Hier verbaas ik me toch wel even over?ze eet 500 gram per dag (daarbij nog tussendoortjes, gedroogd dingen enzovoorts). Ze weegt 26 kilo, zou iets mogen aankomen, maar 30 kilo zal ze nooit halen. Erg rank en slank gebouwd.
Tessa is een prachtige Duitse Herderteef, maar weegt ze echt zo weinig??? 26 Kilo???
Een Duitse Herder teef weegt gewoonlijk volgens mij toch tussen de 34 en 38 kilo.
Ik heb een teefje van nu 6 jaar oud, die ook echt slank en rank gebouwd is.
Ze kwam 2,5 maand geleden hier en woog toen 28 kilo en was zeer mager.
Alle ribben kon je zien en zelfs zo je vingers in de holtes leggen.
Omdat ze moest aankomen heb ik haar (ze at 6 jaar brok) direct overgezet op Barf en ik begon met 2 %.
Opgebouwd naar 3,5 % en nu eet ze 3 % van inmiddels 33 kilo wat neerkomt op 990 gram per dag.
Ze heeft dit ook echt nodig, is met haar 6 jaar nog steeds erg energiek, in prima conditie en nog steeds slank maar de ribben zijn voelbaar maar niet meer zichtbaar.
Mijn vorige teef (ze heette ook Tessa
Mijn ervaring is dat de honden toch wat zwaarder worden op Barf dan op KVV.
Ze zijn langer bezig met verteren en nemen dus ook meer voedingsstoffen op.
Kvv daarin tegen gaat er zo snel in en weer eruit.
Ik denk dat als je jouw Tessa op Barf zet, ze zeker wel wat zal aankomen.
Een energieke hond mag denk ik best 2,5 % krijgen, en bij Barf kun je zo mooi "op de hond voeren". Hiermee bedoel ik, de ene hond heeft wat meer orgaan nodig en de andere meer spiervlees.
De percentages kun je zelf per hond berekenen, je weet precies wat je hond eet en zoekt mooi orgaan en spiervlees uit. Ideaal vind ik.
Ik ben pro-vers en zeker pro-barf
Mijn beide honden eten (1325 gram en 990 gram = 2315 gram per dag) 8225 gram Vleesbot, 2500 gram orgaan, 4200 gram spiervlees per week.
Bij elkaar 14.925 gram per week (uitgaande van 15 kilo (beetje stroom, brandstof en groente kosten)) en dan kom ik uit op 60 kilo per maand.
Als ik ervan uitga dat ik gemiddeld 2,- per kilo uitgeef (BP-koopjes 1.50/1.75, VSE 0,90 cent, Biologische kip 1,25 en mooi spiervlees rond de 3,-/3,50, dus neem een gemiddelde van 2,- per kilo) ben ik 120,- per maand kwijt voor 2 forse eters.