Lupi schreef:
Hebben jullie ook de gewoonte om op een sportieve dag (bij wedstrijd of training) extra te geven? Of net niet om de maag te onlasten?
Nee zeker niet extra, op de dag zelf van een wedstrijd krijgen ze s'morgens zelfs geen vlees, maar enkel kwark, yoghurt, hüttenkäse o.d. met honing, voor de eiwitten en energie wat ze nodig hebben.
Normaal gezien voer ik 2 keer per dag, maar bij flinke inspanning doen we dat iets anders als normaal.
Ook omdat het normaal gezien vroeg vertrekken is, en ik wil ze a) niet een uur voordat ze de auto in moeten nog volproppen en b) vooral ook niet dat ze op een volle maag met niet verteerd voedsel moeten werken, dat is vragen om problemen
En nee, ook in de avond krijgen ze dan niks extra, meestal gaan de wedstrijden over 2 dagen in het weekeinde, ik zie dat dan toch als belasting. Hooguit let ik dan iets extra op de kwaliteit van het vlees.
Wat ik belangrijk vind is vooral dan voldoende mooi mager spiervlees erbij te geven.
Terwijl ze anders ook wel eens wat vet erbij mogen, maar ik denk dat een hond daar geen inspanning op leveren kan.