Waarom er nu veel kilo's aanzitten is veel stress gehad, en slechter gedrag aangeleerd. Tis al een tijd, maar nu moet het echt veranderen, want de rest is achter de rug dus geen excuses meer!
In mijn slowjuicer valt de pulp nog mee. En het is niet zo dat je alle vezels mist, er blijven er achter in de sap. Maar klopt dat zijn minder vezels, maar bij mij juist gunstig, vanwege PDS, grootste fout dat er in het begin werd geroepen meer vezels etenSiberienne schreef:
Gewoon uit interesse, manlief maakte altijd juices en/of blender smoothies ‘s morgens, maar hij vond juist dat bij groente er zoveel pulp in de juicer bleef, dat hij zich afvroeg of er nou zoveel in het sap kwam. Eigenlijk is hij grotendeels gestopt met juicen en veel meer over gegaan op de blender omdat je dan ook de vezels etc binnen krijgt.
Nou zijn deze sapkuur sappen idd wat eenzijdig, komkommer, spinazie en kale. Verder niks. Maar je zou toch ook wortel en biet erdoor kunnen blenden? Heb ik afgelopen weekend gedaan en dat smaakte best goed.
Welke groentes doen jullie dan nog meer in de juicer die niet in de blender zouden kunnen?
@hannahbelgje; snap wat je bedoelt van het bitter vd tahini, nou had ik mijn juice gisteravond gemaakt en geproefd, toen vond ik hem veel minde bitter dan vanochtend. Ik vraag me af of tahini wel lekker ‘bewaart’ of vond jij de verse juice al te bitter?
In de juices gebruik je ook een slootlading meer produkten ( groente , fruit, niet efficiënter dus). Het idee bij juices is echter ook dat je lichaam zich minder moet houden met verteren. En dat je hersenen dan anders ermee om leren gaan. Even afkicken van het eten. Je detox dus.
Nou zijn smoothie iets moeilijker te verteren maar nog best goed.
En uiteindelijk is het buiten de detox om gewoon wat je lekkerder vindt zou ik zeggen!
En volgens mij kun je alles blender, als je blender er maar tegen kan
En ik doe ook idd extra groente erbij, doe ik bij de sapjes ook altijd