dank zij barfplaats

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:dank zij barfplaats

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Peet"]
Het brokken-document is inderdaad zeer confronterend, maar dat heeft mij juist de ogen geopend. Ik kon het niet geloven, :o en ben toen dus heel kritisch de samenstelling op de zak van mijn (zeer dure) dieet-brok gaan bestuderen. Mede door jullie adviezen heb ik deze week rigoreus besloten: die rommel de deur uit! Beau krijgt alleen nog maar vers. ;D

Ik heb trouwens op een ander forum een vergelijking getrokken tussen Barf en Atkins (nee, geen vet dieet maar verstandige voeding) en ik kreeg ontzettend leuke reacties! Het lijkt nl erg veel op mekaar: vermijd zetmeel en suikers eet gewoon lekkere gezonden dingen: vlees, groente en fruit! Kon ik meteen een beetje reclame maken voor deze site....want die mensen hebben ook beesjus.... :D

(1 lid vroeg waar ze Barf kon kopen...dat vond ik erg grappig...)

Peet
[/quote]Beesjus?! Hahahahaha!!! Die houden we erin ;D!
Nephilim
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Nephilim »

Kan iemand me eens het brokken-document doormailen?

Ik ben namelijk eens benieuwd om dit te lezen

Bedankt

je kan het mailen naar nephilim@hell.be
Lupa

Bericht door Lupa »

yorick,
het gaat niet om dat mensen die brokken geven onmensen zijn maar het gaat om dat die mensen niet open staan voor niuwe dingen en dat maakte ze onmenselijk

neph...( tjetje wat een moelijke naam)
ik zou het willen opsturen maar ik heb het niet op mijn site.
Heb je het al ondertussen gekrijgen?
Laatst gewijzigd door Lupa op do 29 jan 2004, 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Paul_Barte
5-sterren
5-sterren

Bericht door Paul_Barte »

YEP ;)
Nephilim
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Nephilim »

documentje goed ontvangen

bedankt!

Maar ik had gedacht dat er echte bewijzen zouden instaan, ipv insinuaties. Er wordt veel gesproken over 'bepaalde fabrikanten' en 'de meeste grote merken' zonder enige specificatie van wie nu precies wat verkeerd doet? Ook eventuele verwijzingen naar onderzoek hiernaar wordt nergens vermeld. Beweringen als 'honden worden onvruchtbaar door gebruik van hondenbrokken' kunnen toch makkelijk onderzocht worden? De BARF-fabrikanten kunnen toch heel gemakkelijk een testgroep opzetten met honden die BARF krijgen, en honden die hondenbrokken krijgen en de resultaten met elkaar vergelijken. (vruchtbaarheid, levensduur, gezondheidstoestand, ...) Dat zou interessante informatie zijn.

Dit vind ik toch wel jammer. Sommige lichtgelovige mensen zouden dit onmiddellijk voor waarheid kunnen aannemen. Iedereen heeft trouwens recht op juiste en gefundeerde informatie.

Als iemand van jullie ooit ergens een studie of zo tegenkomt die dit toch kan aantonen, laat het me gerust weten hoor. Ik sta echt open voor bewijzen over de 'slechte' hondenbrokken.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Barf fabrikanten? Er bestaat geen fabrikant voor Barf. Barf is voeding die je zelf samenstelt voor je hond. Zelf samenstelt uit rauwe botten, vlees, orgaanvlees, en bijv: groente, kruiden, kiemen, noten, zaden, rauwe eieren, etc.

Maar dat even ter zijde. Ik vind het prima dat jij onderzoek wilt. Ga jij het betalen? Of jouw buurman? Of de dierenwinkel? Of jouw dierenarts? Of de brokken fabrikant? Ik denk niet dat er mensen te vinden zijn die geld over hebben voor zo'n onderzoek. Er is namelijk veel geld voor nodig. En "niemand" heeft er belang bij. Lees, Unilever, Mars, Proctor & Gamble. Ik geloof er trouwens niks van dat er geen onderzoeken zijn geweest. Die zijn er wel. Alleen mogen jij en ik de uitslag niet zien.

Er is overigens WEL onderzoek gedaan naar hoe ongezond brokken zijn voor het gebit. En gebitsproblemen kunnen de vreselijkste ziektes veroorzaken. Maar dat is niet te lezen in een artikel. Daarvoor moet je een boek lezen. Dat van Tom Lonsdale: Raw Meaty Bones, www.rawmeatybones.com. Ik adviseer je aan hier eens mee te beginnen.

Goed, ik heb geen behoefte aan een onderzoek hoor. Ik heb ten eerste mijn ogen de kost gegeven en bestudeer dus mijn eigen honden. En daarnaast is het gewoon simpelweg logica. Een carnivoor geef je geen brok die voor 70% bestaat uit koolhydraat. Dat past niet in zijn dieet.

