Huizen kopen/verkopen?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Huizen kopen/verkopen?

lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

we zouden morgen een bezichtiging van ons huis hebben. Dus ben weer aan het schoonmaken geweest.
Wordt net gebeld, gaat niet door, verzet naar donderdag :-X.
Ach, ik probeer positief te blijven maar krijg er onderhand huilbuien van :'(.
Nog even, dan mag het GRATIS weg!
Kijken of het dan nog zo moeizaam gaat.

Maar volgende week maandag gaan we wel een schitterend stulpje, heul klein, bekijken.
Hoop ik....
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

*zucht* als ze dan maar wel komen dan donderdag. Iig is het best druk om je huis, dus die koper zal niet lang meer op zich laten wachten.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Pff kan me levendig voorstellen hoe het is, wat was ik blij toen het verkocvht was! Toen ontplofte er gelijk een bom. Zo weer alles op zijn plek waar het handig is!!! En niet meer steeds wegzetten etc.
Maar dan voor niks poetsen, pfff ik zou helemaal flippen ja, gelukkig hadden we dat niet, (ja de eerste keer was de oude buurvrouw die niet wist dat het ons huis was, was gewoon "ramptourisme")
Enig idee wat je moet poetsen met 3 newfies?  (ondanks dat je het bijhoudt) :-X  Ja toen was ik wel kwaad ja.

Tja ergens doorheenkijken, dat is voor veel mensen blijkbaar moeilijk. Maar aan de andere kant, sommige zien niks in klussen en verbouwen of hebben daar verder het budget niet voor gezien de vraagprijs, anderen vinden het weer geweldig om er iets van zichzelf voor te maken en hebben de middelen.

In huis heb ik destijds ook het een en ander veranderd voor de kijkers. Veel mensen hebben dat gewoon nodig. En nog altijd eerste indruk telt, dus je ontvangshal kan het best maar netjes ed zijn. Zo is dat nu eenmaal. In de woonkamer had ik een aantal assesoires en kussen gekocht bij zo'n zweeds warenhuis. kun je lekker met bepaalde kleuren spelen, die gingen weer in de kast tot de volgende bezichtiging. Hetzelfde in de badkamer, alles matchend van kleurcombinatie en pas na de verkoop zelf in gebruik genomen  :biggrin2: Het scheelt gewoon.
Vantevoren hadden we in de gang ook stroken vynyl gelegd over de tgels en cement, sommige muren overbehangen en geverd. Gewoon met minimale kosten het zo goed mogelijk uit laten zien. Kan zeggen dat is niet nodig maar ja ik was het liever wel zo snel mogelijk kwijt, was niks voor mij dat gedoe met poetsen enzo.
Je hebt egienlijk het idee dat het je huis niet meer is  :-X

Tuin hebben we alleen een beetje netjes gemaakt. vond ik prima genoeg. De meeste mensen vinden het huis toch vele malen belangrijker, en tja nu heb je toevallig iemand gehad die daar iets van zei, maar sommige hebben overal iets op, maar soms als je zelf hyuizen bezichtigd weet je ook niet 100% wat het is dat ervoor zorgt dat je het gevoel krijgt dat het het niet is dus zeg je maar iets wat je dan een beetje stoort. Mensen die huizen gaan besichtigen weten ook niet altijd wat ze willen en niet willen, hebben wij ook een aantal huizen over gedaan eerlijk gezegd.

Maar goed op zich heb je best veel kijkers!  :D Goed je hebt maar een koper nodig en niet kijkers, maar tussen veel kijkers is de kans op potentiele koper natuurlijk wel groter, en blijkbaar zijn veel toch geinterreseert :)
lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

Kaio, komt me allemaal heel bekend voor :biggrin2:
lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

Angelique schreef: *zucht* als ze dan maar wel komen dan donderdag. Iig is het best druk om je huis, dus die koper zal niet lang meer op zich laten wachten.
Dit keer was het makelaar G. die afbelde, ze konden hem niet missen met voetballen... :-X
baileys
5-sterren
5-sterren

Bericht door baileys »

lianneke schreef: Dit keer was het makelaar G. die afbelde, ze konden hem niet missen met voetballen... :-X
Ruk!!

