Maar gelukkig voelt Ayuk zich een stuk lekkerder.
slecht nieuws
Moderator: Lizzy
Re: heel slecht nieuws/gaat niet goed
Nou dat gaat weer lekker zo langs elkaar af 
oei 
voorzichtig dus !!!
voorzichtig dus !!!
Heel veel sterkte gewenst. Cerenia heb ik Djeena ook weleens moeten geven en het helpt goed maar ze werd er wel suf van. Soms heb je geen keus en moet je iets geven.
Gelukkig de nacht goed doorgekomen! We duimen gewoon door, hoor!
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
fijn he, die duidelijkheid die ze je kunnen geven.....
ik blijf hopen dat alles goed gaat komen!
ik blijf hopen dat alles goed gaat komen!
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Nou, fijn dat ze het zo roerend eens zijn
Dat bloed poepen en kotsen ken ik van Bas, die heel erg intolerant/allergisch was voor gluten. Een hapje brood/koekie van welmenend persoon oid en meneer poepte en kotste 3 dagen bloed. Zag er hoogst dramatisch uit maar ging zonder narigheid weer over (tot de volgende dove halve zool die meende beter te weten wat mijn hond allemaal wel en niet mocht hebben
)
Ik denk dat je met de Panacur een behoorlijk aantal parasieten het hoekje om geholpen hebt (het werkt ook tegen spoelwormen en co.) en dat deze narigheid een reactie zou kunnen zijn op al die dooie wormen en hun afvalstoffen tegelijk in de darm, alsmede de schade die de wormen hadden aangericht. Ik heb behoorlijk grondig gegoogled maar kom heel weinig bijwerkingen van fenbendazole zelf tegen.
Dat bloed poepen en kotsen ken ik van Bas, die heel erg intolerant/allergisch was voor gluten. Een hapje brood/koekie van welmenend persoon oid en meneer poepte en kotste 3 dagen bloed. Zag er hoogst dramatisch uit maar ging zonder narigheid weer over (tot de volgende dove halve zool die meende beter te weten wat mijn hond allemaal wel en niet mocht hebben
Ik denk dat je met de Panacur een behoorlijk aantal parasieten het hoekje om geholpen hebt (het werkt ook tegen spoelwormen en co.) en dat deze narigheid een reactie zou kunnen zijn op al die dooie wormen en hun afvalstoffen tegelijk in de darm, alsmede de schade die de wormen hadden aangericht. Ik heb behoorlijk grondig gegoogled maar kom heel weinig bijwerkingen van fenbendazole zelf tegen.
Gelukkig, goede berichten!!
Ik duim dat het zo doorzet!!
Ik duim dat het zo doorzet!!
---
Laatst gewijzigd door mcSnurk op vr 19 okt 2012, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Agressieve jongen, die zweepworm
hopelijk gaat het idd allemaal weer over! Duimen maar! Iig heb je een diagnose en een behandelplan, dat scheelt.
Coole site trouwens, die floatation-dingsbums
zo zoek ik naar de paardenwormeneieren, alleen dan zonder zo'n cool apparaatje, gewoon met een jampotje, een fijn theezeefje, een verzadigde suikeroplossing, reageerbuisjes en de oude microscoop van heer K. Werkt prima.
Coole site trouwens, die floatation-dingsbums
Hopelijk is Ayuk over 't ergste heen en gaat 't over een weekje weer helemaal goed met hem.
Hier is er ook eentje met hele gevoelige darmen, een ontwormmiddel geeft hem binnen de twee uur diarree die dagen tot weken blijft duren, niet maar eten en een darmontsteking op 't einde van de rit (waarna dan meestal weer 's een DA bezoek volgt met de nodige medicijnen). Ook door een pipetje tegen teken en vlooien krijqt hij dergelijke reactie.
Toeval of niet Berre is ook helemaal van de kaart (niet meer eten en flinke diarree voor een dag of 5-6) als hij ook maar iets van koek of brood te pakken krijgt, een kruimel is voor hem al genoeg (hij weegt dan ook wel maar 2,700kg).
Hier is er ook eentje met hele gevoelige darmen, een ontwormmiddel geeft hem binnen de twee uur diarree die dagen tot weken blijft duren, niet maar eten en een darmontsteking op 't einde van de rit (waarna dan meestal weer 's een DA bezoek volgt met de nodige medicijnen). Ook door een pipetje tegen teken en vlooien krijqt hij dergelijke reactie.
Toeval of niet Berre is ook helemaal van de kaart (niet meer eten en flinke diarree voor een dag of 5-6) als hij ook maar iets van koek of brood te pakken krijgt, een kruimel is voor hem al genoeg (hij weegt dan ook wel maar 2,700kg).
Gelukkig is Ayuk er nog, ik vreesde gisteravond het ergste
.
Ik duim dat het alleen maar beter mag gaa hoor.
Ik duim dat het alleen maar beter mag gaa hoor.
---
Laatst gewijzigd door mcSnurk op vr 19 okt 2012, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niet of 't kan, maar het lijkt me best wenselijk dat je nu niet te maken krijgt met vervangers.... Kun je je da niet vragen of je hem zelf kunt bereiken (voor deze periode even), omdat Ayuk zo bijzonder reageert op behandelingen e.d.?gemmaa schreef: net weer kramp en naar buiten, weer bloederige diarree. Wel maar een klein beetje ontlasting. Ik ga er even vanuit dat het het beetje eten van vanmorgen was wat er uit kwam. Ik wacht even af of dit het was, en anders ga ik straks weer naar de DA.
Sterkte meid, ik hoop dat 't meevalt!
---
Laatst gewijzigd door mcSnurk op vr 19 okt 2012, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is ook allemaal niet niks meid, super stressvol dit! Ik duim hard en denk aan je!gemmaa schreef: als ie er zelf niet is, dan bellen ze hem maar. Ik ga ervan uit dat hij hetzelfde spul van gisteren dan nog eens moet krijgen. Maar ik hoop dat het niet hoeft.....
Zit er even een beetje doorheen. Zit te rammelen van stress. Ik heb net een vriendin gebeld, in geval van nood pikt die ons op en rijdt ons naar de DA. En intussen kan ik me in mijn uppie nog wat zitten opvreten van zorg