woensdag met Boor naar de da

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: woensdag met Boor naar de da

**Marjolijn**
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door **Marjolijn** »

Zo poepoe...dat was me een bezoekje wel zeg.

Gelukkig had ik een vooruitziende blik en had ik Boris een snoetje omgedaan ( waar de sluiting niet helemaal  goed van was )
EN jawel toen de da alleen al aanstalte maakte om Boris te betasten vloog ie m aan. :o en hoe...snoetje viel af maar de da was snel en dook boven op Boris en hier was hij zo van onder de indruk dat hij bleef liggen. Wel een snoetje met extra bandage omgedaan voor de zekerheid. Boris heeft hem de hel tijd gefixeerd :-\

Maar goed, hij liet zich daarna wel goed betasten. Alles helemaal bevoelt en behoort en nagekeken. En op het eerste gezicht niks geks.
Schildklierafwijking daat zag hij geen tekenen van ( spierverlies -> Boris is 1 spierbundel, slechte vacht -> hij glimt als een spiegeltje, dik -> hij is eerder iets te slank. )
Wel zou het zijn aalvleesklier kunnen zijn ( hij noemde een moeilijke naam, maar die ben ik door de schrik van Boris zn uitval weer vergeten, zal morgen nog eens bellen ) of eventueel zn temperatuur regulatie.

Hij vond het zelf niet nodig om nu op dit moment verdere onderzoeken te doen omdat hij zo niks kon vinden en een super gezonde hond zag maar als het over 2 maanden niet over is moet ik terug komen en dan gaan ze wel bloedonderzoeken doen en een hartecho...

Voor nu ben ik dan ook wel gerustgestelt, dit was wat ik wilde weten zodat ik het nu met een 'gerust' hart aan kan kijken en hem gewoon zn gang kan laten gaan.

Wel ga ik het een keer filmen en ga ik hem tempen voor tijdens en na de wandeling..
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Gelukkig dat de dierenarts niet gewond is geraakt.... :biggrin2:

En ook wel fijn dat hij niets afwijkends aan boris kon vinden. Moet zeggen dat ik met Joep op jonge leeftijd ook een keer bij de DA ben geweest vanwege een soortgelijk beeld, maar Joep is gewoon een hele rustige relaxte hond die zich echt niet laat opjutten door een ander. Misschien is dat bij Boris ook zo?
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

Misschien een stomme vraag, maar wat voer je hem precies? De hond van mijn vriendin had vorig jaar precies hetzelfde, toen bleek dat ze weliswaar vers was gaan voeren, maar in heel verkeerde verhoudingen. Toen ik een menu voor haar had voorgerekend op basis van de rekenhulp van hier, knapte de hond binnen no-time op.
**Marjolijn**
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

*Natasja* schreef: Misschien een stomme vraag, maar wat voer je hem precies? De hond van mijn vriendin had vorig jaar precies hetzelfde, toen bleek dat ze weliswaar vers was gaan voeren, maar in heel verkeerde verhoudingen. Toen ik een menu voor haar had voorgerekend op basis van de rekenhulp van hier, knapte de hond binnen no-time op.
kvv van veel verschillende merken aangevuld met barf 50/50 dus
De Geijsjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door De Geijsjes »

Fijn dat je gerustgesteld bent!

Ik kan me voorstellen dat als er na onderzoek niets wijst op iets ernstigs dat je DA je dan terugstuurt en zegt kom als het nog steeds speelt over 2 maanden terug. MAAR ... uit 1 van je posts hierboven schrijf je dat het al een aantal maanden speelt. Dat is toch al een aardige lange tijd toch?  :-[ En daar dan nog die 2 maanden extra bij  :-\
cairodyn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door cairodyn »

Jeetje wat een reactie van je hond met de da heeft hij daar zulke slechte ervaringen??
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

De Geijsjes schreef: Fijn dat je gerustgesteld bent!

Ik kan me voorstellen dat als er na onderzoek niets wijst op iets ernstigs dat je DA je dan terugstuurt en zegt kom als het nog steeds speelt over 2 maanden terug. MAAR ... uit 1 van je posts hierboven schrijf je dat het al een aantal maanden speelt. Dat is toch al een aardige lange tijd toch?  :-[ En daar dan nog die 2 maanden extra bij  :-\
zo dacht ik eigenlijk ook...
ik zou bloed laten trekken ...
**Marjolijn**
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

ik vertrouw nu op het oordeel van de da dat hij een gezonde hond ziet voelt en hoort....en mocht ik het niet vertrouwen dan sta ik gelijk weer bij hem op de stoep hoor  ;)

Cairodyn...
Hij heeft het niet op vreemden...wil daar alle contact mee vermijden. Neem dan de stress van een da, de stress van mij en een kleine ruimte en dan krijg je dit soort reacties helaas  :-\

Plaats reactie