en.....als ik bij een flatcoated fokker niet door een duer kan of eruit gegooid wordt of niet meer op de lijst ben dan wacht ik gewoon op de volgende nest al duurt het 2 jaar, maar ik zal wel via de vereniging kopen
[/quote]
Wij hebben nu iets soortgelijks, we waren vorig jaar op de wachtlijst voor een puppie gekomen en dit voorjaar bleken er niet genoeg teefjes geboren te zijn. Geen haar op mijn hoofd die dan naar een broodfokker zal gaan. Ik ga gewoon weer rondkijken bij andere fokkers en vraag of ik daar op de lijst mag.
Dit hebben wij dus ook gedaan en nu blijkt dat de dekking niet doorgegaan is omdat een van beide ouders op dat moment geen zin had. Dan nog ga ik niet naar een broodfokker, maar gaan wij weer gewoon rondkijken of het bij de volgende loopsheid wel gaat lukken of dat misschien een van de andere (erkende) fokkers een mooi nest gaat doen. Dan wachten we maar een aantal jaren, dat boeit niet 8)
Ik wil gewoon een pupje met de beste kansen op een goed en gezond leven en zónder dat de moeder daarvoor elke loopsheid wordt misbruikt.
En als de nood zo hoog is dat je persé in de tussentijd een hond wil hebben, dan ga je naar het asiel en haal je er daar een!
Wij hebben nu 3 Alaska Malamutes met alle papieren en 1 Herder uit het asiel. De Malamutes hebben we dus al vanaf puppy van goede fokkers, die ook regelmatig updates van de honden willen en krijgen en waar we altijd terecht kunnen als er toch eens problemen zijn, de herder was 3,5 jaar toen we haar uit het asiel kregen, wij zijn minimaal het vierde adres waar ze nu woont en ze is ons net zo dierbaar als de andere honden hoor.
Ik heb het topic nu in grote lijnen gevolgd, maar kan gewoon niet begrijpen wat mensen bezielt om bij een broodfokker uberhaupt te gaan kijken. Mijn hersenen weigeren gewoon dat idee te registreren, wat de achterliggende gedachte daarbij zou moeten zijn.
De meeste mensen moeten zich toch realiseren dat je dan ook voor de bijl gaat? En dat iemand een broodfokker is, is bij 99% van die lui toch wel zo overduidelijk.... maar je moet het wel wíllen zien natuurlijk