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 30 jan 2004, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Nephilim
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Nephilim »

Ik bedoelde bedrijven als Rodi, Carnibest, Energique, etc etc...

Iemand die baat heeft bij zo'n onderzoek moet dit natuurlijk bekostigen. Er zijn toch genoeg verbruiksverenigingen? Als zo'n zware beweringen berusten op waarheden, kan het toch niet moeilijk zijn die dan ook hard te maken?
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

wilje mijn roedel vergelijking hebben met de roedel van het zelfde ras met als enige verschil dat mijn roedel vers eet en de andere roedel brok en dan nog dure brokken ook.
Het meest interesante bewijs is denk ik dit.
Mijn roedel heeft in dertien jaar aan daadwerkelijke da kosten (ik reken dan niet de testen gedaan voor het fokken van een nest,entingen wormenkuren oorcleaners ,ik reken consulten en medicijnen voor ziekte) zo'n 300 gulden gekost ,de andere roedel is alleen het laatste jaar al 2500 euro kwijt en de andere roedel is geen zwakke roedel het is een normale roedel.Mijn roedel wordt voor abnormaal gezien,ik krijg altijd de opmerking....ja jij pfffffffff die van jou hebben nooit wat.Dus nooit iets hebben is abnormaal ....ja schijnbaar gaat dat op als je alleen maar brokken eet.

Het brokkendocument vindt ik zelf een beetje ophitserig en daardoor ook snel aangemerkt als zijnde opruierij en ongeloofwaardig.Jammer terwijl er klinisch gezien al genoeg zeer aanneembare dingen te vertellen zijn waarom die brok niet het meest gezonde voer voor een carnivoor is. Feiten en logische gevolgstrekkingen die niet overkomen als opruierij maar gewoon als feit.

Mijn beweegreden om ooit vers te gaan voeren hadden niets te maken met lichamelijke gezondheid of het idee dat er allerlei chemische zooi in een brok zat,hoeveelheden graan waar een paard koliek van krijgt en dat het steriele meuk is.
Mijn motivatie lag meer in de geestelijke gezondheid van mijn hond,het leek mij voor mijn honden namelijk knap geestdodend altijd droge meuk voorgeschoteld te krijgen,en daar had ik gelijk in,ik zie dat nu om mij heen bij brokken eters ook al eten ze hun bak leeg het is eten om te overleven zeker als je het verschil ziet met vers eters,las er een zelfmaak dag bij en je weet niet wat je meemaakt,honden die zeer geintereseerd en kalm met spanning alles volgen wat jij aan het maken bent , en die je onder het eten een verdwaasde zeer intens gelukkige blik in de ogen ziet krijgen.
Al was dit alleen het enige voordeel van vers,dan had vers voor mij al honderd keer de brok verslagen in de vraag wat is het meest gezonde eten voor een hond.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Nephilim"]

Iemand die baat heeft bij zo'n onderzoek moet dit natuurlijk bekostigen. Er zijn toch genoeg verbruiksverenigingen? Als zo'n zware beweringen berusten op waarheden, kan het toch niet moeilijk zijn die dan ook hard te maken?

[/quote]Wacht even hoor. Volg ik het nog? Zijn de beweringen gemaakt door Energique, Carnibest of Rodi? Volgens mij niet en volgens mij hoeft geen van hen dit hard te maken door veel geld uit te geven aan onderzoekskosten....?!
Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 30 jan 2004, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Over welk brokkendocument hebben we het eigenlijk? Er circuleren er zoveel! Is het het document waarin staat dat de geeuthenaseerde kat in de brok verdwijnt?
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

[quote="Lizzy"]
[quote="Nephilim"]

[/quote]Wacht even hoor. Volg ik het nog? Zijn de beweringen gemaakt door Energique, Carnibest of Rodi? Volgens mij niet en volgens mij hoeft geen van hen dit hard te maken door veel geld uit te geven aan onderzoekskosten..... Maar goed, ik zou zeggen: vraag het hen!
Groetjes, Lizzy
[/quote]

Nee ik denk en dat merk je aan het gestaag groeiende aantal mensen die overgaan op vers,dat een goed iets zichzelf promoot zonder dat ze veel geld hoeven uit te geven om zwart op wit van een meneer met witte jas een stukje info te krijgen die iedereen met eigen ogen kan zien als hij/zij vers voert.
De beste bewijzen zijn hier ook te vinden,de dieren die al als opgegeven voor een spuitje opstonden en die na overstappen op vers miraculeus zijn genezen.
Katten die zelfs een penis amputatie hebben moeten ondergaan wegens gruis,gruis wat in 9 van de 10 gevallen niet meer voorkomt als men de kat versvlees voert.Dat zijn bewijzen die men zelf kan zien ,en bewijzen die ervoor zorgen dat vers langzaam maar gestaag van mond tot mond zijn weg terug vindt,
tot we mischien uiteindelijk over twintig jaar kunnen constateren dat de meeste honden en katten weer gewoon eten waar ze miljoenen jaren op hebben geevolueerd en gefloreerd,het voer wat moeder natuur ooit als eens voor ze bedacht had,versvlees.
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

