Tammenga windjes laten, hijgen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Tammenga windjes laten, hijgen

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="sassie2612"]
Bedankt allemaal voor het meedenken. Als ik het zo lees, is het idd verstandig om terug op Bibi te gaan.

Ook lees ik dat je beter 3 a 4 merken kan afwisselen. Kan iemand mij vertellen, wat daar het nut van is?
[/quote]

Als je een hond hebt die daar tegen kan, dan is dat beter ja. Want het punt is met al die prakken: je hebt geen flets idee wat een fabrikant er in draait. En geef je nou 1 merk, dan wed je daarmee dus op 1 paard. En als die fabrikant nou net heel vaak spiervlees in z'n prak draait die lijkt op wat ik heb gezien....... :-\. Wissel je vier goed bekendstaande merken af, wed je dus niet op 1 paard maar op meerdere. Want zoals je ziet, ook de goed bekendstaande merken gooien dingen in de prak waarvan je denkt " ??? ??? ???". Maar goed, dan hoop je dus dat er ergens ook een prak tussen zit die wel fatsoenlijk vlees gebruikt. En met wat mazzel voer jij die dan ook. En 1 goedkoop slecht bekendstaand merk voeren is helemaal listig. Kijk van Smuldier weten we inmiddels dat ze er SMAC doorheen draaien. Soms vergeten ze het te draaien, dus zie je gewoon de SMAC zitten: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 152.0.html. En ja hoor, heel blah blah, het zal nooooit meer gebeuren. Tuurlijk ::). Dus als je dan geen wat duurdere goed bekendstaande merken kunt voeren, ben je altijd nog beter af als je meerdere goedkope merken afwisselt.
chery
5-sterren
5-sterren

Bericht door chery »

[quote="sassie2612"]
Het hijgen, merk ik vooral op de dagen dat hij winderig is.
Carnibest heb ik ook al aan zitten denken. Is het niet zo, dat je daar heel veel verschillende voer van hebt. Ik heb er toen eens naar gekeken, maar had geen idee wat ik moest nemen. Ook is het best prijzig om alleen Carnibest te voeren. Maar afwisselen kan neem ik aan altijd.
[/quote]

Wat is prijzig..... Ik spreek voor mezelf, maar een kvv onder de 4 euro trek ik mijn twijfels bij.....
RedWicca
1-ster
1-ster

Bericht door RedWicca »

Gaat het vooral om een bepaalde smaak? Binq kan niet tegen kip, dan begon hij ook als een gek te hijgen. Soms uren en was ook veel te warm en volgens mij ongemakkelijk. Dus ik geef geen kip meer.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

sassie2612 schreef:(...) Ook lees ik dat je beter 3 a 4 merken kan afwisselen. Kan iemand mij vertellen, wat daar het nut van is?
De reden is dat je dan niet op 1 paard wed. Als je niet zélf samen stelt weet je niet wat er exact in de voeding die je geeft zit, moet je de fabrikant vertrouwen op dat het mengsel idd compleet is en van goede kwaliteit. Als je dat vertrouwen niet helemaal hebt - en dat geldt voor veel mensen die zelf samenstellen, die willen graag exact weten wat ze voeren - dan 'spreid je het risico' door een combinatie van meerdere goed lijkende kvv's onderling af te wisselen.

Plaats reactie