wie gebruikt haarzeep?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: wie gebruikt haarzeep?

K&D
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K&D »

Nou...het gekke is...onze dochter gebruikt het sinds een paar weken en heeft eindelijk geen slap haar meer wat binnen 1 dag vet wordt. Ik ben eigenlijk al die shampoo zat. Mijn haar zit maar 1 dag goed, en dan is het alweer vet. Ergo...de talgklieren maken overuren.
Ik heb de haarzeep gebruikt (jaarlijkse wasbeurt  :biggrin2:) maar mijn haar wordt er nu nog te hard van en dus heb ik er een beetje crèmespoeling bij in gemikt.
https://www.etsy.com/nl/listing/2138220 ... y=haarzeep
Ik probeer het een tijdje en zie wel hoe het bevalt.
Lizetta
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lizetta »

Pauline schreef: Krijg je daar geen bos stro van op je hoofd?
Nee, juist niet. Ik heb krullen en heel veel gewone shampoos zorgen ervoor dat het droog en breekbaar wordt. En conditioners zorgen dat het zwaar wordt en dan zakken de krullen uit  >:(

Ik gebruik soak&float als shampoo (tegen roos, stomme eczeem!) en jungle als conditioner, beide van Lush. Werkt perfect :D
DJ_Doerak_Tucker
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door DJ_Doerak_Tucker »

Hier ook lush, ik leg het na gebruik gewoon op de deksel van het potje crémespoeling van lush. Niks speciaal bakje, gaat prima. Deksel kan ik er zo afdraaien terwijl zeepje erop ligt. Het is inderdaad wel uitvogelen welk product fijn is voor jouw haar.
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

K&D schreef: Nou...het gekke is...onze dochter gebruikt het sinds een paar weken en heeft eindelijk geen slap haar meer wat binnen 1 dag vet wordt. Ik ben eigenlijk al die shampoo zat. Mijn haar zit maar 1 dag goed, en dan is het alweer vet. Ergo...de talgklieren maken overuren.
Ik heb de haarzeep gebruikt (jaarlijkse wasbeurt  :biggrin2:) maar mijn haar wordt er nu nog te hard van en dus heb ik er een beetje crèmespoeling bij in gemikt.
https://www.etsy.com/nl/listing/2138220 ... y=haarzeep
Ik probeer het een tijdje en zie wel hoe het bevalt.
Bij mij dus ook geen slap haar meer, maar juist volume en inderdaad niet zo snel meer vet haar.
I.p.v. crèmespoeling kun je ook water met troebele appelazijn gebruiken, door crèmespoeling wordt de hoofdhuid vet, waardoor je weer vette haren krijgt. Bovendien neutraliseert appelazijn de ph- waarde van de hoofdhuid, waardoor je ook niet zo snel vette haren krijt. Ik neem 1 liter water en 3 eetlepels appelazijn. Ik spoel dit door mijn haar nadat ik de haarwaszeep heb uitgewassen, masseer de hoofdhuid goed en laat dit een paar minuten zitten voordat ik het uitspoel.

Edit: Ik gebruik de Henna, brandnetel en melisse: http://www.savion.de/default/haarwaschs ... -haar.html
Laatst gewijzigd door Mowgli op za 17 jan 2015, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Vraagje aan de mensen die dus die haarzeep gebruiken, gebruiken jullie stylingsproducten in jullie haar?
Was je dat met haarzeep er goed uit?
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

zurca schreef: Vraagje aan de mensen die dus die haarzeep gebruiken, gebruiken jullie stylingsproducten in jullie haar?
Was je dat met haarzeep er goed uit?
Ik gebruik alleen wat gelspray in mijn pony als ik mijn haar heb gewassen en mijn pony droog. Daarna niets meer.
Maar ik ben wel eens zo stom om met mijn haar in mijn eten of koffie met suiker te hangen. Dit krijg ik er wel goed uit als het is opgedroogd en ik het daarna was.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Ik gebruik wax....
Maar ik denk dat ik het gewoon eens ga proberen. Heb een erg droge hoofdhuid dus een "shampoo" zonder sls spreekt me wel erg aan!
K&D
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K&D »

