Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Vanmiddag een poging gedaan om de composthoop op heur kop te zetten. Er zit iets te veel in om het alleen
in drie delen om te spitten.
Was van plan om komende zaterdag (de gratis) compost te gaan halen bij de gemeente. Eerst maar eens even kijken hoeveel kuub er
uit de hoop komt.
Kwam bij het beetje omspitten al gitzwarte aarde tegen.
Oh en vanmorgen snijboNen in de voorzaai gezet. Benieuwd!
in drie delen om te spitten.
Was van plan om komende zaterdag (de gratis) compost te gaan halen bij de gemeente. Eerst maar eens even kijken hoeveel kuub er
uit de hoop komt.
Kwam bij het beetje omspitten al gitzwarte aarde tegen.
Oh en vanmorgen snijboNen in de voorzaai gezet. Benieuwd!
Laatst gewijzigd door Neally op za 29 mar 2014, 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Google zegt 1. Dan ga ik er nog maar wat zaaien denk ik
ik denk ook 1, behalve bij de Chinese broccoli.
Ik heb er 2 gehad, maar die misluktenKaela schreef: Even een domme vraag: Komen er aan een broccoli plant 1 of meer van die stronken? Mijn plantjes zijn op 1 na nogal geknakt en sneu, dus als er meerdere stronken aan 1 plant komen, dan is 1 ook wel genoeg. Anders zaai ik er nog een paar.
-
Barbaravh
- 4-sterren

Bij ons telkens 1 grote in het midden en eens die geoogst is, komen er nog een aantal kleine bolletjes aan de zijkanten. Dus de plant nog even laten staan als je de broccoli geoogst hebt en zien of er nog iets gebeurt.Kaela schreef: Even een domme vraag: Komen er aan een broccoli plant 1 of meer van die stronken? Mijn plantjes zijn op 1 na nogal geknakt en sneu, dus als er meerdere stronken aan 1 plant komen, dan is 1 ook wel genoeg. Anders zaai ik er nog een paar.
Het gaat goed !!! Lekkere regen gehad en nu weer lekker zon, vinden de plantjes fijn. De wortelzaailingen zijn in beeld en de peper- en paprikaplantjes zijn al 10 cm hoog, de laatste 2 staan natuurlijk binnen voor het raam.
- Sarah5
- 5-sterren

- Contacteer:
Aangezien ik 2 dagen niet naar de 'grote' moestuin kan i.v.m. de nucleaire top vandaag maar eens aandacht gegeven aan het mini moestuintje thuis.
de bio artisjok die ik vorig jaar als inimienie plantje had gekocht is mega groot geworden.
Maar die blijkt veel compost nodig te hebben en om dit jaar de mieren te verdrijven heb ik lavendel geplant en goudsbloem en afrikaantjes gezaaid naast de Artisjok. Hoop dat het helpt.
Biologische munt in een grote pot geplant dus die zal wel snel groeien en kan ik lekker aan de muntthee.
de bio artisjok die ik vorig jaar als inimienie plantje had gekocht is mega groot geworden.
Maar die blijkt veel compost nodig te hebben en om dit jaar de mieren te verdrijven heb ik lavendel geplant en goudsbloem en afrikaantjes gezaaid naast de Artisjok. Hoop dat het helpt.
Biologische munt in een grote pot geplant dus die zal wel snel groeien en kan ik lekker aan de muntthee.
Mijn zaaisels binnen gaan ook goed! Zelfs de zaadjes uit de honingtomaatjes komen op!
Jouw tuin ligt vast in de buurt van die van ons.Sarah5 schreef: Aangezien ik 2 dagen niet naar de 'grote' moestuin kan i.v.m. de nucleaire top vandaag maar eens aandacht gegeven aan het mini moestuintje thuis.
Met al die hagel blijft er niets van mijn jonge plantjes over
Net nu ik dacht een flinke oogst te gaan krijgen..
Vorig jaar ging alleen de radijsjes, ruccola, sla en wat vaste kruiden goed.. Dit jaar heb ik mijn bakken zo goed als vol gepland 
- Sarah5
- 5-sterren

- Contacteer:
Tja bijna alles was afgesloten rond de A4 en A44 dus dat kan nog best een eindje schelen, de mijne ligt in elk geval in Katwijk de tuin achter mijn bedrijfsruimte heb ik omgedoopt tot mijn nieuwe moestuinNeally schreef: Jouw tuin ligt vast in de buurt van die van ons.![]()
De weg naar t oude vliegveld denk ik. Zal zo af en toe eens zwaaien als ik langs rij. 
- Sarah5
- 5-sterren

- Contacteer:
Waar is de jouwe dan? Word nu wel nieuwsgierig. Als je daar ook zit ben je ook vast druk met het beschermen van de tuin tegen de wind en heb je ook net zulke handige kleigrond als ikNeally schreef: De weg naar t oude vliegveld denk ik. Zal zo af en toe eens zwaaien als ik langs rij.![]()
Vandaag voor het eerst dit jaar uit de moestuin gegeten
, koriander

Hagel is niet leuk. Een hond die dwars door de moestuinbak met mn nog niet zichtbare zaaisels rent, is ook niet leuk. Geen idee wat nu waar gaat opkomen .... Grrr