[quote="Femke"]
gunst, dat ik daar niet aan gedacht heb! Alleen nou heeft een hoek-bak niet zoveel zin meer want dan neemt die 2 keer zoveel ruimte in

Gewoon de bak maar zo schoon mogelijk houden, ook wel lekker voor Oliver..
[/quote]

zo'n luikje is vaak ook eng voor een kat, want wie weet wat er aan de andere kant zit? (Geldt volgens mij voor zowel een katteluikje als kattebak-luikje bij veel katten, lol, en voor sommige katten ook voor een overkapping, want dan kan je er nog maar aan één kant uitvluchten!!) Mijn katten maken gelukkig wel gebruik van het katteluikje, maar als het even kan hebben ze toch liever dat ik de deur voor ze open doe
Ik heb gelukkig de ideale kattebak plaats: onder de trap! De vorige en eerste bewoner van dit huis heeft dat zo laten bouwen, aan de ene kant zit er een kast onder de trap, maar de eerste 3 treden is dan normaal toch wat loze ruimte, die treden kan ik nu omhoog klappen en met haakjes vastzetten, en daaronder passen precies 2 kattebakken! De trap is open beneden (de onderste 'verticale trede' zit er niet in) dus kunnen de kattebeesten daar makkelijk onderdoor en zitten veilig en beschut. En je ruikt vanzelf als je de trap af komt of je de bak moet verschonen