Hier al vanaf dat we besloten hadden om voor kinderen te gaan geen druppel meer gehad... (Nu dus al bijna 3 jaar geen alcohol meer gehad, behalve dan bv baileys/koffiekaatje/oid in de slagroom bij de koffie, maar dat is te verwaarlozen) en ik moet zeggen dat ik ook helemaal geen behoefte heb, behalve dan af en toe dat beetje in mijn slagroom...
Vl en ik roken beiden niet, dus dat was/is ook geen issue... Mijn moeder rookt wel, maar die staat tegenwoordig buiten als wij er zijn (of nu het kouder wordt op de badkamer met het raam open) en zelfs als ze weet dat we komen (al is dat 's avonds pas) gaat ze die hele dag naar buiten/boven om te roken...
We waren laatst op visite bij iemand die stevig rookt (en waar nauwelijks gelucht wordt) en die rookte gewoon waar Evi bij was (heb ik dus wel wat van gezegd, en toen gaf ze aan het "even vergeten te zijn")
Gelukkig ben ik omringd met vrienden die allemaal ook niet roken, dus ook niet tijdens een zwangerschap/aanwezigheid baby
Gister met Evi wezen baby relax zwemmen (is speciaal voor stellen met hun baby, lekker dobberen, geen echte les, op een tijd dat beide ouders mee kunnen) en Evi vond het heerlijk

Vanaf volgende week ga ik met haar echt baby zwemmen,welliswaar in een zwembad 20 minuten rijden, terwijl er een zwembad hier vlakbij zit, maar het zwembad waar we gaan heb ik zelf vroeger les gehad en daar hangt een veel gezelligere sfeer (plus dat ik dan voor of na het zwemmen een bakje koffie kan doen bij opa en oma