Jeukende plekken Joep

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Jeukende plekken Joep, help, ik weet het niet meer...

202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

ja maar in Europa bepalen we alleen T4, vrijT4 en TSH. Dodds meet nog andere waardes.
Ja, Dr.Dodds doet dus 5 waardes meten..de T4, free T4, T3, free T3, TgAA (Thyrogloblin AutoAntibodies)
en krijgt daardoor 'n veel nauwkeuriger resultaat dan de 3 waardes die normaal worden gemeten.
eelke schreef: Maar zou hij dan niet nog meer symptomen moeten hebben, als het zijn schildklier is?
Hoe is je engels? In de bieb staat dit met wat er allemaal 'n symptom van schildklier afwijking is..

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 38391.html
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

202Spots schreef: Ja, Dr.Dodds doet dus 5 waardes meten..de T4, free T4, T3, free T3, TgAA (Thyrogloblin AutoAntibodies)
en krijgt daardoor 'n veel nauwkeuriger resultaat dan de 3 waardes die normaal worden gemeten.
Maar waarom zou je T3 meten? In alle tekstboeken staat dat T3 meten onbetrouwbaar is. T4 wordt in de cel omgezet in T3, het zit dus grotendeels onmeetbaar buiten het bloed. De vrije fractie in het bloed zegt niet zoveel.
Overigens kun je bij Vedmedlab op verzoek ook T3 laten bepalen, maar dat wordt dus niet standaard gedaan vanwege bovengenoemde reden.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Engels is redelijk, en meeste van die woorden begrijp ik wel.

Hyper pigmentatie heeft hij wel, als het is wat ik denk dat het is. De huid is bij de plekken zwart. (hij heeft verder afwisselend wit en grijze huid)
Verder heeft hij vaak vieze ogen. En lekt er regelmatig eea uit zijn piemeltje. (stond niet in die lijst geloof ik)
Haarverlies, vacht ruikt soms raak (ik vind het niet stinken)

En helaas geen gebrek aan libido  ::)
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

*Dorothea* schreef: Maar waarom zou je T3 meten? In alle tekstboeken staat dat T3 meten onbetrouwbaar is. T4 wordt in de cel omgezet in T3, het zit dus grotendeels onmeetbaar buiten het bloed. De vrije fractie in het bloed zegt niet zoveel.
Overigens kun je bij Vedmedlab op verzoek ook T3 laten bepalen, maar dat wordt dus niet standaard gedaan vanwege bovengenoemde reden.
Juist omdat de 5 panel veel nauwkeuriger is dan de 3 paneld is Dr.Dodds zo succesful met de juiste diagnoses te maken. ;)
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

eelke schreef: Engels is redelijk, en meeste van die woorden begrijp ik wel.

Hyper pigmentatie heeft hij wel, als het is wat ik denk dat het is. De huid is bij de plekken zwart. (hij heeft verder afwisselend wit en grijze huid)
Verder heeft hij vaak vieze ogen. En lekt er regelmatig eea uit zijn piemeltje. (stond niet in die lijst geloof ik)
Haarverlies, vacht ruikt soms raak (ik vind het niet stinken)

En helaas geen gebrek aan libido  ::)
Had je deze topic van Darqan al doorgespit?

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg1663823
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

202Spots schreef: Had je deze topic van Darqan al doorgespit?

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg1663823
Net gelezen. Kweet niet.
Is het typisch dat die hond het vooral op zijn rug had?

Bij Joep zijn het zijn poten en buik en borst.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

En weer een goede drol...verder is er hier duidelijk een interessant luchtje in de buurt. Loopse teef denk ik.

Daardoor vind ie ook nog eens geen rust om te poepen denk ik...
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

eelke schreef: Net gelezen. Kweet niet.
Ja.Darqan had idd meeste plekken op z'n rug...

Ik weet niet of je deze facebook clip kan zien?
Emma  is een van onze PAWS therapydogs,ze had hete plekken op haar borst, en was bijn kaal op haar buik en zijkant.
de eigenaar heeft van alles geprobeerd om d'r van de jeuk af te krijgen,ander voer, AB kuren,spray, zalf,pillen en ze had z.g geen thyroid afwijking.
Eindelijk is ze op mijn aandringen toch naar Dr.Dodds gegaan en dit is 't resultaat...6 weken na de diagnose...
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Helaas loopt de laptop vast bij filmpjes, maar dor jouw verhaaltje, en de reacties onder het filmpje geloof ik al genoeg.