Ik merk dat mijn hoofdhuid veel rustiger is, maar mijn haar is nu wel sneller uit model. Gelukkig is het weer lang genoeg om op te steken, dus hoppa, knip erin.
Inouchka
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inouchka »

zurca schreef: Ik gebruik wax....
Maar ik denk dat ik het gewoon eens ga proberen. Heb een erg droge hoofdhuid dus een "shampoo" zonder sls spreekt me wel erg aan!
Als je een heel erge droge hoofdhuid hebben, wil dit recept goed werken. Ik doe het zelf zo om de anderhalve week.
5 eetlepels olijfolie (of andere olie, liefst koudgeperst, aloe Vera is ook een optie!)
2 eetlepels honing (geeft glans)
1 of 2 bananen (afhankelijk van je haar dikte)
Eventueel een paar druppels (4-6) natuurlijke geur olie (bv lavendel, dat verzacht, of calendula, dat verzorgt/geneest).

Alles in de mixer en tot een papje, goed ervoor zorgen dat er geen stukjes banaan meer overblijven, deze zijn moeilijk uit je haar te halen.
Daarna het gehele goedje op je hoofdhuid smeren en goed inwrijven. De haarpunten en de rest van het haar mag ook mee. Je haar opsteken en onder een handdoek steken.
Ongeveer een minuut of 30 laten intrekken en daarna eruit wassen.

Je zal merken dat je hoofdhuid er frisser door aanvoelt en je haar een meer natuurlijke glans heeft.

Sent from my iPhone using Tapatalk
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Kreeg je de wax er met gewone shampoo goed uit? Ik heb ook ooit wax gebruikt, maar vond het niet prettig om met wax in mijn haar te gaan slapen. En om iedere avond voor het naar bed gaan m'n haar te wassen vond ik teveel gedoe. Nu gebruik ik 'invisible' gel. Die laat geen restjes na en kun je zo uitborstelen. Die zul je met haarzeep vast wel uit kunnen wassen denk ik. Maar of dat met wax ook lukt  :-\  Laat je het ff weten hoe het ging als je het gaat proberen?
Ik heb net op de site van Werfzeep zitten lezen. Dat spreekt me wel aan, zodat ik denk dat ik het toch nog maar eens ga proberen met haarzeep. Die tip van @Nynke om de zeep simpel op een schuursponsje boven op de te douche leggen lijkt me nl. wel handig. Ik ben voornamelijk weer shampoo in een fles gaan gebruiken omdat ik dat gedoe met een zeepdoosje onder de douche niet handig vond.

edit: Weet iemand of je met de andere zepen van Werfzeep ook je haar kunt wassen? Ik zie maar 1 shampoo-zeep staan en die lijkt me niet zo lekker ruiken.
Laatst gewijzigd door doranto op zo 18 jan 2015, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Ik heb ook besteld bij Lush naar aanleiding van dit topic. Nu mijn haar langer is, gebruik ik bijna geen stylingsproducten meer. Ik hoef dus niet meer elke dag mijn haar te wassen, maar het is zo snel vet dat het alsnog moet. Ik heb er ook nog maar wat volume producten bij besteld. Ja ja, BP kost me weer geld  ;D
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Daarom gebruik ik dus deze shampoo:

