Wat met het verse vleesje als je op vakantie gaat

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Wat met het verse vleesje als je op vakantie gaat

WillyP
5-sterren
5-sterren

Bericht door WillyP »

Wij gaan weer op kampeervakantie, waarschijnlijk met de caravan. Maar hoe dan ook op een camping en de honden mee. Het is voor mij de eerste vakantie dat ik echt alles voor een week wil meenemen. Vorig jaar niet op vakantie geweest, dat jaar daarvoor heel dicht in de buurt. En toen konden we dus heel makkelijk vlees thuis uit de vriezer halen. Manlief nam het mee als hij uit het werk kwam.

Nu ga ik weer verder (brabant  ;D) op vakantie samen met de honden en mijn dochters. Ik heb een vriezertje gekocht voor op de camping, die heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar ik hoop dat ik een week voor twee honden mee kan nemen. Ik wil in die ene week vakantie juist niet met het verzamelen van voer bezig zijn. Wat niet in de vriezer zou passen gaat mee in een koelbox met grote koelelementen.

Ik pak van te voren wel alles zo voordelig mogelijk in.
siempie73
3-sterren
3-sterren

Bericht door siempie73 »

Wij kamperen altijd in nl.
Vorig jaar zomer had ik in de vakantie 2 honden op smuldier en 2 op kivo (normaal barf) staan. Kivo gaat mee en leg ik in de vriescel van de camping.
Ik bel vantevoren de camping op om te vragen naar wonkels in de buurt en dan bel ik die supermarkten op om te vragen of ze smuldier hebben en vast voor mij kunnen bestellen.

Komende zomer heb ik alleen nog maar 2 honden kivo normaal barf.
Voor de eerste 4-5 dagen neem ik barf mee in een koelbox.
Daarna heb ik mijn kivo wat weer in de campingvriezer ligt.

In nl zou ik gewoon lekker makkelijk smuldier halen, dat heeft zo goed als elke supermarkt!
WillyP
5-sterren
5-sterren

Bericht door WillyP »

siempie73 schreef: Wij kamperen altijd in nl.
Vorig jaar zomer had ik in de vakantie 2 honden op smuldier en 2 op kivo (normaal barf) staan. Kivo gaat mee en leg ik in de vriescel van de camping.
Ik bel vantevoren de camping op om te vragen naar wonkels in de buurt en dan bel ik die supermarkten op om te vragen of ze smuldier hebben en vast voor mij kunnen bestellen.

Komende zomer heb ik alleen nog maar 2 honden kivo normaal barf.
Voor de eerste 4-5 dagen neem ik barf mee in een koelbox.
Daarna heb ik mijn kivo wat weer in de campingvriezer ligt.

In nl zou ik gewoon lekker makkelijk smuldier halen, dat heeft zo goed als elke supermarkt!
Da's waar. Maar Baiko verdraagd dat echt niet, daar zit pens in en volgens mij nog graan ook. Ik denk dat ik anders ook zo'n oplossing zou kiezen.
miruske
3-sterren
3-sterren

Bericht door miruske »

Ook Rodi is bij albert heijn verkrijgbaar al vind ik zowel smuldier als rodi echt smerig om te geven. Ga je rondom eindhoven naar centerparcs of iets dergelijks dan zit op een kwartier rijden mijn leverancier van naturis. ( mag ik hier de site plaatsen?) Daar kun je dan even een berichtje naar sturen en dan zou je het daar kunnen gaan afhalen het zij in 1x of om de 3 dagen dat ligt aan je vriesmogelijkheid/ ruimte

Als ik naar een land zou gaan waar ik niet zou weten hoe het met de kvv zat zou ik een biologische brok geven een paar weken voor ik weg ging zodat ze niet aan de race gaat of iets dergelijks.
fydgi
3-sterren
3-sterren

Bericht door fydgi »

Hoi
we gaan naar centerparcs in lommel en in belgie vind je in de supermarkt geen kvv's
hoe doe je dat dan ivm wat rund en kip bij de slager kopen?
ja kan toch moeilijk biefstuk gaan geven ...?
Suzanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Suzanne »

fydgi schreef: Hoi
we gaan naar centerparcs in lommel en in belgie vind je in de supermarkt geen kvv's
Gewoon idd kipfilet, een drumstickje. Geen biefstuk, maar gehakt dan maar?
Net wat in de aanbieding is zeg maar ;-)

Eenzijdig voor die paar dagen; ja dat klopt. Maar daar krijgen ze niets van hoor ;-)

Suzanne
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

En stap dan geen keurslager binnen! Dat kost je een fortuin.

Het beste ben je in de supermarkt, desnoods in de vriesafdeling.  Zo koop ik het in de Smatch in de versafdeling, daar zijn vaak grootverpakkingen en wat korting erop. Bij de Colruyt ben je beter gewoon een zak mee te nemen uit de diepvries. Stop die in je koelbox en dat blijft wel een een paar dagen goed.
Orgaan vind je daar natuurlijk niet.  Bij de poelier op de markt of een islamiet vind je dat wel.  Het is echter mijn ervaring dat islamieten moeilijk te vinden zijn  ::).  Daar kan je trouwens ook mooi vlees voor een mooie prijs vinden.