Ik ga deze week die dermatoloog eens bellen. Wellicht kan ik eea al telefonisch doorspreken (bv wat te doen met voeding nu) en dan een afspraak maken.
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

eelke schreef: Helaas loopt de laptop vast bij filmpjes, maar dor jouw verhaaltje, en de reacties onder het filmpje geloof ik al genoeg.
Ik ga deze week die dermatoloog eens bellen. Wellicht kan ik eea al telefonisch doorspreken (bv wat te doen met voeding nu) en dan een afspraak maken.
Ben je daar al eerder geweest?
Je kan eventueel ook ook 'n email sturen naar dr.Dodds en om haar mening vragen voordat je wat zou doen.
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 15 jan 2012, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

eelke schreef: Net gelezen. Kweet niet.

Didot had vooral last van liezen, buik en flanken. Verder was hij ook a typisch voor schildklieproblemen. Gelukkig zijn we er na een dikke twee jaar toch achter gekomen. Ook zijn verteringsproblemen zijn nu verleden tijd.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

202Spots schreef: Ben je daar al eerder geweest?
Je kan eventueel ook ook 'n email sturen naar dr.Dodds en om haar mening vragen voordat je wat zou doen.
Die mail moet in het engels dan he?
Mag ik dan mijn opzetje hier wegzetten?  :-[
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

eelke schreef: Die mail moet in het engels dan he?
je mag het me in pb sturen, moet lukken om het dan in fatsoenlijk engels voor je te krijgen!
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

eelke schreef: Die mail moet in het engels dan he?
Ja naar Dr.Dodds moet wel in 't Engels, ik kan je ook helpen als 't nodig is.. ;)
Bente Ole Kambi
2-sterren
2-sterren

Re: jeukende plekken bij Joep, willen jullie meedenken? vanavond naar de dierenarts

Bericht door Bente Ole Kambi »

Mevroi Kruim schreef: Witte geslepen rijst is voor het grootste deel zetmeel. Dat is niet gezond voor honden, die zijn niet gebouwd op het verteren van grote hoeveelheden koolhydraat. Het is ook nergens voor nodig, het levert alleen loze calorieen en verbruikt bij de vertering vitamines, en het maakt het maagzuur en de urine veel te basisch. Voor calorieen kun je beter vet voeren, en eiwitten, dat kunnen honden prima verteren.

Granen, dus rogge, tarwe, mais, gerst, haver en ook rijst, zijn allemaal lid van de grassenfamilie. En dus allemaal granen, rijst ook. Het zijn zaden van (nogal bijzondere) grassoorten, die zo groot en vol met zetmeel zijn dat het de moeite loont om ze te verzamelen en te bewerken om op te eten. Gewone graszaden zijn piepklein nl. Nou vinden de planten het helemaal niet leuk dat hun zaden opgegeten worden, daar zijn ze niet voor. De plant maakt zaden om nieuwe kleine plantjes te maken. En dus beschermen ze de zaden door er giftige stoffen aan toe te voegen. Die zijn vooral effectief tegen de grootste vreters, insecten. Maar ook grotere dieren kunnen er last van hebben als ze er genoeg van binnenkrijgen, of er gevoelig voor zijn. De theorie (is niet wetenschappelijk onderzocht) is nu dat allerlei 'allergie'- of 'intolerantie'- verschijnselen veroorzaakt worden door een reactie van het lichaam, van een hond of een mens, op die giftige stoffen (ook wel anti-nutriënten genaamd). Dat kun je zelf experimenteel vaststellen door die granen uit het menu van je hond te bannen en te kijken wat er gebeurt. Als de hond het duidelijk beter doet zonder granen dan is er dus iig iets in die granen waar hij niet tegen kan. Ook granen die gepeld en geslepen zijn en waar de kiemen van verwijderd zijn bevatten nog van dat soort stofjes.

De reden van dierenartsen om rijst te geven, en bv geen witte tarwebloem of maisbloem, is dat er in bloem nog steeds gluten, eiwitten dus, zitten. Dat zijn de stofjes die zorgen dat brooddeeg zo lekker stopverf-achtig wordt, zodat het kan rijzen en de gassen vasthouden. Gluten-intolerantie is een belangrijke oorzaak van darmproblemen, bij honden zowel als bij mensen. Rijst bevat niet deze gluten en zou dus in theorie geen intolerantie-verschijnselen moeten geven. Maar het bevat wel anti-nutrienten en ook heel veel zetmeel en honden kunnen er dus nog steeds op reageren, al is er dan geen sprake van gluten-intolerantie.
Wil alleen even laten weten dat ik dit een voor mij heel bruikbaar verhaald vindt! Geweldig hoor, Barfplaats... zo nuttig! :)
Gebruikte rijstdrops als trainingdrops (tegen mijn gevoel in maar ik hebt IETS nodig wat klein is en niet al te erg aanzet) en die zijn uit de handel gehaald. De dierenzaak heeft nu popcorn van mais in huis gehaald en ben even aan het onderzoeken of dat niet al te veel kwaad kan. Dank je wel!

Re: jeukende plekken bij Joep, willen jullie meedenken? vanavond naar de dierenarts

Plaats reactie