Avondje DA met Boy + sok pag.4

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Avondje DA met Boy

Eeffie
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Eeffie »

Heb je ook het idee dat hij buikpijn heeft??
Toen Terry zo'n last had van buikpijn (dikke darm ontsteking) heb ik hier het advies gekregen hem venkelthee te geven. Bij hem werkte dat echt super! Kun je gewoon bij de AH kopen. Even laten trekken, af laten koelen en desnoods met een lepel achter in z'n bek gooien.

Okugest al geprobeerd??

Succes en ik hoop dat ie gauw weer de oude is.
Vervelend he dat ze niet kunnen praten....  :-\
Malamoods
5-sterren
5-sterren

Bericht door Malamoods »

Goed dat je gaat hoor, want als een hond die graag eet ineens zijn eten laat staan en zich anders gedraagd, dan is er gewoon iets mis... Dat kan bijna niet anders....

Rachel.
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Veels sterkte! Ik hoop dat je daar goed geholpen wordt!
*wendy*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *wendy* »

:'( :'( :'(

Gisteren dus om 5 uur bij de nieuwe dierenarts geweest. Boy was daar wat alerter dan hij was over de hele dag. Na veel gevoel, geluister etc besloten om hem een injectie Baytrill te geven en nog een injectie Primperid. Vol goede moed hoopten we dat hij vanochtend weer zou gaan eten.

Gisterenavond om half 11 is hij buiten geweest. Toen hij terug kwam wat eten voor gehouden. Hij hoefde niet en ging gelijk braken. GVD GVD, ondanks de Primperid toch braken.
Rond 11 uur zijn we naar bed gegaan. Boy mocht met mij mee naar de logeerkamer, zodat ik niet beneden hoefde te slapen en hopenlijk wat gemiste slaap van de nacht ervoor in zou halen.

01.30 uur Boy wil naar beneden. Ik heb hem alleen naar beneden laten gaan en de deur bovenaan de trap open gelaten zodat hij mij kon roepen als hij wilde. Hij zondert zich graag af sinds dinsdagochtend. Hij wil wel geaait worden, maar verder moet je hem met rust laten. Hij komt ook geen troost zoeken, maar vind het wel fijn als je het komt brengen.

03.30 uur word ik wakker van braakgeluiden. Boy was dus weer naar boven gekomen. Ik ben gelijk met Boy naar beneden gegaan en heb hem in de tuin gelaten wat hij ook wilde. Ondertussen heb ik als een speer mijn matras en zooi naar beneden gehaald om verder beneden te blijven.

Zeer onrustig hebben we toch nog tot 6.00 uur beneden "geslapen". Toen kwam Owen naar beneden met Gandor. Boy uitgelaten en daarna getemperatuurd. 37.9 graden, dus wel goed. En weer eten voor gehouden en weer draaide hij zijn kop om.

Rond 8.15 uur gaan we dus weer de DA bellen.  :'( :'( :'( :'( :'(

Ik ben zoooooooo bang dat we hem gaan verliezen.  :'( :'( :'(
Echter het gekke is dat hij verder niets aangeeft, "behalve" braken/niet willen eten en sinds vannacht een beetje hoesten (alsof er hem wat in de weg zit).
Malamoods
5-sterren
5-sterren

Bericht door Malamoods »

Dit klinkt idd niet goed Wendy! :( Ik kan me zo goed voorstellen dat jij je zorgen maakt om Boy... Niet weten wat er is, maar wel zien DAT er iets is.... Ik kan je alleen maar sterkte wensen! En ik ga keihard voor je duimen! :-*

Rachel.
Shiloh
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Shiloh »

Jeetje wat een ellende zeg :(  nou, heel veel sterkte !
Malamoods
5-sterren
5-sterren

Bericht door Malamoods »

Ik duim gewoon door, maar vraag me af hoe het nu met Boy gaat....

Rachel.
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Ja, hoe is het nu met hem?
*wendy*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *wendy* »

Van half tien tot half 12 bij de dierenarts gezeten.
Boy heeft een infuus gehad van 700 ml, een injectie Baytrill en een injectie Primperid. Weer opnieuw bloed afgetapt voor een uitgebreider onderzoek. Ook vonden we nu een knobbel in zijn buik, naast zijn piemeltie  :'( :'( :'( Vanavond moet ik terug om half 6 voor weer 2 injecties, de uitslag van het bloedonderzoek en afhankelijk hoe geirriteerd Boy is word er gelijk een biopt genomen.  :'(

Voor de zekerheid is er vrijdagmiddag een echo ingepland, die we af kunnen zeggen als hij zich beter voelt.

Ben nu 3 uurtjes op mijn werk omdat mijn baas moeilijk doet. Gandor even in de bench gedaan zodat Boy rust heeft.

Het vervelende is dat hij geen diarree heeft, geen koorts heeft, geen pijn als je hem op zijn buik etc drukt.
Ze denken nog steeds aan een maag-/darminfectie, maar helemaal zeker zijn ze niet omdat diverse "symptomen" bij Boy elkaar tegenspreken.
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Jammer dat het nog niet wat beter gaat en dat je nu ook nog moet werken.Gelukkig is het maar voor een paar uurtjes en geef hem dan maar een lekkere knuf als je weer thuis bent.
Sterkte ermee.
Malamoods
5-sterren
5-sterren

Bericht door Malamoods »

Lastige combi, zieke hond, weinig nachtrust, werken, da bezoek.... En die onzekerheid erbij gaat je niet in de koude kleren zitten. We wachten allemaal met spanning af... Duimen blijven draaien hoor!

Rachel.
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

potverdorie Wendy, dat klinkt echt helemaal niet goed.....kan er niet iets in zijn maag zitten wat de boel blokkeert, of wat hij maar niet kwijtraakt?
Dit moet echt slopend voor jullie zijn....
Ik duim voor je  :-* :-* :-*
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Femke schreef: potverdorie Wendy, dat klinkt echt helemaal niet goed.....kan er niet iets in zijn maag zitten wat de boel blokkeert, of wat hij maar niet kwijtraakt?
Dit moet echt slopend voor jullie zijn....
Ik duim voor je  :-* :-* :-*
Zat ik ook aan te denken.  :-\
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Wat een ellende zeg, ik denk aan jullie en duim ervoor dat Boy zich gauw beter gaat voelen.
Een dikke knuffel voor jullie.  :-*
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Femke schreef: potverdorie Wendy, dat klinkt echt helemaal niet goed.....kan er niet iets in zijn maag zitten wat de boel blokkeert, of wat hij maar niet kwijtraakt?
Maar Boy poept nog gewoon als ik het goed heb?
Toen Tinus mijn slippers had opgegeten was hij vreselijk ziek met eerst spuitdiarree en later vreselijke harde ontlasting,net klei en braakneigingen(kwam niets uit)en zeer stinkende scheten en boeren laten tot dagen nadat hij al weer flink was opgeknapt.

Hoop dat Boy snel weer opknapt want dit klinkt niet goed,heel veel sterkte en beterschap voor je ventje  :-*

Plaats reactie