Hoe vaak ontwormen?
Moderator: Lizzy
Re: Hoe vaak ontwormen?
Ik ontworm volwassen honden nooit. Als ik denk dat ze wormen hebben laat ik mestonderzoek doen(of doe het zelf) maar dat is nog niet voorgekomen. Jonge honden en pups vind ik wat anders: die hebben nog weingi weerstand en een flinke worminfectie kan snel grote schade aanrichten, dus gewoon goed opletten. Ik heb mijn laatste jonge hond 1 keer ontwormd(zonder mestonderzoek) met een maand of 4 geloof ik omdat het zo'n mager ding was. Nu is ie 4 en zo gezond als een spreekwoordelijke vis.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Ja, voor katten geldt hetzelfde, je kunt niet preventief ontwormen. Wormmiddelen bestrijden de wormen die aanwezig zijn maar ze verhinderen niet dat er een nieuwe besmetting plaatsvindt.
-
Esther11
- 4-sterren

- Contacteer:
Hier pas nog ontwormd niet echt wormen in de poep kunnen ontdekken maar wel heel veel rammelende darmen en binnen poepen en dan zat er wel slijm bij. Na de kuur is het over. Maar ik ontworm alleen als zoiets aan de hand is ik ontworm niet zoals voorgeschreven wordt 2x per jaar.
Hoe kun je dan zien ,dat ze wormen hebben ?
hebben ze dan diarree en jeuk ?
Soms zie je wormen in de ontlasting, soms hebben honden diarree of gaan ze conditioneel achteruit. Maar soms merk je niks.pu-na schreef: Hoe kun je dan zien ,dat ze wormen hebben ?