Kaela schreef:Leuk verhaal, maar je benadrukt alleen maar het belang van Ziek = Ziek.
Jij bent overspannen, je twee collega's staan op omvallen. Waarom? Omdat het werk wel gedaan moet worden zeg je. Ik ben ook in die valkuil getrapt, tot ik mijzelf gerealiseerd heb, dat als het werk écht gedaan moet worden en écht zo belangrijk is, je werkgever dat heus wel op zal lossen. Het is niet jou probleem en door het wel jou probleem te maken ben jij overspannen. Uiteindelijk zit jij straks met een burnout thuis en neemt je werkgever fluitend een ander aan die het werk gaat doen. Want zonder jou gaat het echt ook wel opgelost worden, maar als je niet oppast is het voor jou te laat.
Echt lieverd, bespaar jezelf een burnout en kies voor jezelf.
Tja, wij vinden het belangrijk. Mijn "baas" kan het niet schelen: als de financiële cijfers maar kloppen. Volgens mij weet hij nauwelijks wat ik nou echt doe. Wij vinden kwaliteit belangrijk, hij kijkt alleen naar het geld.
Ja, je hebt gelijk hoor, dat ik op mezelf moet letten. Ben niet zo goed in voor mezelf zorgen. Dank ook aan alle anderen die me effe helpen om dat wel op de eerste plaats te zetten nu.
Ik vind het gewoon moeilijk: ik vind de inhoud van mijn vak zo leuk, maar mijn tijd en energie worden opgeslokt door alle geneuzel er omheen. Stomme regels, financiele puinzooi, mislukte fusies.... het is gewoon niet zo leuk nu in de zorg ...
Affijn, morgen een half dagje, dan lekker weer weekend.