Wow, wat zijn ze knap! Die bovenste lijkt wel een Siamese Cavia!Kaela schreef: wo 17 sep 2025, 16:16 Vanmiddag een ren in de woonkamer gemaakt en de camera er eens bij gepakt. Die knappe snoeten eens goed vastleggen.
IMG_2800-kl.jpgIMG_2796-kl.jpgIMG_2790-kl.jpg
Het verwarde cavia topic
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Het verwarde cavia topic
Wat hebben ze grappige oortjes 
Kijk Eelke. Een kattenbedje, 7 euro bij de action. Ze vonden het hartstikke leuk hier!
Ja Aagje is net een siamees. Ik vind haar heel erg mooi!Lizzy schreef: ma 13 okt 2025, 17:28 Wow, wat zijn ze knap! Die bovenste lijkt wel een Siamese Cavia!
Ohhh die is leuk zeg! Ik heb ook alvast het kerstboomkattententje mee genomen laatstKaela schreef: do 16 okt 2025, 16:46 Kijk Eelke. Een kattenbedje, 7 euro bij de action. Ze vonden het hartstikke leuk hier!IMG_9959.jpegIMG_9958.jpeg
Nou ik heb ondertussen ook wat. Ollie blijkt vogel-skills te hebben. Het internet is nogal onduidelijk over het waarom van dit gedrag en ook lang niet elke cavia doet het. Het was sowieso wel erg maf! Was gisterenavond maar verder is ie tot nu toe gewoon zn eigensteOlliezelf.
https://youtube.com/shorts/0Clt4yEIgm8
Vanaf 10 seconden hoor je het goed
Wat een grapjasjeeelke schreef: do 16 okt 2025, 16:59 Nou ik heb ondertussen ook wat. Ollie blijkt vogel-skills te hebben. Het internet is nogal onduidelijk over het waarom van dit gedrag en ook lang niet elke cavia doet het. Het was sowieso wel erg maf! Was gisterenavond maar verder is ie tot nu toe gewoon zn eigensteOlliezelf.
-
frodo quin
- 5-sterren

Bijzonder is het wel. Hopelijk heeft het geen vervelende reden.
Wat ik het meest lees is dat het een soort alarm roep zou kunnen zijn. Dat is gelukkig niet zo heeellll erg, als knaagdier schrikken ze een boel keer per dag en vinden ze sowieso veel dingen eng. Dus dat is wel een soort van normale status eigenlijk.frodo quin schreef: do 16 okt 2025, 21:30 Bijzonder is het wel. Hopelijk heeft het geen vervelende reden.
Ze doen verder gewoon absoluut normaal vandaag. Niet eens extra schrikachtig ofzo. Maar lees ook wel dingen als nachtmerrie, verward, opgelucht, etc.
Het blijven wonderlijke dieren, cavia's.
Ik vind het niet bepaald als een alarmroep klinken. Misschien is het een soort van oversprong 
Nou dat klinkt echt alsof je stiekum een kanarie ofzo net buiten beeld hebt zitten!eelke schreef: do 16 okt 2025, 16:59 Nou ik heb ondertussen ook wat. Ollie blijkt vogel-skills te hebben. Het internet is nogal onduidelijk over het waarom van dit gedrag en ook lang niet elke cavia doet het. Het was sowieso wel erg maf! Was gisterenavond maar verder is ie tot nu toe gewoon zn eigensteOlliezelf.
Ik zou niet weten wat het betekend. Het klinkt heel apart.
-
frodo quin
- 5-sterren

Dus het vermoeden is dat het iets met een reactie op heftige emotie is?eelke schreef: do 16 okt 2025, 21:36 Wat ik het meest lees is dat het een soort alarm roep zou kunnen zijn. Dat is gelukkig niet zo heeellll erg, als knaagdier schrikken ze een boel keer per dag en vinden ze sowieso veel dingen eng. Dus dat is wel een soort van normale status eigenlijk.
Ze doen verder gewoon absoluut normaal vandaag. Niet eens extra schrikachtig ofzo. Maar lees ook wel dingen als nachtmerrie, verward, opgelucht, etc.
Het blijven wonderlijke dieren, cavia's.
Ollie is die in beeld toch he? Hij ziet er niet heel paniekerig uit gelukkig, maar mijn cavia ervaring is beperkt hoor
Ja klopt, Ollie is die in beeld. Je zou denken dat hij bij echt gevaar ook wel wat dieper weg zou kruipen in het tentje ofzo.
Als alarmroep vind ik het op zich wel slim want het valt juist niet zo op natuurlijk. Op zich, als je kei hard gaat zitten gillen als prooidier weten de roofdieren meteen waar je zit. Een beetje zoals inbrekers in films die een uil nadoen om de rest te waarschuwen?
Al vind ik het dan ook weer wel onwaarschijnlijk dat een cavia zoiets slims heeft ontwikkeld
Heb hem erna niet meer gehoord en alles is als anders, dus het zal nog even een raadsel blijven. Zo grappig, Ollie is de meest rustige eigenlijk, waardoor ie een beetje suffig over komt, maar dit is wel een hele bijzondere eigenschap.
Als alarmroep vind ik het op zich wel slim want het valt juist niet zo op natuurlijk. Op zich, als je kei hard gaat zitten gillen als prooidier weten de roofdieren meteen waar je zit. Een beetje zoals inbrekers in films die een uil nadoen om de rest te waarschuwen?
Al vind ik het dan ook weer wel onwaarschijnlijk dat een cavia zoiets slims heeft ontwikkeld
Heb hem erna niet meer gehoord en alles is als anders, dus het zal nog even een raadsel blijven. Zo grappig, Ollie is de meest rustige eigenlijk, waardoor ie een beetje suffig over komt, maar dit is wel een hele bijzondere eigenschap.
-
frodo quin
- 5-sterren

Bizar. Voor mij ziet hij er zo rustig uit, maar wij lezen en begrijpen dieren vaak zo verkeerd.
Een schoon hok en schoon hooi. Ze zijn weer dik tevreden!