[quote="Lizzy"]
Over welk brokkendocument hebben we het eigenlijk? Er circuleren er zoveel! Is het het document waarin staat dat de geeuthenaseerde kat in de brok verdwijnt?
[/quote] ja en vlooienbandjes eet smakelijk :-X ;D
Nephilim
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Nephilim »

ik zeg toch niet dat de beweringen door hen gemaakt zijn? Ik zeg alleen dat vele barf aanhangers graag uitpakken met wilde verhalen over hoe slecht hondenbrokken wel zijn. Zonder dat hier blijkbaar ooit onderzoek naar geweest is? Hoe komen ze dan bij die beweringen?

Mocht het echt waar zijn dat hondenbrokken slecht zijn en vergif bevatten en honden er onvruchtbaar van worden en weet ik veel wat nog allemaal, dan zouden die versvleesfabrikanten er toch baat bij hebben dit eens te onderzoeken en de verontrustende feiten aan te tonen? Of dan toch aantonen dat versvlees zoveel beter en gezonder is?

Nee, er stond niets in over geeuthanaseerde katten! Jeetje, wie bedenkt zoiets?
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

[quote="Nephilim"]
ik zeg toch niet dat de beweringen door hen gemaakt zijn? Ik zeg alleen dat vele barf aanhangers graag uitpakken met wilde verhalen over hoe slecht hondenbrokken wel zijn. Zonder dat hier blijkbaar ooit onderzoek naar geweest is? Hoe komen ze dan bij die beweringen?

Mocht het echt waar zijn dat hondenbrokken slecht zijn en vergif bevatten en honden er onvruchtbaar van worden en weet ik veel wat nog allemaal, dan zouden die versvleesfabrikanten er toch baat bij hebben dit eens te onderzoeken en de verontrustende feiten aan te tonen? Of dan toch aantonen dat versvlees zoveel beter en gezonder is?

Nee, er stond niets in over geeuthanaseerde katten! Jeetje, wie bedenkt zoiets?

[/quote]

Jaren geleden ging mijn moeder die fokster van perzische katten was evenals vele anderen katten fokkers ineens over op hill's brokken.Voorheen was het geven van alleen brokken aan katten niet echt normaal maar hills was het helemaal.Na een jaar werden er vanuit het niets ineens misvormde nesten geboren,miskramen waren meer normaal aan het worden als uitzondering,enkele wat draagkrachtige mensen lieten de voeding onderzoeken op middelen die dit zouden kunnen veroorzaken en jawel daar was de naam Ethoxiquine,toen nog nooit van gehoord maar het betekende een jarenlange terugval voor de hills in poezenfokland.De hills voerders van toen zullen het hun leven lang nooit meer kopen.

Wat voor feiten wil je nog meer,feit er kunnen houdbaarheidsmiddelen in brokken zitten die verboden zijn voor menselijk gebruik,deze kunnen er ook inzitten al staat het niet op de zak (helaas wat de grondstoffen leverancier erin stopt hoeft de brokkenfabrikant er niet op te zetten) Het fabeltje van conserveren met vit.C en dan brokken hebben die een jaar houdbaar zijn,ja leuk voor jantje goedgeloof,maar ik heb cavia´s die moeten Vit.C anders redden ze het niet zo lang,een zak met vit.C moet eigenlijk met twee weken op zijn en anders moet ik preparaten gaan toevoegen want Vit.C vervliegt namelijk.

Het verhaal over dooie katten en honden in het voer dode huisdieren waar de euthanasie vloeistof dus ook in het voer terecht komen is geen bedenksel,het gebeurde hier vroeger en in landen waar het niet zo nauw genomen wordt zal het nog wel gebeuren.
Nephilim
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Nephilim »

geeuthanaseerde katten in hondenvoeding??

lees dit eens: http://www.rendac.com/nl/collection.htm

Rendac is een bedrijf in Belgie en Nederland dat kadavers ophaalt bij oa. dierenartsen.

Rendac vervult een taak die door de overheid wettelijk is vastgelegd in de Destructiewet. In deze wet staat onder meer dat kadavers verplicht moet worden aangeboden aan een verwerkingsbedrijf. Daarnaast regelt deze wet dat kadavers na voorbewerking bij een destructiebedrijf dienen te worden vernietigd. Vervolgens staan in de wet richtlijnen voor de ophaaltarieven, het melden en het aanbieden van kadavers.

Het is dus wettelijk geregeld dat geeuthanaseerde kadavers vernietigd moeten worden. Hoe kunnen die dan in de hondenbrokken terecht komen?

Plaats reactie