Parelridder schreef:Zo ervaar ik dat ook. Als het mijn hond was die een ander dit had aangedaan, dan zou ik me 0,0 druk maken over de verzekeringsprocedure, maar me vooral druk maken over het duidelijk maken aan degene die het slachtoffer werd van dat ik álles zal doen wat mijn vermogen ligt om de schade zo veel mogelijk te herstellen. Dus idd van me laten horen, zodat de ander hopelijk merkt dat het me echt vreselijk spijt. En rekeningen betalen, zodat daarover geen zorgen hoeven zijn: dát komt iig goed. En dan was er waarschijnlijk ook een sfeer ontstaan, ondanks de opeenstapeling van afschuwelijke reacties terwijl Daan en ik daar in de slootkant zaten, waarin ik wél met haar in gesprek had gekund.
Misschien dat ik haar als Daantje (deels) hersteld is eens een brief schrijf, bedacht ik vanmorgen. Afhankelijk van hoe het vanaf hier verder gaat qua procedures en hoe ik me daarbij voel. Om te vertellen wat dit alles met mij gedaan heeft. Gewoon om het gezegd te hebben. We zullen zien, als ik die behoefte heb dan pak ik dat tzt op.
Hey klinkt misschien wat afstandelijk om dit zo te vergelijken maar als je tegen een andere auto botst in fout ga je toch ook niet zelf de rekening betalen? Het zijn de verzekeringen die dit uitvogelen. Ik zou ook denk ik niet cash geld meteen betalen moest ik in de plek van de aanvaller zijn. Ik zou wel zeker meer begaan zijn en moest de andere eigenaar niet genoeg bemiddeld zijn om alles voor te schieten dan zou ik misschien mijn eigen rekening aanspreken.
Hou zeker alle rekeningen goed bij van de dierenarts(en) zodat dit allemaal mooi kan overgedragen worden aan de verzekeraar. Ideaal is dat de verzekeraar rechtstreeks aan de DA betaald maar ik vrees dat de DA niet op betaling gaat willen wachten.
Om nu te zeggen dat de gevaarlijke hond niet goed genoeg afgeschermd is kan je echter niet. Hij zit in een omheinde tuin en kan niet weg. Het zijn de eigenaars die de tuin open hebben laten staan en is dus de fout van de eigenaar. Een kooi waarvan je de deur laat open staan is daarom geen slechte kooi.
Ik snap wel dat het allemaal emotioneel beladen is en misschien is dat de reden dat de vrouw van de aanvallende hond zo afstandelijk is? Ze vreest misschien dat je andere zaken gaat eisen (inslapen van haar hond ofzo?)
Ik vind wel dat ze correct handelt. Op de losloopweide is een hond een maand geleden ook zwaar toegetakeld door een Mechelse herder (een andere dan in mijn vorige post) en die mensen zijn het zonder boe of ba afgetrapt. Geen naam, geen telefoonnummer, geen niets/noppes --> Operaties en DA kosten voor de eigenaar
In dit geval neemt de dame in kwestie nog verantwoordelijkheid.
Ik hoop dat Daan snel hersteld en dat deze zaak uitgeklaard wordt. Het blijft natuurlijk en pijnlijk/traumatiserend moment en ik hoop dat je dit nooit meer meemaakt