Lommel ligt trouwens vlak tegen de grens, dus desnoods kan je nog even de grens over en vb in Eindhoven wat vlees scoren.  Daar zitten ook vrij veel BP'ers in de buurt.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

fydgi schreef: Hoi
In belgie hebben ze genoeg in de supermarkten om korte tijd mee te barfen. Vorig jaar in de ardennen was er zelfs een stukje "voor de hond" bij de vleesafdeling. Ik heb er mijn ogen uit gekeken wat je er allemaal krijgen kon. Ook aan organen, daar lag een aardige variatie van. Wel duurder als anders, maar dat vind ik op vakantie niet erg.

Wij gaan voor de komende vakantie een electrische koelbox kopen en dan kunnen we wel haast een week mee nemen. Zeker als je het her en der nog eens aan kan vullen met wat kip en rund uit de supermarkt.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

WillyP schreef: Da's waar. Maar Baiko verdraagd dat echt niet, daar zit pens in en volgens mij nog graan ook. Ik denk dat ik anders ook zo'n oplossing zou kiezen.
Smuldier vlees compleet is gluten vrij (en dus ook pens vrij)

Maar Joep zal dat ook niet kunnen verdragen, want we zijn op eliminatie dieet.
Hoe wij het doen op vakantie? We huren altijd een huisje, en hebben eerst gemaild of er plek is in de vriezer voordat we boekten! Blijken die mensen ook vers te voeren  ;D
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Kaela schreef: In belgie hebben ze genoeg in de supermarkten om korte tijd mee te barfen. Vorig jaar in de ardennen was er zelfs een stukje "voor de hond" bij de vleesafdeling. Ik heb er mijn ogen uit gekeken wat je er allemaal krijgen kon. Ook aan organen, daar lag een aardige variatie van. Wel duurder als anders, maar dat vind ik op vakantie niet erg.

Wij gaan voor de komende vakantie een electrische koelbox kopen en dan kunnen we wel haast een week mee nemen. Zeker als je het her en der nog eens aan kan vullen met wat kip en rund uit de supermarkt.

Ik heb echt nog nooit organen gezien, behalve bij de islamiet.  Ik denk dat het erg afhankelijk is van waar in belgie...  :-\
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Als het kan, barf ik gewoon super simpel (veel kip, van de Aldi/Lidl), beetje soepvlees, eitje, tafelrestjes, beetje runderhart en kippenlevers, blikkie vis. En als dat niet kan, zou ik K9Natural meenemen.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Ik nam altijd smuldier mee, blijft in een dichte koelbox ook een paar dagen goed. Maar ik wil de volgende vakantie toch gaan barfen omdat Indy het daar veel beter op doet. Dus ik ben nu platte dingen aan het sparen die makkelijk stapelen.
Ik denk dat ik maar gewoon een pak van die lamsribben van Jolanda en zo'n plat plak van 5 kg lama meeneem.  :biggrin2:
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Ik neem voor een week mee aan barf, in een koelbox als we gaan kamperen en in de koelkast/vriesvak als we in een huisje zitten. De resterende tijd eten ze uit de supermarkt mee, en als dat 2 weken kip en Smuldier pens is dan doen ze het daar prima op. Tot nu toe waren we steeds in Nederland, de laatste vakantie op Terschelling heb ik de hele C1000 vriezer qua hele kip leeggekocht  :D dat vinden ze heel lekker, orgaan zit er in en het is prima te betalen. En verder dus Smuldier of Rodi pens.
Dit jaar gaan we 2 weken naar Frankrijk, er zit een hele grote hypermarché in de buurt dus daar gaan we dan inslaan  :D voor die week mag het gerust wat meer kosten.
**Marjolijn**
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door **Marjolijn** »

Wij gaan 2 weken naar frankrijk in het hoogseizoen met de caravan.
Alleen Kees gaat mee dus dat scheelt al 14 kg vlees haha.
Ik neem voor de eerste dagen smuldier mee en daarnaast is er vast wel een lidl/aldi of iets waar ze kippies oid hebben.
Of een visje van de visafdeling
Mwah, met een beetje creativiteit kom je een heel eind lijkt me
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Ik kijk thuis voordat we weggaan al op internet , wat er zoal te krijgen is in winkel , super, etc  dat spaart een heleboel tijd uit , heb niet zoveel zin in supermarkten etc aflopen in de vakantie .

Verder neem ik plat vleesbot mee wat makkelijk te stapelen en te verpakken is , eendennekken , ribben , konijnenkoppen , poten van haas /konijn
Ik maak pakketjes voor een week , en daarna haal ik ter plaatse het nodige

Plaats reactie