Gewichtstoename, tips gezocht!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Gewichtstoename, tips gezocht!

Esthertjuh
4-sterren
4-sterren

Bericht door Esthertjuh »

Ik lees even mee, weeg zelf nog maar 41/42 kg op dit moment :-\ Noten, pinda's e.d. lust ik alleen niet :(
Malamoods
5-sterren
5-sterren

Bericht door Malamoods »

Noten lust ze wel!
Malamoods
5-sterren
5-sterren

Bericht door Malamoods »

Esthertjuh schreef: Ik lees even mee, weeg zelf nog maar 41/42 kg op dit moment :-\ Noten, pinda's e.d. lust ik alleen niet :(
Oei, dat is wel heel weinig...
renate1985
5-sterren
5-sterren

Bericht door renate1985 »

Toen ik moest bijkomen moest ik van de diëtiste extra boter op brood doen ( roomboter),  wat extra aardappels met zout en extra groente.

Bij oudere mensen is dat lastiger natuurlijk maar zou volkorenbrood geven met extra boter en dan roomboter. Eventueel kaas op brood en vleeswaren.
Malamoods
5-sterren
5-sterren

Bericht door Malamoods »

Ze eet al volkoren brood met roomboter en kaas.
Romee
2-sterren
2-sterren

Bericht door Romee »

Misschien eiwitpoeder door de kwark mengen.
En een scheutje neutrale kokosolie door het eten mengen, vrijwel smaakloos maar wel vet.

Sterkte, lijkt me moeilijk om te zien
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

En ze weigert dus "ongezonde" dingen zoals b.v. gevulde koek, extra stuk kaas, worst of dat soort dingen?

Mijn vader was afgevallen tot 60 kg en is inmiddels weer wat aangekomen door dit soort dingen extra te eten. Nu is hij verder nog wel actief hoor, wandelt en fietst nog elke dag zeker 1,5 uur. En idd volle melk, volle kaas, ruim boter op brood. Gelukkig is hij wel een ontzettende snoepkont, dus nemen wij elke week koekjes van de warme bakker voor hem mee. Die gaan erin als zoete.... euh... koek!

Maar wat ontzettend sneu en verdrietig Rachel! Je arme moeder.... En voor jou moet het ook verschrikkelijk zijn.  :-*
Irta
4-sterren
4-sterren

Bericht door Irta »

Van vette producten krijg je al snel een vol gevoel. Ik zou idd zeker voor volvette producten kiezen, maar vooral omdat dat gewoon veel gezonder is. Daarnaast zou ik juist adviseren om bv meer vruchtensappen (liefst vers geperst natuurlijk) te drinken. Extra vit. C etc is sowieso niet weg voor oudere mensen imo, en de suiker geeft geen langdurig vol gevoel. Ook zit er weinig vezels in, dus makkelijk en snel te verteren zonder langdurig verzadigd gevoel. De kunst is gewoon om meer energie binnen te krijgen dan je verbruikt. En aangezien een grotere spiermassa er juist voor zal zorgen dat er meer verbrand wordt zou ik me niet zozeer richten op het opbouwen van een grotere spiermassa ;)
Laatst gewijzigd door Irta op za 17 jan 2015, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Michelle Vrolijk
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Michelle Vrolijk »

Heb je het al besproken met de huisarts, die kampt hier vaker mee neem ik aan?
Irta
4-sterren
4-sterren

Bericht door Irta »

Wat je ook nog zou kunnen overwegen is een natuurlijk middel/kruid geven wat de eetlust bevorderd.
kakocavi
5-sterren
5-sterren

Bericht door kakocavi »

Irta schreef: Van vette producten krijg je al snel een vol gevoel. Ik zou idd zeker voor volvette producten kiezen, maar vooral omdat dat gewoon veel gezonder is.
Tenzij het vet wordt vervangen door iets anders zijn magerdere producten minstens even gezond.
Daarnaast zou ik juist adviseren om bv meer vruchtensappen (liefst vers geperst natuurlijk) te drinken. Extra vit. C etc is sowieso niet weg voor oudere mensen imo, en de suiker geeft geen langdurig vol gevoel. Ook zit er weinig vezels in, dus makkelijk en snel te verteren zonder langdurig verzadigd gevoel.
Ze wil geen dingen die zoet smaken, ik denk dat vruchtensappen dan niet goed gaan. Ik zou dan eerder voor (groene) smoothies gaan. Daar kun je een hoop gezond voedsel en voedingsstoffen in verstoppen en je kunt er hele vruchten in doen in plaats van alleen sap. 
De kunst is gewoon om meer energie binnen te krijgen dan je verbruikt. En aangezien een grotere spiermassa er juist voor zal zorgen dat er meer verbrand wordt zou ik me niet zozeer richten op het opbouwen van een grotere spiermassa ;)
Gespierder wordt je pas door veel beweging en sport in combinatie met eiwitrijk voedsel. Alleen eiwit zorgt hooguit voor herstel van bestaand spierweefsel en de organen.
sella

Bericht door sella »

Wat ik me nog herinner is idd door iets van kwark gemalen noten mengen, als ze graag zoute haring lust, dan zou ik haar dat 1 of 2 keer per week geven.
Kan haar soep niet gepureerd worden? Dan is het een gladde soep en is er niets te herkennen.
Irta
4-sterren
4-sterren

Bericht door Irta »

kakocavi schreef: Tenzij het vet wordt vervangen door iets anders zijn magerdere producten minstens even gezond. Ze wil geen dingen die zoet smaken, ik denk dat vruchtensappen dan niet goed gaan. Ik zou dan eerder voor (groene) smoothies gaan. Daar kun je een hoop gezond voedsel en voedingsstoffen in verstoppen en je kunt er hele vruchten in doen in plaats van alleen sap.  Gespierder wordt je pas door veel beweging en sport in combinatie met eiwitrijk voedsel. Alleen eiwit zorgt hooguit voor herstel van bestaand spierweefsel en de organen.
Tenzij of mits?
Vruchtensap hoeft niet zoet te smaken. Ik weet natuurlijk niet hoe en wat maar het zou bv kunnen dat haar lichaam aangeeft dat suiker of zoetstoffen niet goed vallen en ze daardoor daar geen trek in heeft. Dat zou dus wel degelijk anders kunnen zijn wanneer ze iets zoet neemt wat gezond is en het lichaam juist wel goed kan gebruiken zeg maar. En over die spieren, was reactie op iemand die het had over spieren opbouwen. Herstel van bestaand spierweefsel, sja, das natuurlijk heeeel wat anders ::) En het blijft zo dat meer vette worst en kaas eten maakt dat je helemaal geen trek meer hebt.
Maar goed, denk alleen maar mee, doe er vooral mee wat je wilt ;)
Esthertjuh
4-sterren
4-sterren

Bericht door Esthertjuh »

Malamoods schreef: Oei, dat is wel heel weinig...
Ja, dochterlief vreet me op ;D Normaal weeg ik rond de 47/48 kilo en dat is op de grens. Nu ben ik echt te licht, maar ik kom gewoon niet aan.
sella

Bericht door sella »

Esthertjuh schreef: Ja, dochterlief vreet me op ;D Normaal weeg ik rond de 47/48 kilo en dat is op de grens. Nu ben ik echt te licht, maar ik kom gewoon niet aan.
Ik zou dan kijken of je wat meer kan met smoothies, noten en wat meer goed opneembare eiwitten, zoals kwark.
Kan je vk je geen tips geven?

Plaats reactie