Discussie over knoflook op Spaans hondenforum

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Discussie over knoflook op Spaans hondenforum

pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Lizzy schreef: Ja maar Laura, jij bent toch zelf diegene die zich dat aantrekt? Je bent toch zelf diegene die zich in deze discussie mengt? Als zij iedere holistische gedachten absurd en debiel vinden kun jij daarna besluiten of jij hen de moeite wel/niet waard vindt om mee verder te discussieren.

Ik heb verder geen zin om me met jouw discussie te bemoeien. Mensen die holistische denkwijzes of websites afwijzen alleen op basis van "ze zijn holistisch en dus onzinnig" vind ik te onzinnig om mijn tijd aan de verdoen.
;D

Sorry, ik vind het weer zo 'to the point' verwoord.  :biggrin2:
Thea
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Thea »

Wij hebben onze honden altijd iedere dag een knoflookcapsule gegeven. Honden hadden nooit last van vlooien ect.
Ook verder nooit ziek. ;)
Door hier te lezen zijn we daarmee gestopt en een teentje knoflook door hun groentenprut gaan doen.
Helaas heeft Boy nu voor het eerst van zijn leven vlooien gehad en ook nog een allergie erbij. :-\
We hebben zijn buik kaal moeten scheren die hoort wit te zijn maar was helemaal roze/bruin door likken :-[
Dus wij zullen wel eigenwijs gaan maar gaan weer terug naar capsule per dag. :)
Want die vlooiendruppels iedere maand is ook niet goed.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Lizzy schreef: Ja maar Laura, jij bent toch zelf diegene die zich dat aantrekt? Je bent toch zelf diegene die zich in deze discussie mengt? Als zij iedere holistische gedachten absurd en debiel vinden kun jij daarna besluiten of jij hen de moeite wel/niet waard vindt om mee verder te discussieren.

Ik heb verder geen zin om me met jouw discussie te bemoeien. Mensen die holistische denkwijzes of websites afwijzen alleen op basis van "ze zijn holistisch en dus onzinnig" vind ik te onzinnig om mijn tijd aan de verdoen.
Ja, daar heb je ook helemaal gelijk in :-[. Ik ben trouwens geen discussie aangegaan, heb alleen een paar links over knoflook geplaatst en daarna was het een redelijk eenzijdige 'discussie', waarin mensen die knoflook geven als malloten werden weggezet. Ik was overigens wel even onder de indruk van de heftige reacties op het feit dat ik aangaf knoflook te voeren en was benieuwd of ik bepaalde informatie over knoflook had gemist. Toch bedankt dat je je er een beetje mee hebt bemoeid, want ik vind jouw llink erg interessant ;)

En pop: ook dank voor jouw reactie. De tegenstanders daar van het voeren van knoflook vinden het idd beter om met reguliere middelen te ontwormen, aangezien zij natuurlijk ook van mening zijn dat knoflook geven om die reden onzin is.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op vr 14 mar 2014, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Zink is een belangrijk mineraal. Zonder zink blijven we niet gezond. Maar teveel zink is ook niet gezond. Zout is een belangrijk mineraal. Zonder enige vorm van zout gaan we dood. Teveel zout is echter zo giftig als wat. Vitamine D. Vitamine D is gezond, zonder vitamine D gaan we dood. Maar een teveel aan vitamine D is ook schadelijk. Vitamine E. Vitamine E is gezond, je hebt vitamine E nodig. Neem je echter teveel vitamine E, is dat heel ongezond.

Dat geldt ook voor knoflook. Knoflook is heel gezond. Maar een teveel aan knoflook is niet gezond, zelfs schadelijk. Neemt niet weg dat een beetje knoflook nog steeds heel gezond is. En het hele goede dingen voor het hondenlichaam doet. Net als zink, vitamine D en E.

Dus zo'n opmerking als "een beetje gif is natuurlijk niet erg" slaat echt als een tang op een varken.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Dank Lizzy ;)
Lil

Bericht door Lil »

Het blijft inderdaad steeds terugkomen. Ik ken honden die knoflookvergiftiging hadden en die kregen echt niet veel knoflook.
Ook ken ik de zeer gezonde werking van knoflook. Ofwel ik blijf dit inderdaad ook altijd moeilijk vinden.

Zelf geef ik geen knoflook, maar als ze iets krijgen waar het in zit (snoepjes en voer), dan doe ik daar weer niet moeilijk over. Denk ik dat ze wat knoflook nodig hebben, dan geef ik incidenteel een teentje. Met mate dus zoals Lizzy ook schrijft.

Alles waar té voor staat is gewoon weg niet goed.

Plaats reactie