Voordat ik problemen kreeg met mijn papillon, dacht net als vele andere dat brokken de beste voeding was. Echter toen ik ze van Smolke naar Royal Canin overzette begon alle ellende. Veel dierenarts bezoeken en de nodige medicijnen, kreeg ik uiteindelijk een brok van de dierenarts speciaal voor allergieën, nu wilde ik haar toen al graag op vlees overzetten omdat ik ondertussen wist dat ze te weinig dronk. De DA die mij toen hielp vond dat een slecht idee ivm snellere groei tandsteen (terwijl ik later bij een andere da kwam en die was er zelf heel erg over te spreken). Natuurlijk was er geen verbetering op de brok, en ik wilde ze toch op vlees. Ik kreeg van iemand anders de tip om Lam/rijst te proberen. Toen heb ik compleet vlees van Rodi genomen, maar dat was het niet helemaal. Ik heb een boek gekocht van Geert de Bolster en daardoor ben ik ook op internet gaan zoeken voor het rauwe vlees. En echt... er ging (en gaat nog steeds) een wereld voor mij open!!!
Het is echt jammer dat er nog zo weinig bekendheid wordt gegeven aan rauwe voeding.
Ik probeer ook mensen ( ik ben instructeur bij een hondenvereniging) te laten weten dat de brok echt niet zo goed is als dat ze zeggen, en ik krijg daar verschillende reacties op, sommige denken van ´praat jij maar een end raak ik geloof er geen zak van´ terwijl andere heel geïnteresseerd zijn en sommige al de stap hebben gemaakt naar kvv.
En sindsdien luister ik ook heel anders naar de reclame van brokken, Royal Canin met zijn ´gezondheids voeding´ ammehoela!!!!