http://www.dm.de/de_homepage/alverde_ho ... ikose.html

en dan heb ik dus geen jeuk om mijn hoofd, maar anders... :-X

Nu houd ik wel van stug haar (geen stro), dus wie weet ga ik het eens proberen met de haarzeep. Ga toch van de week naar de DM, dus zal eens kijken.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Doranto schreef: Kreeg je de wax er met gewone shampoo goed uit? Ik heb ook ooit wax gebruikt, maar vond het niet prettig om met wax in mijn haar te gaan slapen. En om iedere avond voor het naar bed gaan m'n haar te wassen vond ik teveel gedoe.
De wax die ik gebruik, of de "klei" komen beide van de kapper en zijn niet zo vet als de producten die ik daarvoor bij de drogist kocht. Daarnaast gebruik ik er niet heel veel van, net wat om de krullen in model te brengen.
Ik was mijn haar dan ook niet elke dag maar zo om de dag en soms, als ik lui ben :biggrin2: om de drie dagen. En dan was ik het prima uit mijn haar. Gebruik Texelana Shampoo met lanoline.
Pauline schreef: Daarom gebruik ik dus deze shampoo:

http://www.dm.de/de_homepage/alverde_ho ... ikose.html

en dan heb ik dus geen jeuk om mijn hoofd, maar anders... :-X
Erg he? Die jeuk op je hoofd :-X  Ik ga die haarzeep eens proberen, de DM zit hier niet echt in de buurt ::) :biggrin2:
Nu houd ik wel van stug haar (geen stro), dus wie weet ga ik het eens proberen met de haarzeep. Ga toch van de week naar de DM, dus zal eens kijken.
Ja ik vind wat stugger haar ook wel prettig dus ben benieuwd... Ga eerst maar opmaken wat ik nog heb staan en dan eens zeep bestellen ;)

Wat anders... Er zijn hier misschien ook wel mensen die zeep gebruiken ipv doucheschuim. Die droge huid heb ik niet alleen op mijn hoofd maar ook mijn armen en benen zijn soms echt verschrikkelijk droog. Ik ben ruim een half jaar geleden gestopt met het gebruiken van douchegel en heb toen een stuk zeep gekocht van de Traay, speciaal voor de droge huid. Maarre..... zodra ik dat gebruikt heb en ik droog me af dan vliegen de schilfers al van mijn benen :-X :-X Ik gebruik het dus zelden en was me dus alleen met water maar zou toch graag "iets" gebruiken. Wat gebruiken jullie aan zeep en wat is jullie ervaring daarmee?
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

zurca schreef: Wat anders... Er zijn hier misschien ook wel mensen die zeep gebruiken ipv doucheschuim. Die droge huid heb ik niet alleen op mijn hoofd maar ook mijn armen en benen zijn soms echt verschrikkelijk droog. Ik ben ruim een half jaar geleden gestopt met het gebruiken van douchegel en heb toen een stuk zeep gekocht van de Traay, speciaal voor de droge huid. Maarre..... zodra ik dat gebruikt heb en ik droog me af dan vliegen de schilfers al van mijn benen :-X :-X Ik gebruik het dus zelden en was me dus alleen met water maar zou toch graag "iets" gebruiken. Wat gebruiken jullie aan zeep en wat is jullie ervaring daarmee?
Ja, ik heb de zeepstukken van Savion.de gebruikt om te douchen, omdat ik ook een erg droge huid heb, vooral op mijn scheenbenen. Ik had dus altijd jeuk en in de winter werd dat erger. Smeren met olijfolie tijdens het douchen maakte het niet beter. Tot ik dus douchezeep van Savion ging gebruiken. deze is helemaal natuurlijk en zonder sls. Ik had meteen geen jeuk meer en de huid op mijn scheenbenen schilverde niet meer!
Deze zeep is vrij duur en ik moest echt "huishouden", dan deed ik ca. 4-5 weken met een stuk. Dat werd evengoed vrij kostbaar, dus toen heb ik eens bij DM gekeken.
Bij DM heb ik toen de doucheschuim van Alverde gevonden: http://www.dm.de/de_homepage/alverde_ho ... motte.html en ben deze gaan gebruiken. Bij deze douchschuim heb ik ook geen jeukende scheenbenen en de huid is niet meer zo superdroog en ik heb geen huidschilfers meer.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Ik douche me altijd met alleen maar water. Zelfs dan heb ik wel eens droge benen, maar dan helpt een beetje kokosolie na het douchen prima  ;)

Plaats reactie