Hier morgen bezichtiging nummer 3.
lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

baileys schreef: Ruk!!

Hier morgen bezichtiging nummer 3.
Succes!!
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

Succes!!!
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

lianneke schreef: Dit keer was het makelaar G. die afbelde, ze konden hem niet missen met voetballen... :-X
Ach ja, prioriteiten hé  ::). Hij heeft er iig geen smoesje aan gehangen.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Volgende week oriënterend hypotheekgesprek of het huis dat wij op het oog hebben haalbaar is.
Vind het best wel spannend als starter zijnde  :o
petralita
5-sterren
5-sterren

Bericht door petralita »

dinky89 schreef: Volgende week oriënterend hypotheekgesprek of het huis dat wij op het oog hebben haalbaar is.
Vind het best wel spannend als starter zijnde  :o
Deze starter heeft in december haar eerste huis gekocht, was idd errug spannend. En heel onwerkelijk al je met de sleutel in handen staat.
Ik kan alleen maar zeggen, shoppen loont! je raakt er ook meer ervaren in. de fouten in het eerst gesprek heb ik daarna niet meer gemaakt.
petralita
5-sterren
5-sterren

Bericht door petralita »

Angelique schreef: Ach ja, prioriteiten hé  ::). Hij heeft er iig geen smoesje aan gehangen.
Das waar, maar als dat mijn makelaar was... die had van mij de wint van voren gehad en eventueel zelfs de bons.
Alsof het verkopen van een huis is als het verkopen van brood.

Valt mij überhaupt op dat sommige veel makelaars zich er met het kantje van af maken. Ik denk dat van de +/- 20 huizen die ik heb beken, er maar 2 de moeite namen om het huis te proberen te verkopen. Die daadwerkelijk ook informatie konden geven of hun best deden dit te achterhalen. Die naderhand nog belden of er nog vragen waren of dat ik nog een keer wilde kijken.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

petralita schreef: Das waar, maar als dat mijn makelaar was... die had van mij de wint van voren gehad en eventueel zelfs de bons.
Alsof het verkopen van een huis is als het verkopen van brood.

Valt mij überhaupt op dat sommige veel makelaars zich er met het kantje van af maken. Ik denk dat van de +/- 20 huizen die ik heb beken, er maar 2 de moeite namen om het huis te proberen te verkopen. Die daadwerkelijk ook informatie konden geven of hun best deden dit te achterhalen. Die naderhand nog belden of er nog vragen waren of dat ik nog een keer wilde kijken.
Tja je kunt hem wl de bons geven maar jij hebt iets getekent en geloof maar dat ze ingedekt zijn, je mag het doen maar dan mag je ook een bepaald bedrag betalen.
Maar wat betreft makelaars tja wij hadden met onze verkoopmakelaar ook zoeentje van  :-X maar ja konden er nog niet onderuit.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Kaio schreef: Tja je kunt hem wl de bons geven maar jij hebt iets getekent en geloof maar dat ze ingedekt zijn, je mag het doen maar dan mag je ook een bepaald bedrag betalen.
Maar wat betreft makelaars tja wij hadden met onze verkoopmakelaar ook zoeentje van  :-X maar ja konden er nog niet onderuit.
Het kost niet altijd geld, in deze zou je de makelaar zo gedag kunnen zeggen. Maar wat ik wel vaker zeg, eerlijkheid loont niet. Hij had tig verhaaltjes kunnen ophangen over hoe of waarom, maar koos voor de waarheid. Maar in Lians geval had ik net zo goed stevig gebaald hoor.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Oo in belgie zaten we eraan vast een half jaar met boeteclausule, elke makelaar, en iedereen even duur en waren kwaad als een ander goedkoper was.  :-X volgens mij heet zoiets prijsafspraken  ::)
Maar goed in nl weet ik niet meer.
En in DE heb je weer een ander systeem. Dan betaalt de koper de makelaar

Maar ja, hij was tenminste eerlijk. Gelukkig is niet zijn cavia pas overleden of is iemand ziek geworden etc...

Plaats reactie