Met dieren werkende mensen, hoe doen jullie dat met vlooien?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Met dieren werkende mensen, hoe doen jullie dat met vlooien?

Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Fido schreef: Gif blijft gif. Uitwendig komt ook via de huid in het lichaam.
Het leven bestaat uit keuzes maken. IK wil geen vlooienplaag punt uit  ;) lukt het zonder gif op een natuurlijke manier dan gaat mijn voorkeur naar uit. Lukt prima bij de naakthonden maar bij Google gaat dat op sommige momenten in het jaar niet. Advantix was ik niet tevreden over, vieze plek zeker ruim een week en snel weer last van vlooien. Bravecto bevalt prima en maak ik de keuze voor 1-2x een Bravecto tablet dan een jeukende krabbende vlooienplaag risico brengende hond in mijn huis.
Ik heb met Tom het probleem dat ie op tot nu toe alle vlooienmiddelen heftig reageerd, en op de laatste die hij kreeg zelfs vergiftigingsverschijnselen kreeg  :-\ Ik heb oa Advantage, Advantix, Bolfo en nog 1 die ze bij de da hadden (naam kwijt) gehad, allemaal dus niet meer voor herhaling vatbaar...
Ik twijfel of ik hem zo'n pil zou durven geven, heb jij enig idee of het risico van een pil anders is als van een pipet?
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Fido schreef: Indoor x als omgevingsspray. Werkt 6 wkn  ;)

Google Bravecto gegeven dit jaar en heel erg tevreden. Dat was ik van andere middelen minder tot totaal niet tevreden.

Comfortis werkt ook supersnel tegen vlooien. Binnen een half uur.

Helaas werken natuurlijke producten niet effectief. Dan maar goedwerkende gif dan een vlooienplaag  :-\
Bedoel je deze indoor X? http://www.kathond.nl/kat-hond/vlooien- ... EaD1xZghHI
Vind het opvallend dat die voor honden en katten is terwijl ik bij de ingrediënten het volgende lees: Bevat per ml 0,25% permethrin
permethrin is toch juist giftig voor katten?
Martine-Tom

dinky89 schreef: Bedoel je deze indoor X? http://www.kathond.nl/kat-hond/vlooien- ... EaD1xZghHI
Vind het opvallend dat die voor honden en katten is terwijl ik bij de ingrediënten het volgende lees: Bevat per ml 0,25% permethrin
permethrin is toch juist giftig voor katten?
Ja dat dacht ik ook, maar bij omgevingsspray is dat schijnbaar anders, heb er toen ook over zitten lezen, maar de katten zijn natuurlijk niet in de ruimte als je spuit of net gespoten hebt...iig heb ik die spray hier al een aantal keer gebruikt en de katten hebben er ogenschijnlijk nooit last van gehad.
Lil

Bericht door Lil »

Martine-Tom schreef: Ja dat dacht ik ook, maar bij omgevingsspray is dat schijnbaar anders, heb er toen ook over zitten lezen, maar de katten zijn natuurlijk niet in de ruimte als je spuit of net gespoten hebt...iig heb ik die spray hier al een aantal keer gebruikt en de katten hebben er ogenschijnlijk nooit last van gehad.
nog nooit opgevallen wel gebruikt bij alle drie de katten nooit problemen.
Lil

Bericht door Lil »

Fido schreef: Gif blijft gif. Uitwendig komt ook via de huid in het lichaam.
Het leven bestaat uit keuzes maken. IK wil geen vlooienplaag punt uit  ;) lukt het zonder gif op een natuurlijke manier dan gaat mijn voorkeur naar uit. Lukt prima bij de naakthonden maar bij Google gaat dat op sommige momenten in het jaar niet. Advantix was ik niet tevreden over, vieze plek zeker ruim een week en snel weer last van vlooien. Bravecto bevalt prima en maak ik de keuze voor 1-2x een Bravecto tablet dan een jeukende krabbende vlooienplaag risico brengende hond in mijn huis.
Ik wil ook geen vlooien, vroeg me alleen af of je bij reactie op pipet een tablet kunt geven. Als pipet ook inwendig komt, gaan we het maar proberen. Voor het eerst in 6 jaar namelijk 2 vlooien gezien. Huis en auto is al behandeld en kat ook en ook oude Boris (die kan tegen pipet). Jones gaat tablet krijgen en dan kan ik (hopelijk) weer rustig slapen.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Hmmmm werkt ook tegen teken dus... dat zou wel handig zijn. Heb het idee dat de seresto niet optimaal werkte dit jaar en Gijs zijn vacht blijft zo goor en nat er klitterig eronder... zeker in de zomer bij veel hijgen.

