :-\

Hij gaat sowieso niet terug wanneer ze naar haar huidige woning gaat! Er is geen mantelzorg meer en de woning is mijn inziens niet geschikt voor iemand die constant valt en in 1,5 jaar al een schouder,heup en nek heeft gebroken! Misschien egoïstisch van mij,maar dan kan ik Mazzel echt niet aan haar terug geven,want dan zorgt niemand meer voor hem! Ja ze heeft beloofd om kvv te blijven geven,maar dat is te veel werk voor mijn tante! Ze lachte dat weg,met ' ik heb alle tijd' ! Maar ik weet inmiddels beter! Binnen de kortste keren terug op Lidl brokken!! Ga er verder niet over uitwijden,wil mijn tante niet nog meer afvallen :-\ ,maar ik blijf aan Mazzel tov!(joods) zijn echte naam, denken!
Anneloog
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anneloog »

Ik snap je helemaal en ik vind je beslissing zeker niet egoïstisch. Ik denk dat het voor zowel Mazzel als je tante beter is als ze zeker in haar oude woning niet herenigd worden om de redenen die je voordraagt.
Ergens hoopte ik dat als ze door had dat Mazzel ook oud en ziek was dat ze zelf tot inzicht zou komen dat het misschien beter was dat ie bij jouw zou blijven. maar dat is misschien van mij uit dan de wens van de gedachte ;)

Ook je angst dat ie terug zou gaan naar brok is denk ik gegrond en tja je tante is oud en met behoorlijk wat te verduren dat zorgen voor haar zelf straks al een dag taak zal zijn laat staan voor een huis dier zorgen erbij.

Heel veel sterkte en ga zo door met Mazzel en je tante je bent top bezig.

ps: en ik lees niet dat je je tante afvalt in tegen deel je bent realistisch in je zorgen voor zowel je tante als Mazzel het is idd miischien hard maar het is helaas wel de realiteit ;)
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Ik zou het sowieso ook eerlijk zeggen en haar ook met de da laten bellen zodat ze het ook nog is van de dokter hoort (mijn ervaring is dat er al snel wordt gedacht dat je overdreven doet en iemand, zeker een medisch iemand daar toch handig is als back-up).
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Anneloog schreef:Ik snap je helemaal en ik vind je beslissing zeker niet egoïstisch. Ik denk dat het voor zowel Mazzel als je tante beter is als ze zeker in haar oude woning niet herenigd worden om de redenen die je voordraagt.
Ergens hoopte ik dat als ze door had dat Mazzel ook oud en ziek was dat ze zelf tot inzicht zou komen dat het misschien beter was dat ie bij jouw zou blijven. maar dat is misschien van mij uit dan de wens van de gedachte ;)

Ook je angst dat ie terug zou gaan naar brok is denk ik gegrond en tja je tante is oud en met behoorlijk wat te verduren dat zorgen voor haar zelf straks al een dag taak zal zijn laat staan voor een huis dier zorgen erbij.

Heel veel sterkte en ga zo door met Mazzel en je tante je bent top bezig.

ps: en ik lees niet dat je je tante afvalt in tegen deel je bent realistisch in je zorgen voor zowel je tante als Mazzel het is idd miischien hard maar het is helaas wel de realiteit ;)

Dank je voor alles wat jij schrijft en mij begrijpt! :-*
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

frodo quin schreef:Ik zou het sowieso ook eerlijk zeggen en haar ook met de da laten bellen zodat ze het ook nog is van de dokter hoort (mijn ervaring is dat er al snel wordt gedacht dat je overdreven doet en iemand, zeker een medisch iemand daar toch handig is als back-up).
Ik ga mijn twijfels en mijn 'boosheid' tegen haar zeggen wanneer ik zeker weet dat ze dat kan verdragen, maar haar de DA laten bellen,dat is niet nodig,ze vertrouwd mij, neem zondag ook de rekeningen mee,zodat ze kan zien wat er maandag allemaal is behandeld! Mijn tante weet dat ik door jullie hier op BP heel veel ervaring heb opgedaan! Daarom wilde ze ook heel graag dat Mazzeltje bij ons zou komen! Zij weet dat bij mij dieren boven alles gaat!
Radja
5-sterren
5-sterren

Re: Mazzel Update+foto met CoCo :)

Bericht door Radja »

Afbeelding
CoCo erg nieuwsgierig!!

Afbeelding

Oei oei,Mazzel ziet Coco en wil direct weer CoCo beter leren kennen,of een kakel verse barfhap :biggrin2:
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Geweldig!
Fraaie boom heeft Coco trouwens :biggrin2:
Radja
5-sterren
5-sterren

Re: Mazzel wordt nu geopereerd,vraagje?

Bericht door Radja »

Dank je! Hij heeft geen kooi meer en ook 's nachts slaapt CoCo in zijn boom! Dat gaat echt perfect! Wanneer ik/wij overdag weggaan doe ik de gordijnen dicht,anders onthoofd hij mijn olijfboompjes :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Radja op do 21 jan 2016, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Anneloog
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anneloog »

hahaha Mazzel is duidelijk nog geen oud besje wat achter de geraniums wil zitten.
Een 'vogeltje' ;) even van dichtbij bekijken eventueel proeven is veel spannender en interessanter :D dan beetje luieren maar wel jammer dat dat dan weer niet mag :( ;) .
Mazzel is duidelijk een enorme Mazzelaar in/op ene gouden mandje/schoot :-*
AnnemiekevD
5-sterren
5-sterren

Bericht door AnnemiekevD »

:smitten: Aaach.. hij ziet er goed uit!
petralita
5-sterren
5-sterren

Bericht door petralita »

Oei dat ziet eruit als een erg fanatiek kopje ;D
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Mazzel wordt vanaag geopereerd aan zijn gebit, hoe te doen met KVV? Overgieten met warme boullion?
EliScooby
5-sterren
5-sterren

Re: Mazzel Wordt nu geopereerd,vraagje?

Bericht door EliScooby »

Ik zou kijken hoe het gaat. Sommige katten/honden zijn daags na de operatie weer gewoon etende.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925K met Tapatalk

Re: Mazzel Wordt nu geopereerd,vraagje?

Plaats reactie