zo duidelijk!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: zo duidelijk!

Lil

Bericht door Lil »

Lizzy schreef: Ik hoop dat ik niemand beledig nu maar ik vind het niet slim om je hond voor een winkel vast te knopen en boodschappen te gaan doen. En wel om stuk of 10 redenen.
Natuurlijk niet, maar dat staat toch los van het feit dat die vent begint met het hele verhaal dat je gewoon over straat loopt en mensen beginnen uit te lokken door te roepen, te fluiten, blafgeluiden na te doen etc.
Nadia schreef: Heel duidelijk!
Ik ben er mee gestopt om mijn honden te corrigeren als iemand ze ongevraagd aanhaalt en reactie uit lokt. Ze krijgen dan de volle lijnlengte. Vind tegenpartij meestal niet zo leuk. Keer daarop doen ze het niet meer en geeft mij de kans om te trainen.
Tja, deze meid stond blafgeluiden na te doen en te grommen. Als ik lijnlengte geef kan mijn hond bijten en als hij bijt dan denk ik niet dat die persoon gestraft wordt, maar mijn hond dat met zijn leven moet bekopen omdat hij dan vals is. Dan corrigeer ik toch liever mijn hond en leer hem het te negeren. Ik begin met elke manier van niet reageren te belonen, maar ja als het gaat springen en terug grommen dan moet ik toch iets doen om een bijtincident te voorkomen. Hoe dom dat van die tr*t is. Ja, heel dom, maar daarom kan ik niet zeggen sorry mijn hond mag terug reageren.

Wil iemand aandacht en dat zou leiden tot opspringen, dat laat ik dan ook gewoon gebeuren. Maar dit was gewoon provoceren dat de hond zou uitvallen.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Lizzy schreef: Ik hoop dat ik niemand beledig nu maar ik vind het niet slim om je hond voor een winkel vast te knopen en boodschappen te gaan doen. En wel om stuk of 10 redenen.
Neu doe ik ook niet en om te beginnen met dat ik niet weet hoe snel ik dan zou zijn en gek zou worden van iedere treuzelaar, seconden duren uren  ;D

Maar meer dat stukje dat je gewoon rustig loopt en je hond ook en iedereen rare geluiden moet gaan maken om aandacht te krijgen van de hond. Of soms gewoon tijdens het langslopen van achter de honden moeten 'aaien'
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Lil schreef: Natuurlijk niet, maar dat staat toch los van het feit dat die vent begint met het hele verhaal dat je gewoon over straat loopt en mensen beginnen uit te lokken door te roepen, te fluiten, blafgeluiden na te doen etc.

Tja, deze meid stond blafgeluiden na te doen en te grommen. Als ik lijnlengte geef kan mijn hond bijten en als hij bijt dan denk ik niet dat die persoon gestraft wordt, maar mijn hond dat met zijn leven moet bekopen omdat hij dan vals is. Dan corrigeer ik toch liever mijn hond en leer hem het te negeren. Ik begin met elke manier van niet reageren te belonen, maar ja als het gaat springen en terug grommen dan moet ik toch iets doen om een bijtincident te voorkomen. Hoe dom dat van die tr*t is. Ja, heel dom, maar daarom kan ik niet zeggen sorry mijn hond mag terug reageren.

Wil iemand aandacht en dat zou leiden tot opspringen, dat laat ik dan ook gewoon gebeuren. Maar dit was gewoon provoceren dat de hond zou uitvallen.
Een kind of zo?
Ik kijk meestal heel boos dat helpt al  :biggrin2: maar ik ken ook dat soort kinderen daar helpt heel streng zijn ook, zijn die klieren niet meer gewent dat iemand ze op de plaats zet.
Lil

Bericht door Lil »

Kaio schreef: Een kind of zo?
Ik kijk meestal heel boos dat helpt al  :biggrin2: maar ik ken ook dat soort kinderen daar helpt heel streng zijn ook, zijn die klieren niet meer gewent dat iemand ze op de plaats zet.
Ja, kind van 40 jaar of zo.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Lil schreef: Ja, kind van 40 jaar of zo.
Is ze dan verstandelijk gehandicapt of zo?  ???
Anders de uitleg geven die je aan kleine kinderen geeft
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Volwassen mannen blaffen ook vaak hoor  ::)

Ach, ik vind het op zich niet zo'n ramp. Als er iets in onze omgeving gebeurt mogen ze daar op z'n minst op reageren door te kijken. En daarna vraag ik ze om door te lopen en meestal doen ze dat ook. En dan zijn ze heeeeeeeeeel knap.

De lijn laten vieren doe ik liever niet, want dan denkt Gijs daarna bij iedere willekeurige voorbijganger dat ie m mag bespringen. Da's altijd weer even wennen na een druk winkel uitje ofzo, want daar ontkom je er echt niet aan dat ze geaaid worden.
Lil

Bericht door Lil »

Kaio schreef: Is ze dan verstandelijk gehandicapt of zo?  ???
Anders de uitleg geven die je aan kleine kinderen geeft
volgens mij heeft zij eerder hbo dan mbo werk, maar dat niveau  schat ik die administratie in. Gewoon volwassenen normaal verstand die grote zwarte honden stoer vinden en dom doen. die lopen er zeker rond. Andere gillen als een viswijf. Ja, angst snap ik heel zeker maar gillen is niet zo fijn/handig. De rest doet normaal gelukkig hihi.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Gelukkig hier geen negatieve side affects van het geven van de lijn. Voorbijgangers daarna worden keurig genegeerd. En ook geen agressieve reactie ofzo. Enkel bij kinderen doe ik dat nooit. Die zijn door lompheid snel beschadigd.
Enige wat in mijn situaties gebeurd is dat aandacht vragende persoon en vieze broek krijgt. Maar daar zit ik nog minder dan niet mee.
Lil

Bericht door Lil »

Nadia schreef: Gelukkig hier geen negatieve side affects van het geven van de lijn. Voorbijgangers daarna worden keurig genegeerd. En ook geen agressieve reactie ofzo. Enkel bij kinderen doe ik dat nooit. Die zijn door lompheid snel beschadigd.
Enige wat in mijn situaties gebeurd is dat aandacht vragende persoon en vieze broek krijgt. Maar daar zit ik nog minder dan niet mee.
als men alleen aandacht vraagt door geluidjes of roepen, dan gaat het hooguit springen. Maar meestal mensen tegen gekomen die gaan blaffen en grommen. Tja, dan krijg je idem reactie terug van de hond.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ik kwam een leuk ander toepasselijk filmpje tegen  ;D

Plaats reactie