Ik heb sinds dik 2 jaar een no-frost die nog meer aanvriest als de gewone van de katten. Voel me echt in het zak gezet met die aankoop. Hij sluit gewoon heel slecht af, je kan hem gemakkelijk overloaden door een stomme lamp in het deksel en door zijn vorm blijft het vocht tussen deksel en kist liggen en begint hij daar aan te vriezen. En krijg dat dan maar volledig proper en droog. Het is onbegonnen werk.
Terwijl ik van die van de katten echt heel tevreden ben. Dat is een tweedehands, ongeveer 7 jaar oud en een A+. Die vriest eigenlijk vrijwel niet aan. Super kistje.
Ik vind dat helemaal niet zo'n erg werk om te doen. Echt helemaal ontdooien doe ik vrijwel nooit. Daar heb ik nooit plaats voor...

Maar als ik eens helemaal tot de bodem moet zijn ga ik eens langs de wanden met een oud wetstaal (gewoon met de vlakke kant he, niet beitelen of zo) zodat het meeste eraf valt en schep ik het onderaan uit met een vuiblik. Dat gebeurt wel een keer of 3-4 per jaar maar duurt maar een paar minuten.
Portioneren vind ik ook helemaal niet erg. Met wat goede muziek op de achtergrond vind ik het zelfs ontspannend. En ik krijg dan zoveel kopjes.
Verpakken en in de vriezer stoppen vind ik nog het minst leuk. En de afwas achteraf...
Oh en karkassen knippen vind ik na een paar kg ook wel genoeg geweest. Dan doen mn handen pijn. Of zelfgemalen kvv mengen krijg ik pijnlijke armen van.