BPWR: vrouwenpraat

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: BPWR: vrouwenpraat

constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

In die zin niet de gouden tip, maar ik zou ook op zoek gaan naar een goede homeopaat.
Ik zou nooit, maar dan ook nooit meer iets van de pil gaan gebruiken. Dat is zo'n troep, als ik kijk wat voor klachten ik daar van had, en wat er nog van over is nu ik 10 jaar die troep niet meer binnen krijg is al een wereld van verschil!

En heel veel veel sterkte! :bigarmhug:
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Op zoek naar een homeopaat dus. Of een praktijk voor natuurgeneeskunde.
Ik ga de ab niet nemen, ik durf het niet aan met mijn darmen.
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

[quote="Hope"]
Op zoek naar een homeopaat dus. Of een praktijk voor natuurgeneeskunde.
Ik ga de ab niet nemen, ik durf het niet aan met mijn darmen.
[/quote]
Ab gaat ook niet helpen. Waar bacterieen gedood worden, groeien schimmels. Ik weet niet of je nog andere medicijnen gebruikt maar als dat wel zo is kan de oorzaak daar liggen.
cj

Bericht door cj »

Wil je veel sterkte wensen. Wat een rotprobleem. Heb het "gewoon" een keer gehad en werd al gek (na een ab kuur).
Saskia
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Een ontveld kruis  :o
Horror!

Ben je al eens bij een gynaecoloog geweest? Die zijn er namelijk ook voor vulvas (zo heet de buitenkant).
Hoe is de flora van meneer? Ik weet dat bij spruw bij baby in de mond, je je eigen tepels ook dient te behandelen, anders blijf je elkaar besmetten.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

[quote="koekje"]
Een ontveld kruis  :o
Horror!

Ben je al eens bij een gynaecoloog geweest? Die zijn er namelijk ook voor vulvas (zo heet de buitenkant).
Hoe is de flora van meneer? Ik weet dat bij spruw bij baby in de mond, je je eigen tepels ook dient te behandelen, anders blijf je elkaar besmetten.
[/quote]

En ik heb niet eens een kind gebaard!  :biggrin2:

Oke, serieus nu. Manlief is al mee-behandeld. En wat Lizzy zei, over dat er bepaalde dingen niet meer mogelijk waren, tja... dat ken ik. Dus manlief is het probleem niet.
De gynaecoloog is me nu aan het behandelen, maar dat helpt dus niet. Het enige wat ik er wijzer van ben geworden is dat het niets te maken heeft met mijn cyclus, want het is namelijk altijd even erg. Maar verder dan het voorschrijven van bowlingballen (o nee, ze heten eigenlijk zetpillen maar mijn hemel ze zijn uitgevonden door een man hoor, wat een joekels) en pillen komt ze niet. En nu dan een ab kuur, wat ik al helemaal niet vertrouw.

[quote="Erna"]
Ab gaat ook niet helpen. Waar bacterieen gedood worden, groeien schimmels. Ik weet niet of je nog andere medicijnen gebruikt maar als dat wel zo is kan de oorzaak daar liggen.
[/quote]

Nee, het enige wat ik momenteel gebruik is vitamine D en die kan ik onmogelijk missen. Ik heb biologische en naar mijn idee wordt het er niet erger van. Verder gebruik ik niets, ook geen pijnstillers meer maar het mag helaas niet baten.

Iedereen ontzettend bedankt voor het meedenken!
petralita
5-sterren
5-sterren

Bericht door petralita »

Misschien zou je eens een (levend) bloedanalyse kunnen doen? Niet bij het ziekenhuis.
Kijken of daar nog te korten of overschoten uit komen of misschien wel hele andere dingen?

Ik heb dat ooit voor candida gedaan en daar kwamen nog hele andere dingen ook uit waar ik geen weet van had.
miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

Wat een drama...
Een vriendin van mij had ook deze problemen en zij heeft zo ongeveer ook het dieet gevolgd wat Lizzy schreef...
Voeding was echt oorzaak nummer 1, en dan echt geen suiker meer, dus ook geen melksuikers en fruitsuikers etc etc.
Wat ik me nog kan herinneren is dat het echt wel een poos heeft geduurd voor het beter werd.
Hydra
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hydra »

Blegh, wat een pijnlijk verhaal. Heel veel sterkte!
Bij mij sluimert het regelmatig, maar zeker niet in die mate die jij beschrijft. wat het bij mij sowieso triggert is stress. Daarnaast gaat de boel daar beneden bij mij ook 'kapot' als ik bijvoorbeeld in een strakke sportbroek zonder zeem op een spinningfiets zit. Verder irriteren juist maandverband en inlegkruisjes bij mij de boel, maar ik begrijp dat voor jou iets anders niet mogelijk is.
Misschien een rare vraag, maar is er in het reguliere circuit geen 'expert' op dit gebied? Daarnaast denk ik ook dat een homeopaat bezoeken geen kwaad kan, want van ab en die schimmelkuurtjes wordt het niet beter.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

