we zijn weer thuis
ze was uiteraard kapot vanavond....
de verpleging was wat negatief over haar, pessimistisch.. vond haar niet goed.. stil, suf etc. keek niet lekker uit de ogen..
dit zei de dame bij binnenkomst. maar door wat ik gezien had die middag (en zij blijkbaar niet of minder lang of had ze andere dingen te doen??) maakten wij ons eigenlijk niet druk en ik vertelde wat ik had gezien, blaffen, spijlen bijten, opgefokt doen en dat lang achter elkaar..
mevrouw wilde er dus meteen uit terwijl ik had gezien dat ze net toen wij weggingen van huis uit ging
even gewacht maar ze leunde alleen maar tegen mij richting uitgang. dus toch gegaan. eerst naar buiten maar plassen had ze natuurlijk al gedaan net daarvoor. toen een flinke ronde door de gangen, vindt ze leuk; overal in spiegelend glas kijken, nieuwe gang, beetje snuffen etc.. ook nog even geweest bij de dame waar wij ons gemeld hadden toen ze werd opgenomen. zij heeft zelf een briard en is dus ook bekend met de beauceron. maar Bon wilde weer verder, wandel, wandel, wandel.. nog even buiten geneusd.. we zijn wel dik 20 minuten weg geweest
maar de afdeling wil ze niet op en de kennel ook niet in................ maarja, dat moest toch....
toen is ze lekker gaan liggen tegen mij aan en half op haar voorpootje en hebben wij haar voor zover mogelijk opgefrist; bekkie en neus schoon van slijm, korsten en plakzooi van sondevoer. achterkant van lijf waar toch wel wat pieslucht aan zit een beetje met een vochtig doekje. dame sliep heerlijk rustig en bleef fijn rustig
toen sondevoer gekregen
en nu zijn we thuis na 2 uur en ze ligt nog steeds heerlijk zacht te pitten.... heel rustig
ik heb nogmaals gezegd dat als ik in de ochtend kan helpen met haar, verzorgen, stukje lopen etc.. dat ze moeten bellen!! ze heeft het in de map gezet
temperatuur was oke daarstraks weer. 38.8 YES!!
wel nog veel vocht uit drain..
nog even genoemd dat ik/wij erg gemotiveerd ben/zijn dat als het ook maar even kan dat ze mee naar huis gaat/kan....
ik zal dat morgen ook nog wel eens noemen als ik de arts spreek. dit is weer degene die ik sprak voor de operatie van vrijdag (galblaas), degene die mij belde met het nieuws, met de vraag en etc.. (niet de chirurg dus). hij kent Bon inmiddels ook best wel, heeft een overzicht in elk geval en kent ons inmiddels ook dus een beetje
ik heb het genoemd en in mijn eigen hoofd rond laten gaan.... die drain dat vind ik nog niet het probleem (al is dat natuurlijk wél een risico vanwege de `open`verbinding met de buik dus daar zou ik me eerst goed door de doc over moeten laten informeren), maarrrr.... dat vocht dat ze verliest via die drain (toch zo`n 700cc per dag) kán ik niet aanvullen zonder een infuus en ze krijgt dus behoorlijk vocht en ook parenterale voeding -ze is inmiddels erg erg mager....) via het infuus in de hals....
naja.. lief dat jullie allemaal zo meedenken hoor!!

ik denk er zelf uiteraard goed over na en ga het zeker voorleggen.. áls het zou kunnen.. graag!!
maar ik wil geen onnodige risico`s nemen voor Bonnie tegelijkertijd....
oja, ook weer een infuus( pijnmedicatie) minder.. ketamine.. daar zal ze ook wat helderder van worden.. zonder die shit
nou, we kijken nog even naar de cam totdat ze nog even plasje gaat doen en dan weer rust..
dan gaan wij ook op 1 oor en denk ik dat wij best tevreden mogen zijn over deze dag; een klein stapje voorwaarts
Jos gaat even afsluiten

: dag lieve "meekijkkindertjes" en dank en

voor iedereen die positieve energie stuurt en kaarsjes brandt.