Maar wel bizar duur dan ook weer. Zou ik voor hem een combi van tabletten moeten doen om aan zijn 76 kilo te komen. Voor 56 kg 37,- + 20 kg 30,- = 67,-. Per 3 maanden.

Waarom is een tablet van 1400 gram 37,- en een van 500 gram (bijna een derde) dan nog 30,-? Das niet eens de helft goedkoper...
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Martine-Tom schreef: Ja dat dacht ik ook, maar bij omgevingsspray is dat schijnbaar anders, heb er toen ook over zitten lezen, maar de katten zijn natuurlijk niet in de ruimte als je spuit of net gespoten hebt...iig heb ik die spray hier al een aantal keer gebruikt en de katten hebben er ogenschijnlijk nooit last van gehad.
Ik woon in appartement dus Dinky is dan wel in de ruimte. Enige andere optie is haar tijdelijk opsluiten in slaapkamer waar ze in principe niet mag komen ;-) Daarom vind ik het wel van belang om vooraf te weten.
Lil

Bericht door Lil »

dinky89 schreef: Ik woon in appartement dus Dinky is dan wel in de ruimte. Enige andere optie is haar tijdelijk opsluiten in slaapkamer waar ze in principe niet mag komen ;-) Daarom vind ik het wel van belang om vooraf te weten.
heb ik ook gewoond. Geen probleem. Kat ging zelf altijd in de gang zitten of zo (zat een deur tussen gang en woonkamer/keuken in het kleine flatje. Na een uurtje liet ik haar weer terug en deed dan de hal.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Martine-Tom schreef: Ik heb met Tom het probleem dat ie op tot nu toe alle vlooienmiddelen heftig reageerd, en op de laatste die hij kreeg zelfs vergiftigingsverschijnselen kreeg  :-\ Ik heb oa Advantage, Advantix, Bolfo en nog 1 die ze bij de da hadden (naam kwijt) gehad, allemaal dus niet meer voor herhaling vatbaar...
Ik twijfel of ik hem zo'n pil zou durven geven, heb jij enig idee of het risico van een pil anders is als van een pipet?
Ik snap het (denk ik) heel goed, hoe kl*te het is om geen gif te kunnen gebruiken op een hond die allergisch is voor vlooien. Maar in geval van Tom..., denk ik dat je je serieus af moet vragen of Tom niet voldoende bewezen heeft er echt niet tegen te kunnen.... Je moet er toch niet aan denken dat hij weer zo'n vreselijke heftige reactie krijgt als de vorige keer maar er dan in blijft :-X. Persoonlijk zou ik de gok niet durven nemen. Overigens, ik heb nu echt heel consequent 2 keer per dag gekamd, gestofzuigd en elke dag de honden ingesprayded met Dr. Mercola's flea and tick defense: http://media.mercola.com/assets/images/ ... 3-pack.jpg en nu lijkt dat toch weer z'n vruchten af te werpen.... Ondanks dat Leo Zoetermeerdienst heeft, hebben we sinds een paar dagen geen vlo meer gezien. En nee, die natuurlijke spullen werken natuurlijk allemaal nooit zo goed als gif. Maar misschien dat dit middel, consequent toegepast, toch beter werkt dan niks doen! En vroeger..., vroeger bevatte Puur Huid een verdunning van vlooienspeeksel. Dat werkte hartstikke goed om honden/katten te desensibiliseren. Maar ja, helaas, dat hebben ze eruit getrokken (en is het hele middel minder dan niks meer waard). Misschien kan een Sita de Munnik, homeopaat, (die kun je bellen voor dit soort dingen) er nog aankomen.
Martine-Tom

