gerdadamen schreef:
Maandag: Rund
Calcium-Paste gewolft 5x200g
in dieser Paste werden nur platte Knochen vom Rind verarbeitet und mit 1/3 Sehnen angereichert, 2x mit 5mm-Scheibe gewolft
Ik weet niet of ik die pezen nou zo'n "Anreicherung" vind... Zoveel voedingsstoffen bevatten die volgens mij niet? Platte Knochen zijn neem ik aan dingen als ribben en schouderblad, maar hoe bevleesd zijn die geweest voordat ze tot pasta zijn gemalen? Heb je die mix al in huis? Hoe ziet die eruit? Het klinkt alsof je die beter niet op zichzelf staand kunt voeren, dan krijg je keutels waarmee je een olifant kunt doodschieten. Vergelijk: het calciumgehalte van die pasta is 10.000mg/100g

, dat van een kippennekje 1,3mg/100g! Een moordwapen, die pasta, als dat calciumgehalte geen typefout is!
Dinsdag: pens
Pansen vom Rind gewolft 2x500g
Grüner Pansen grob gewolft zu2x500g im Kunstdarm gefrostet, grüner Pansen ist reich an natürlichen Vitaminen und eignet sich gut zur Ernährungsumstellung, geruchsintensiv!
Een dag alleen gemalen pens, mwah. Ben ik ook niet wild van, maar goed, er zijn genoeg mensen die wel een pensdag houden. Alleen is dat dat geen gemalen pens, zodat de hond er nog lekker wat werk aan heeft.
Woensdag: Paard
Twijfel welke ik dan het beste kan iinkopen.
Paardenbot heeft TH niet gemalen, volgens mij. Voor het vleesbot zou je dus een andere diersoort moeten voeren. Ze hebben wel veel gemalen vlees, en orgaan ook. Je zou de Pferdeinnereinen gewolft kunnen combineren met Pferdefleisch gewolft, en daar dus een andere botsoort bij geven. Ze hebben ook vaak gemalen paardentong, ook eentje om in de gaten te houden!
Donderdag: Zalm
Bild: Lachs-Häckerle 500g
Lachs-Häckerle 500g
Einzelfuttermittel
Rohprotein:18,4%
Rohfett: 11,6%
Feuchtigkeit: 69,0%
Calcium: 13 mg/100g
Taurin: 1550 mg/1000 g (Wert ist ein Mittelwert und kann Schwankungen unterliegen, da es sich um ein Naturprodukt ohne jegliche Zusatz- und Konservierungsstoffe)
Lijkt me wel kunnen, zo'n zalmmix. Die waarden zeggen me niet veel (de meeste barfers voeren onder het motto: wat er vandaag minder in zit, krijgt m'n hond morgen of overmorgen wel binnen

), maar als die Häckerle ook zalmbot bevat, is het prima. En ik denk dat ie bot bevat, want anders stond er wel "gewolftes Lachsfilet".
Vrijdag: Konijn ( word dus haas geen konijn voorhanden)
Hasenhack 2x500g
Fleischabschnitte vom Hasen mit Knochen durch den Fleischwolf gelassen und im 1000g Kunstdarm gefrostet
Dieses Produkt besitzt den arttypischen Wildgeruch.
Ook prima. Let er wel op dat de maaltijden van donderdag en vrijdag geen orgaan bevatten. Als je die Pferdeinnereien voert, zit daar al hart, lever en long in, maar het is even de vraag in welke verhouding je dat gaat voeren. Sowieso heb ik dat even niet auf dem Schirm, hoeveel je van wat voert, maar misschien staat dat ergens verder terug in dit topic.
Zaterdag: rund???? Voor nu dus even die rundermis opmaken heb daar 9 pakjes a 500 gr nog van.
Zondag: Kip welke kip??
Sla dus even vast wat ik danbij moet geven verder en of ik dat bij deze firma wel krijg.
Ik heb nu dus dat kipkarkas van die andere leverancier.
Welke groente ga ik bij geven, dat wat wij eten of bestel ik
Frostgemüse Menü 1 ca. 5x200g
frisches Gemüse fein gewolft und schockgefrostet
Möhren, Spinat, Rote Beete, Äpfel
Groente zou ik altijd zelf maken, daar betaal je je blauw aan bij de internetleveranciers! Zonde van je geld!
1 keer in de week een ei
Verder nog wat erbij???
Ik lees zoveel over extra vitamines toevoegen maar heb toch begrepen dat dat niet nodig is?
Nou het begin van mijn menu.
2 x een ei mag ook. Vitamines toevoegen hoeft niet als je hond ook vis lust. Het Duitse barfen gaat heel anders dan het Nederlandse, wij (NL) voeren dmv veel variatie (4-5 diersoorten) alles wat een dier nodig heeft, zonder olietjes en Flocken en vitaminen dat soort dingen. Duitsers geven hun hond één keer per week een kalkoennek voor de calcium en halen verder alles uit een potje - want we doen wel net of we lekker natuurlijk voeren, maar ondertussen vertrouwen we de natuur voor geen meter en gaan we toch liever zelf weer dokteren aan het eten van onze honden...

(Enigszins gechargeerd natuurlijk, maar die indruk krijg ik altijd.)
TH heeft momenteel ook gesneden Rinderniere - da's ook altijd een goeie toevoeging. Helaas zijn het geen bionieren, maar die heb ik ook alleen nog maar bij Futterfleisch Sachsen gevonden, en die heeft ze ook nog maar zelden. Bij mijn scharrelleverancier in Dresden kan ik scharrelnieren van rund, schaap en paard krijgen, maar ook niet altijd. Waar woon je eigenlijk?
Ik ga even je eerste post doorlezen nu, om te voorkomen dat ik domme vragen stel als: wat voor hond heb je, hoeveel weegt ie, dat soort dingen...