[quote="miik"]
Wat een drama...
Een vriendin van mij had ook deze problemen en zij heeft zo ongeveer ook het dieet gevolgd wat Lizzy schreef...
Voeding was echt oorzaak nummer 1, en dan echt geen suiker meer, dus ook geen melksuikers en fruitsuikers etc etc.
Wat ik me nog kan herinneren is dat het echt wel een poos heeft geduurd voor het beter werd.
[/quote]

Ik loop hier nu al zo lang mee, en het is zo vervelend... Het heeft invloed op mijn relatie, op het gebied van sport, op mijn zelfvertrouwen (ik moet echt goed bedenken wat ik aantrek, een spijkerbroek zo kort mogelijk bijvoorbeeld) en de pijn is echt vreselijk. Als ik een half jaar alleen sla moet eten en ik weet dan dat het over is dan teken ik ervoor. Echt.

Ik ga op zoek naar een homeopaat, want dat lijkt toch nog altijd beter dan doorgaan op deze reguliere weg.
AnnemiekevD
5-sterren
5-sterren

Bericht door AnnemiekevD »

Dat is wel heel naar  :bigarmhug:
Ik hoop dat er een oplossing voor je komt.

Trouwens, antibiotica voorschrijven vind ik wel apart.
De meeste vrouwen krijgen het toch na een antibioticakuur. :-\
http://www.optimalegezondheid.com/antib ... linfectie/

In deze link staat dat er ook een monster kan worden genomen om te achterhalen om welk gist het gaat.

http://www.candidainfectie.net/vaginale ... linfectie/
Laatst gewijzigd door AnnemiekevD op ma 23 nov 2015, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Sammy1980
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sammy1980 »

Ik heb jaren last gehad van een candida infectie, waardoor ik me heel slecht voelde.

Ik heb het candida dieet gevolgd (heel streng ook inderdaad) en heeft mij echt heel erg goed gedaan!!

Sterkte en een dikke knuffel, dit zijn hele vervelende dingen  :-* :-*
rosmin
5-sterren
5-sterren

Bericht door rosmin »

[quote="petralita"]
Misschien zou je eens een (levend) bloedanalyse kunnen doen? Niet bij het ziekenhuis.
Kijken of daar nog te korten of overschoten uit komen of misschien wel hele andere dingen?

Ik heb dat ooit voor candida gedaan en daar kwamen nog hele andere dingen ook uit waar ik geen weet van had.
[/quote]

+1

Ik zou bloedonderzoek laten doen en checken of er tekorten zijn bijvoorbeeld op gebied van vitamines  en mineralen.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

[quote="AnnemiekevD"]
Dat is wel heel naar  :bigarmhug:
Ik hoop dat er een oplossing voor je komt.

Trouwens, antibiotica voorschrijven vind ik wel apart.
De meeste vrouwen krijgen het toch na een antibioticakuur. :-\
http://www.optimalegezondheid.com/antib ... linfectie/

In deze link staat dat er ook een monster kan worden genomen om te achterhalen om welk gist het gaat.

http://www.candidainfectie.net/vaginale ... linfectie/
[/quote]

Kweekjes zijn er al heel veel gemaakt, er is ook al overleg geweest met een dermatoloog om andere huidziekten uit te sluiten. Kwam niets bijzonders uit.

Ab is nu voorgeschreven met het idee dat het misschien geen schimmel is maar een bacterie. Dat, door de vele antischimmel behandelingen, er misschien nu weer juist teveel bacterien zitten. Maar goed, de ab ga ik niet nemen. Ik ben al blij dat mijn darmen nu goed zijn.

Dat dieet klinkt niet leuk maar gezien de goede ervaringen wel zinvol. Ik ga me daar toch eens verser in verdiepen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik zou dat dieet zeker onderzoeken. Het was een ramp. Maar ik heb zelf het gevoel dat dit een groot deel van de genezing is geweest. En je moet maar zo denken: het is maar tijdelijk! Ik kan nu alles eten. En nog niet zo lang geleden heb ik een AB kuur gehad. Ik scheet al 7 kleuren :-X. Maar echt he, nergens last van gehad. Ik heb natuurlijk wel m'n Solgarren (Advanced 40+ Acidophilus) genomen maar echt, ik heb er nul last van gehad.

Plaats reactie