Robian schreef: vr 01 mei 2020, 17:31
Heb me net bij twee fb groepen aangemeld.
Ben me al aan het inlezen.
Op 1 van de groepen gebruikte iemand aleppo zeep dus het zal geen ramp zijn om er zo nu en dan mee te wassen denk ik.
Weet iemand of ik met mijn grijze haar nog rekening moet houden met iets?
Heb net de etos nude conditioner gekocht en de gel van de kruidvat.
Als ik het goed begrijp zou ik nu gewoon met de conditioner kunnen wassen?
Ik vind het idee alleen conditioner erg vreemd
Microvezel handdoek heb ik nog.
Wordt wel aan de lucht drogen want een diffuser heb ik niet
Klopt, dan zit je in de Eco Curly groep, daar kwam ik idd iemand tegen die Aleppo zeep gebruikte.
Ik heb advies gevraagd in....ben 't kwijt welke groep

maar grijs haar heeft behoefte aan vocht/moisture en heeft minder proteïne nodig.
Zoek even op 'squish to condish' en probeer zo de conditioner-met-water in je haar te knijpen, schijnt geweldig te werken voor de moisture.
Heb je wel een föhn? Ik heb een föhn met borstel en kam (die ik nooit gebruik) en heb een originele losse diffuser gekocht (bij Europart) dus die kan ik morgen uitproberen.
Waarom heb je de Etos Nude conditioner gekocht? Is die cg?
Wassen met conditioner : je reinigt het haar wel maar niet te heftig (niet helemaal ontdoen van goeie vetten), goed inmasseren en goed uitspoelen. Daarna nieuwe conditioner aanbrengen en niet/half/helemaal uitspoelen. Evt. met koud water uitspoelen.
Het is even uitproberen (squish to condish, evt op YouTube) wat en met welke producten hoe uitpakt...evt. alles noteren zodat je volgende keer weet wat wel en niet werkt.
Ik ga morgen 'squish to condish' uitproberen. Moet eerlijk zeggen dat ik er af en toe een punthoofd van krijg hoor, alles uitzoeken en uitproberen en dan maar weer een week geduld hebben tot het harenwasdag is
Even een aanvulling: de meningen verschillen over of je je haar schoon krijgt met conditioner. Als je je haar wast met cg-shampoo wordt aangeraden om je haar daarna een masker te geven. Echt een masker, niet met conditioner.