Lizzy schreef: Ik snap het (denk ik) heel goed, hoe kl*te het is om geen gif te kunnen gebruiken op een hond die allergisch is voor vlooien. Maar in geval van Tom..., denk ik dat je je serieus af moet vragen of Tom niet voldoende bewezen heeft er echt niet tegen te kunnen.... Je moet er toch niet aan denken dat hij weer zo'n vreselijke heftige reactie krijgt als de vorige keer maar er dan in blijft :-X. Persoonlijk zou ik de gok niet durven nemen.
Nee ik eigenlijk ook niet, maar het is zo frustrerend om niks te kunnen doen als ie zoveel jeuk heeft...Ik kam nu ook minimaal2 keer per dag en dat blijf ik ook maar gewoon doen voorlopig.
Ik heb diatom geprobeerd maar dat droogde de huid zo uit dat ie daar ook weer jeuk van kreeg, vooral op stukken waar eigenlijk nagenoeg geen haar zit.
Ik heb het er overlaatst nog met de da over gehad, hij wilde me toen niet ongeruster maken dan noodzakelijk (omdat er toch niks aan te doen was dan monitoren en hopen op het beste) hij zat tegen nierfalen aan, net toen alles erop begon te wijzen dat zijn nieren echt niet happy meer waren krabbelde hij op, dus nee dat risico wil ik echt niet meer lopen!
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Ik heb het met Bas toch altijd best goed in toom weten te houden met die spray van Eco Style hoor... Ik durf die zeker niet af te schilderen als 'doet niks', zeker als je de katten wel met gif kan behandelen...
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Lil schreef: heb ik ook gewoond. Geen probleem. Kat ging zelf altijd in de gang zitten of zo (zat een deur tussen gang en woonkamer/keuken in het kleine flatje. Na een uurtje liet ik haar weer terug en deed dan de hal.
Hoe groot was je gang dan? Hier is de hal 1 bij 2 meter en daarmee dus erg klein in mijn ogen om een kat een uur op te sluiten?
Sorry voor mijn 'achterdochtigheid' maar het is voor mij de eerste keer dat ik te maken heb met vlooien en ben beetje bang voor permethrinvergiftiging  :-[

Edit: Heb trouwens nog wel deze in huis, zit ook permethrin in. Zou dat dan ook werken? http://nl.hg.eu/fast-shop/product/id/16 ... en_vliegen
Die heb ik gebruikt voor de muggenplaag in de slaapkamer paar weken terug.
Laatst gewijzigd door dinky89 op wo 22 okt 2014, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Hoi,

Ik weet niet of het helpt, maar ik heb in elk geval geen vlooien in huis. Nou waren wij van het weekend op een schapenveld waar ik echt vlooien heb zien springen, maar ze willen niet op mijn hond. Ik doe een paar druppeltjes echte lavendelolie op de halsband van Jacy. Mijn moeder bestelt dat altijd (ik kan geen Frans), dit is de website.

http://www.lechateaudubois.com/
Lil

Bericht door Lil »

dinky89 schreef: Hoe groot was je gang dan? Hier is de hal 1 bij 2 meter en daarmee dus erg klein in mijn ogen om een kat een uur op te sluiten?
Sorry voor mijn 'achterdochtigheid' maar het is voor mij de eerste keer dat ik te maken heb met vlooien en ben beetje bang voor permethrinvergiftiging  :-[

Edit: Heb trouwens nog wel deze in huis, zit ook permethrin in. Zou dat dan ook werken? http://nl.hg.eu/fast-shop/product/id/16 ... en_vliegen
Die heb ik gebruikt voor de muggenplaag in de slaapkamer paar weken terug.
Waarom kan je een kat niet in een gang van 1 x 2 meter voor 1 uur zetten? Nee, mijn gang was uiteraard niet groter. Als ze bij de dierenarts in een kooi liggen is dat 40 x 30 of zo iets en daar liggen ze dagen in indien nodig. Mijn hond ligt ook vaker als we workshop en zo hebben een halve dag in een bench van 90 x 60 cm (dat is de correcte maat). Dat is in verhouding heel veel kleiner en heel veel langer.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Fenixjuh schreef: Hoi,

Ik weet niet of het helpt, maar ik heb in elk geval geen vlooien in huis. Nou waren wij van het weekend op een schapenveld waar ik echt vlooien heb zien springen, maar ze willen niet op mijn hond. Ik doe een paar druppeltjes echte lavendelolie op de halsband van Jacy. Mijn moeder bestelt dat altijd (ik kan geen Frans), dit is de website.

http://www.lechateaudubois.com/
Ik kom op de Duitstalige versie uit, en je kunt ook Engels aanklikken! :D

Edit: wel een gevaarlijke website, hoor. Ik ben helemaal krankzinnig gek op lavender! *gaat creditcard door de wc spoelen* :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op wo 22 okt 2014, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie